Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Social service overview

Yıl 2017, Cilt: 1, 1 - 9, 01.12.2017

Öz

Social
services consist of a wide domain that include child care and development and
care for the elderly. Thus, social workers are expected to be equipped with
knowledge and to possess the capacity to hold this knowledge. They are also
expected to possess personality traits that are predisposed to the profession
besides their professional knowledge due to the scope of social work. Social
services, on the other hand, include proving assistance for individuals, groups
and societies to reach the highest possible level of social, spiritual and
physical prosperity. In other words, social services is a field that includes
the services and programs that aim to remove the poverty and inequalities among
individuals, groups and communities that arise due to structural and
environmental conditions or that are beyond their control, to prevent the
problems that arise from the changing social conditions, to improve the human
resources, and to acquire individual, familial and social welfare. There are
two types of social service organizations; one includes those established by
the state and the other is the organizations founded by the private sector.
Since social workers serve several domains such as families, individuals,
groups and children, the exigence of the private sector presence in the field
is quite clear.

Kaynakça

  • Aydoğdu, M., Tutak, T. (2017). Ortaokul 8. Sınıflara Yönelik Matematiksel Modelleme Etkinlikleri Geliştirme. The Journal of Academic Social Science, 54, 155-166.
  • Bağcı, Ş. E. (2015). Sosyal Hizmet Uzmanlarının İş Yerindeki İnformal Öğrenmelere İlişkin Görüşleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 26 (1), 89-110.
  • Bargal, D. & Schmid, H. (2012). Organizational Change and Development in Human Service Organizations. Routledge.
  • Bayraktaroğlu, S., Adıgüzel, O. (2015). Sosyal Hizmetlerde Yönetim ve Organizasyonun Önemi Üzerine. Suleyman Demirel University The Journal of Visionary, Special Vol., 1-8.
  • Berkün, S. (2010). Sosyal Hizmet Uzmanlarının Mesleki Hayatında Karşılaştıkları Sorunlar: Bursa Örneği. Toplum ve Sosyal Hizmet, 21 (1), 99-109.
  • Cılga, İ. (2001). Türkiye’de Sosyal Hizmetler Eğitiminin Başlangıcı. Karataş, K. (Ed.), Sosyal Hizmet Sempozyumu’96: Toplumsal Gelişme ve Değişme Sürecinde Sosyal Hizmet. Ankara: T.C. Başbakanlık Sosyal Hizmetler Esirgeme Kurumu ve Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu Ortak Yayını, pp. 74-84.
  • ÇHGM (Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü). (2014). Mayıs 2014 İstatistikleri. (Erişim tarihi: 14.09.2014) http://www.cocukhizmetleri.gov.tr/upload/Node/10542/files/Mayis.pdf
  • Dilik, S. (1980). Sosyal güvenlik ve sosyal hizmetler arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 35 (1-4), 73-84.
  • Djellal, F. & Gallouj, F. (2012). Social Innovation and Service Innovation. In Challenge Social Innovation. Berlin Heidelberg: Springer, pp. 119-137.
  • Elmacı, D. (2017). 4+4+4 Eğitim Sisteminin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Yansımaları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (1), 279-292.
  • Göksal, E., Pala, K. (2015). Yaşlılarda Sağlık Hizmetlerine ve Sosyal Hizmetlere Erişim Sorunları. Turkish Journal of Public Health, 13 (1), 83-86.
  • Gray, M. & Webb, S (Eds.). (2012). Social Work Theories and Methods. Sage.
  • İç, Ü., Tutak, T. (2018). Correlation Between Computer and Mathematical Literacy Levels of 6th Grade Students. European Journal of Educational Research, 7 (1), 63-70.
  • Mano-Negrin, R. (2003). Spanning the Boundaries. Administration in Social Work, 27 (3), 25-45.
  • Özdemir, Y., Aras, M. (2015). Sosyal Hizmetlerde Kariyer Yönetimi. Süleyman Demirel University The Journal of Visionary, Special Vol., 107-121.
  • Tutak, T., Aydoğdu, M., Adır, T. (2010). The Effect of Exchange of Knowledge Method on Students Achievement in Properties of Whole Numbers. NWSA Education Sciences, 5 (1), 120-129.
  • Tutak, T., Güder, Y. (2014). Opinions of Secondary School Mathematics Teachers on Mathematical Modelling. Educational Research and Reviews, 9 (19), 799-806.
  • Tutak, T., Güler, İ. (2012). An Overview on Mathematics Education in the Science and Arts Centers. IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildirisi, 4-7 Mayıs 2012 Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Turkey.
  • Türkdoğan, A., Baki, A., Tutak, T. (2010). The Dedection of Candidate Teachers’ Misconception in Student-Centered and Computer-Assisted Environment A Case Study. NWSA Education Sciences, 5 (3), 868-874.

Sosyal hizmetlere bir bakış

Yıl 2017, Cilt: 1, 1 - 9, 01.12.2017

Öz

Sosyal hizmet bireylerin sosyal
işlevselliğini sağlamaya ve geliştirmeye çalışır. Sosyal hizmetin misyonu, tüm
insanları potansiyellerini tam olarak kullanabilir hale getirmek, yaşamlarını
zenginleştirmek ve onların işlevsiz olmalarını önlemektir. Meslek olarak sosyal
hizmet sorun çözme ve değişme üzerine odaklanır. Sosyal hizmetler çocuk bakımı
ve gelişiminden yaşlı bakımına kadar geniş bir çalışma alanını kapsamaktadır.
Bu nedenle sosyal hizmet uzmanından, bilgi birikimi açısından donanımlı,
kapasite olarak da bu bilgileri taşıyabilecek nitelikte olması beklenmektedir.
Ayrıca sosyal hizmetlerin kapsamı nedeniyle mesleki bilginin yanında kişilik
olarak bu mesleği yapmaya yatkın olmaları da beklenmektedir. Diğer taraftan
sosyal hizmet; kişi, grup ve toplumlara sosyal, ruhsal ve fiziksel yönlerden,
olanaklar çerçevesindeki en yüksek refah düzeyine ulaşabilmeleri için yardım
yapılmasıdır. Bir başka deyişle sosyal hizmetler, kişi, grup ve toplulukların
yapı ve çevre koşullarından doğan ya da kendi denetimleri dışında kalan
yoksulluk ve eşitsizlikleri gidermek, toplumun değişen koşullarından ortaya
çıkan sorunları önlemek ve insan kaynaklarını geliştirmek, kişi, aile ve toplum
refahını sağlamak amacıyla düzenlenen hizmet ve programları kapsayan bir
alandır. Sosyal hizmetler işletmeleri, devlet tarafından kurulan ve özel sektör
tarafından kurulan olmak üzere iki çeşittir. Sosyal hizmetler aile, birey,
gruplar, çocuk gibi birçok alana hizmet verdiği için bu noktada özel sektörün
gerekliliği açık ve nettir.

Kaynakça

  • Aydoğdu, M., Tutak, T. (2017). Ortaokul 8. Sınıflara Yönelik Matematiksel Modelleme Etkinlikleri Geliştirme. The Journal of Academic Social Science, 54, 155-166.
  • Bağcı, Ş. E. (2015). Sosyal Hizmet Uzmanlarının İş Yerindeki İnformal Öğrenmelere İlişkin Görüşleri. Toplum ve Sosyal Hizmet, 26 (1), 89-110.
  • Bargal, D. & Schmid, H. (2012). Organizational Change and Development in Human Service Organizations. Routledge.
  • Bayraktaroğlu, S., Adıgüzel, O. (2015). Sosyal Hizmetlerde Yönetim ve Organizasyonun Önemi Üzerine. Suleyman Demirel University The Journal of Visionary, Special Vol., 1-8.
  • Berkün, S. (2010). Sosyal Hizmet Uzmanlarının Mesleki Hayatında Karşılaştıkları Sorunlar: Bursa Örneği. Toplum ve Sosyal Hizmet, 21 (1), 99-109.
  • Cılga, İ. (2001). Türkiye’de Sosyal Hizmetler Eğitiminin Başlangıcı. Karataş, K. (Ed.), Sosyal Hizmet Sempozyumu’96: Toplumsal Gelişme ve Değişme Sürecinde Sosyal Hizmet. Ankara: T.C. Başbakanlık Sosyal Hizmetler Esirgeme Kurumu ve Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu Ortak Yayını, pp. 74-84.
  • ÇHGM (Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü). (2014). Mayıs 2014 İstatistikleri. (Erişim tarihi: 14.09.2014) http://www.cocukhizmetleri.gov.tr/upload/Node/10542/files/Mayis.pdf
  • Dilik, S. (1980). Sosyal güvenlik ve sosyal hizmetler arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 35 (1-4), 73-84.
  • Djellal, F. & Gallouj, F. (2012). Social Innovation and Service Innovation. In Challenge Social Innovation. Berlin Heidelberg: Springer, pp. 119-137.
  • Elmacı, D. (2017). 4+4+4 Eğitim Sisteminin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Yansımaları. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (1), 279-292.
  • Göksal, E., Pala, K. (2015). Yaşlılarda Sağlık Hizmetlerine ve Sosyal Hizmetlere Erişim Sorunları. Turkish Journal of Public Health, 13 (1), 83-86.
  • Gray, M. & Webb, S (Eds.). (2012). Social Work Theories and Methods. Sage.
  • İç, Ü., Tutak, T. (2018). Correlation Between Computer and Mathematical Literacy Levels of 6th Grade Students. European Journal of Educational Research, 7 (1), 63-70.
  • Mano-Negrin, R. (2003). Spanning the Boundaries. Administration in Social Work, 27 (3), 25-45.
  • Özdemir, Y., Aras, M. (2015). Sosyal Hizmetlerde Kariyer Yönetimi. Süleyman Demirel University The Journal of Visionary, Special Vol., 107-121.
  • Tutak, T., Aydoğdu, M., Adır, T. (2010). The Effect of Exchange of Knowledge Method on Students Achievement in Properties of Whole Numbers. NWSA Education Sciences, 5 (1), 120-129.
  • Tutak, T., Güder, Y. (2014). Opinions of Secondary School Mathematics Teachers on Mathematical Modelling. Educational Research and Reviews, 9 (19), 799-806.
  • Tutak, T., Güler, İ. (2012). An Overview on Mathematics Education in the Science and Arts Centers. IV. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildirisi, 4-7 Mayıs 2012 Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul, Turkey.
  • Türkdoğan, A., Baki, A., Tutak, T. (2010). The Dedection of Candidate Teachers’ Misconception in Student-Centered and Computer-Assisted Environment A Case Study. NWSA Education Sciences, 5 (3), 868-874.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Berna Tutak 0000-0002-2456-8923

Ayhan Turhan Bu kişi benim 0000-0002-9641-7147

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2017
Kabul Tarihi 18 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1

Kaynak Göster

APA Tutak, B., & Turhan, A. (2017). Sosyal hizmetlere bir bakış. Journal of Anatolian Education Research, 1, 1-9.

JAER Eğitim Bilimleri alanında makaleler yayımlayan uluslararası indekslerde taranan hakemli uluslararası bir dergidir.