Günümüzün aratan rekabet koşulları işletmeleri daha dikkatli davranmaya zorlamaktadır. Birçok alanda rekabetin kıyasıya yaşanması, işletmelerin mevcut pazar koşullarını daha iyi anlamalarına ve değerlemelerine sebep olmaktadır. İşletmelerin pazar koşullarını anlama ve değerlendirmeleri için gerekli olan temel unsur ise bilgidir. Çünkü bilgi işletmelerin temel rekabet gücünün vazgeçilmez değeridir. Bilginin bu denli önemli olması, işletmeleri öğrenme konusuna yönlendirmekte ve her gün öğrenen örgüt olma yolunda ilerleyen işletmelerin sayısı giderek artmaktadır. Fakat işletmelerin örgütsel öğrenme düzeyleri bir birinden farklıdır. Bu durum işletmelerin bilgi ihtiyacı farklılığının nihai sonucu olarak değerlendirilebilir.Rekabetin önemli gücü olan bilginin ortaya çıkması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması ise örgütün sahip olduğu değerlere bağlıdır. Örgüt kültürü, bir örgütün mistik, manevi ve maddi değerlerinden oluşan ve vazgeçilmez olarak nitelendirilen standart davranışlarıdır. Bu davranışlar bir örgütün var oluşunun yegane unsuru olduğu gibi örgütsel öğrenmen düzeyinin de belirleyicisi olarak değerlendirilebilir. Çünkü örgütsel öğrenme, temelde örgüt kültürü değerlerine bağlıdır. Bu bağ işletmeler açısından değerlendirilmesi gereken önemli bir konudur. Bu durum araştırmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Söz konusu nedenle araştırmanın amacı; örgüt kültürü değerlerinin örgütsel öğrenme düzeyi ile ilişkisini incelemek ve değerler arsındaki farklılığı ortaya çıkarmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Diğer Yayınlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ekim 2010 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 50 |