Although the Civil Rights Movement led the way for African American equality during the 1960s, activist women struggled to find a permanent place in the movement since key leaders, such as Stokely Carmichael, were openly discriminating against them and marginalizing their concerns. Women of color, radical women, working class women, and lesbians were ignored, and looked to “women’s liberation,” a branch of feminism which focused on consciousnessraising and social action, for answers. Women’s liberationists were also committed to theory making, and expressed their radical social and political ideas through countless essays and manifestos, such as Valerie Solanas’s SCUM Manifesto 1967 , Jo Freeman’s BITCH Manifesto 1968 , the Redstockings Manifesto 1969 , and the Radicalesbians’ The Woman-Identified Woman 1970
Sivil Haklar Hareketi Afrikalı Amerikalıların eşitliği yolunda önemli bir rol üstlenmesine rağmen, birçok aktivist kadın kendilerine bu hareketin içinde bir yer edinmekte zorlandılar. Stokely Carmichael gibi liderler, kadınlara karşı cinsiyetçi bir ayrımcılık yaparak kadınların sorunlarına önem göstermedi. 1960ların ikinci yarısında, cinsiyetçilik ve kadınların bastırılmışlıklarına karşı yeni bir feminist akım ortaya çıktı. Aktivistler, Valeria Solanan’nın SCUM Manifestosu 1967 , Jo Freeman’ın BITCH Manifestosu 1968 , Redstockings Manifestosu 1969 ve Radikalezbiyenler’in The Woman-Identified Woman 1970 manifestosu gibi beyannameler ve makaleler üreterek radikal ve siyasi fikirlerini ifade ettiler ve yeni kuramlar ortaya koydular
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 49 |
JAST - Journal of American Studies of Turkey