İşletme performansının değerlendirilmesi, işletmenin kuruluş amaçlarını ne ölçüde gerçekleştirdiğinin değerlendirilmesi demektir. İşletmelerin optimum yönetimi ve geliştirilebilmesi, uzun süreli başarılar yakalamaları ve bunu sürdürebilmeleri için amaçlarına uygun kritik performans göstergelerini belirlemeleri ve bunların birbirleri ile ilişkilerini ortaya çıkarmaları gerekmektedir. Performans çok boyutlu bir kavramdır ve ancak birden çok gösterge onu bir bütün olarak değerlendirebilir. Kar maksimizasyonu, verimlilik, büyüme ve borsa karlılığı işletmelerin ortak hedeflerindendir. İşletmelerin bu hedeflerini etkileyen etmenler çok sayıdadır. Çalışmanın temel amacı işletme performansını farklı yönleri ile bir bütün olarak değerlendirebilecek değişkenleri, bu değişkenleri etkileyebilecek faktörleri ve bunlar arasındaki ilişkileri tartışmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 53 |