Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, , 73 - 79, 23.03.2022
https://doi.org/10.30518/jav.1075372

Öz

Kaynakça

  • Altun-Ekiz, M. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2 (Özel Sayı 1), 1-13.
  • Altuntaş-Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Arslan, R. (2021). Salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Kafkas Universitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 369-393.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T. & Vural, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Dersine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. DOI: 10.31680/ gaunjss.586113
  • Bayyurt, N. & Kılıç, C. H. (2017). Liderlik Tarzının Örgüt Bağlılığına Etkisi: Bir Hastane Araştırması. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(2), 1-13. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iicder/issue/31656/347071
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pagem Yayınları.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. Clinical Engineering Handbook (410-415). Editör: Ernesto Iadanza. Floransa-İtalya: Academic Press.
  • Çınkır, Ş., Kurum, G., & Yıldız, S. (2021). Yükseköğretimde öğrenci bağlılığı ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (1), 273-298.
  • Çoban, R. (2019). Uçak bakım sektöründe iş yükü ve zaman baskısı üzerine bir örnek olay araştırması, Journal of Aviation, 3(1), 45-60,
  • Çokluk, O., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demir, T. G., Erdemli, Ö., & Kurum, G. (2021). Üniversite Türü Açısından Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Etiği ile Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 246-274.
  • Durali, M. & Özdamar, N. (2021). Havacılık Yönetimi lisans programı öğrenenlerinin genel profil analizi ile açıköğretim sistemine ilişkin memnuniyetlerinin ve bağlılıklarının incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 64-86.
  • Erzen, E. & Ceylan, M. (2020). Covid-19 Salgını ve Uzaktan Eğitim: Uygulamadaki Sorunlar, Ekev Akademi Dergisi, 24, (84).
  • Gülaçti, ŞEN. (2019). Üniversitede Havacılık Bölümlerinde Okuyan Öğrencilerin Meslek Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Aviation, 3(2), 122-131.
  • Günüç, S. (2013). Teknolojinin Öğrenci Bağlılığındaki Rolü ve Derste Teknoloji Kullanımı ile Öğrenci Bağlılığı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hennig-Thurau, T., Langer, M. F., Hansen, U., Hennig-Thurau, T., Langer, M. F., & Hansen, U. (2001). Modeling and Managing Student Loyalty: An Approach Based on the Concept of Relationship Quality. Journal of Service Research, 3(331).
  • Ismanova, D. (2019). Students’ loyalty in higher education: The mediating effect of satisfaction, trust, commitment on student loyalty to Alma Mater. Management Science Letters, 9(8), 1161-1168.
  • Johnson, S. D., & Aragon, S. R. (2003). An instructional strategy framework for online learning environments. New directions for adult and continuing education, (100), 31-43.
  • Kalaycı, Ş. (2017). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (8. Baskı), Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karaağaçoğlu, N. (2015). Sivil Havacılık Alanındaki Sektör Beklentileri ve İstihdam Taleplerinin Akademik Programların Oluşturulmasında Etkisi: YÖK-SHGM Sivil Havacılık Eğitim Komisyonu Çalışmaları T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kiracı, K., Bayrak, Ü., ve Kurt, Y. (2013). “Türkiye’deki Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Bölümü Öğretim Eleman ve Yardımcılarının Akademik Özgeçmişlerinin Nicel Görünümü” UHAT 2013 / II. Ulusal Havacılık Teknolojisi ve Uygulamaları Kongresi / İzmir.
  • Kürtüncü, M., & Aylin, K. U. R. T. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Osman, J., Zainol, Z., Yahaya, R., ve Hudin, N. S. (2019). The determinants of student commitment and student-institution engagement in Malaysian higher education institutions. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 9(7), 933–949.
  • ÖSYM,https://www.osym.gov.tr/TR,21286/2021-yks-yerlestirme-sonuclarina-iliskin-sayisal-bilgiler.html Rojas-Méndez, J. I., Vasquez-Parraga, A. Z., Kara, A., & Cerda-Urrutia, A. (2009). Determinants of student loyalty in higher education: A tested relationship approach in Latin America. Latin American Business Review, 10(1), 21–39.
  • SHGM, (2012) https://web.shgm.gov.tr/tr/haberler/1822-shgm-ile-yo k-arasinda-isbirligi-protokolu-imzalandi Strauss, L. C., & Volkwein, J. F. (2004). Predictors of student commitment at two-year and four-year institutions. The Journal of Higher Education, 75(2), 203-227.
  • Traxler, J. (2018). Distance learning—predictions and possibilities. Education Sciences, 8(35), 1-13. World Health Organisation (WHO), https://www.who.int/ news/item/27-04-2020-who-timeline-covid-19, Kasım 24, 2020.
  • Yazzie-Mintz, E. (2010). Charting the Path from Engagement to Achievement: A Report on the 2009 High School Survey of Student Engagement. Bloomington, IN: Center for Evaluation & Education Policy.
  • Yüksek Öğretim Kurulu, YÖK, (2021). “Basın Açıklaması” https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/ 03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf. Kasım 20, 2020.

The Relationship Between Attitudes of Students Studying in Aviation Departments Towards Distance Education and Their Commitment to University During COVID 19 Epidemic Period

Yıl 2022, , 73 - 79, 23.03.2022
https://doi.org/10.30518/jav.1075372

Öz

This study aims to investigate the relationship between university students’ attitudes towards distance education and their university commitment in aviation departments/programs, where practical (applied) courses are vital in addition to theoretical courses, in the distance education which is compulsory during the pandemic process caused by COVID 19. Within the scope of the research, 282 participant students enrolled in the Civil Air Transport Management and Civil Aviation and Cabin Services program of the 2-year Vocational Schools of the foundation universities in Istanbul, and the Aviation Management and Pilotage Departments of the 4-year aviation departments could be reached. The questionnaire administered to the participants consists of 3 parts. The first part comprises questions regarding the demographic characteristics of the participants. The second part, includes survey questions including the “Attitude Scale towards Distance Education Applied during the Epidemic Period” and the third part include “Student Commitment in Higher Education Scale”. In order to analyze the data obtained from this survey, SPSS 25.0 statistical package program is employed. According to the findings of the research; 51% of the change in student commitment in higher education was explained by the attitude towards distance education offered during the COVID 19 pandemic. Significant differences are found between the attitudes towards distance education and student commitment according to the department types and grade levels of the students. It has been observed that student commitment increases as the scores of satisfaction with the opportunities offered by the university in distance education, communication and access in distance education, and comparison scores of distance education and face-to-face education increase.

Kaynakça

  • Altun-Ekiz, M. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Spor ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 2 (Özel Sayı 1), 1-13.
  • Altuntaş-Yılmaz, N. (2020). Yükseköğretim kurumlarında Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitim durumu hakkında öğrencilerin tutumlarının araştırılması: Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümü örneği. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(1), 15-20.
  • Arslan, R. (2021). Salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi. Kafkas Universitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(23), 369-393.
  • Bayram, M., Peker, A. T., Aka, S. T. & Vural, M. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Dersine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345. DOI: 10.31680/ gaunjss.586113
  • Bayyurt, N. & Kılıç, C. H. (2017). Liderlik Tarzının Örgüt Bağlılığına Etkisi: Bir Hastane Araştırması. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 5(2), 1-13. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/iicder/issue/31656/347071
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pagem Yayınları.
  • Clark, J. T. (2020). Distance education. Clinical Engineering Handbook (410-415). Editör: Ernesto Iadanza. Floransa-İtalya: Academic Press.
  • Çınkır, Ş., Kurum, G., & Yıldız, S. (2021). Yükseköğretimde öğrenci bağlılığı ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Cumhuriyet International Journal of Education, 10 (1), 273-298.
  • Çoban, R. (2019). Uçak bakım sektöründe iş yükü ve zaman baskısı üzerine bir örnek olay araştırması, Journal of Aviation, 3(1), 45-60,
  • Çokluk, O., Şekercioğlu, G., & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demir, T. G., Erdemli, Ö., & Kurum, G. (2021). Üniversite Türü Açısından Öğrencilerin Eğitim-Öğretim Etiği ile Bağlılık Düzeylerinin İncelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 246-274.
  • Durali, M. & Özdamar, N. (2021). Havacılık Yönetimi lisans programı öğrenenlerinin genel profil analizi ile açıköğretim sistemine ilişkin memnuniyetlerinin ve bağlılıklarının incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7 (2), 64-86.
  • Erzen, E. & Ceylan, M. (2020). Covid-19 Salgını ve Uzaktan Eğitim: Uygulamadaki Sorunlar, Ekev Akademi Dergisi, 24, (84).
  • Gülaçti, ŞEN. (2019). Üniversitede Havacılık Bölümlerinde Okuyan Öğrencilerin Meslek Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin İncelenmesi. Journal of Aviation, 3(2), 122-131.
  • Günüç, S. (2013). Teknolojinin Öğrenci Bağlılığındaki Rolü ve Derste Teknoloji Kullanımı ile Öğrenci Bağlılığı Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Hennig-Thurau, T., Langer, M. F., Hansen, U., Hennig-Thurau, T., Langer, M. F., & Hansen, U. (2001). Modeling and Managing Student Loyalty: An Approach Based on the Concept of Relationship Quality. Journal of Service Research, 3(331).
  • Ismanova, D. (2019). Students’ loyalty in higher education: The mediating effect of satisfaction, trust, commitment on student loyalty to Alma Mater. Management Science Letters, 9(8), 1161-1168.
  • Johnson, S. D., & Aragon, S. R. (2003). An instructional strategy framework for online learning environments. New directions for adult and continuing education, (100), 31-43.
  • Kalaycı, Ş. (2017). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (8. Baskı), Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Karaağaçoğlu, N. (2015). Sivil Havacılık Alanındaki Sektör Beklentileri ve İstihdam Taleplerinin Akademik Programların Oluşturulmasında Etkisi: YÖK-SHGM Sivil Havacılık Eğitim Komisyonu Çalışmaları T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Kiracı, K., Bayrak, Ü., ve Kurt, Y. (2013). “Türkiye’deki Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Bölümü Öğretim Eleman ve Yardımcılarının Akademik Özgeçmişlerinin Nicel Görünümü” UHAT 2013 / II. Ulusal Havacılık Teknolojisi ve Uygulamaları Kongresi / İzmir.
  • Kürtüncü, M., & Aylin, K. U. R. T. (2020). COVID-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadiklari sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Osman, J., Zainol, Z., Yahaya, R., ve Hudin, N. S. (2019). The determinants of student commitment and student-institution engagement in Malaysian higher education institutions. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 9(7), 933–949.
  • ÖSYM,https://www.osym.gov.tr/TR,21286/2021-yks-yerlestirme-sonuclarina-iliskin-sayisal-bilgiler.html Rojas-Méndez, J. I., Vasquez-Parraga, A. Z., Kara, A., & Cerda-Urrutia, A. (2009). Determinants of student loyalty in higher education: A tested relationship approach in Latin America. Latin American Business Review, 10(1), 21–39.
  • SHGM, (2012) https://web.shgm.gov.tr/tr/haberler/1822-shgm-ile-yo k-arasinda-isbirligi-protokolu-imzalandi Strauss, L. C., & Volkwein, J. F. (2004). Predictors of student commitment at two-year and four-year institutions. The Journal of Higher Education, 75(2), 203-227.
  • Traxler, J. (2018). Distance learning—predictions and possibilities. Education Sciences, 8(35), 1-13. World Health Organisation (WHO), https://www.who.int/ news/item/27-04-2020-who-timeline-covid-19, Kasım 24, 2020.
  • Yazzie-Mintz, E. (2010). Charting the Path from Engagement to Achievement: A Report on the 2009 High School Survey of Student Engagement. Bloomington, IN: Center for Evaluation & Education Policy.
  • Yüksek Öğretim Kurulu, YÖK, (2021). “Basın Açıklaması” https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinan-kararlar/ 03-uzaktan-egitime-iliskin-alinan-karar.pdf. Kasım 20, 2020.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zeynep Feride Olcay 0000-0001-5720-7350

Ercan Öge 0000-0002-5529-1154

Yayımlanma Tarihi 23 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2022
Kabul Tarihi 18 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Olcay, Z. F., & Öge, E. (2022). The Relationship Between Attitudes of Students Studying in Aviation Departments Towards Distance Education and Their Commitment to University During COVID 19 Epidemic Period. Journal of Aviation, 6(1), 73-79. https://doi.org/10.30518/jav.1075372

Journal of Aviation - JAV 


www.javsci.com - editor@javsci.com


9210This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence