Günümüzde küreselleşen dünyada ortaya çıkan yeni teknolojiler bir taraftan Endüstri 4.0 paradigmasıyla dijitalleşme ortamı oluştururken, diğer taraftan da doğuştan itibaren internet ile büyüyen ve “Z kuşağı” olarak tanımlanan dijital neslin eğitim talepleri hızlı bir şekilde dönüşüme uğramaktadır. Z kuşağı dijital öğeleri metin öğelere tercih etmekte, zamandan ve mekândan bağımsız olarak kişisel öğrenme istemektedir. Bu değişim ve Z kuşağının tercihleri, her alanda olduğu gibi uçak bakım eğitimlerinde de dönüşümü zorunlu hale getirmektedir. Özellikle son dönemlerde ortaya çıkan sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla uçak bakım eğitimlerinin Z neslinin ihtiyaçlarını karşılanabileceği, zaman ve maliyet açısından daha etkin eğitimlerin verilebileceği değerlendirilmektedir. Bu çalışmada Endüstri 4.0 ve beraberinde ortaya çıkan teknolojilerden özellikle Artırılmış Gerçeklik (AG) üzerinde durularak, dünyadaki artırılmış gerçeklik uçak bakım uygulamaları incelenmiş ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tanınmış okul isterleri çerçevesinde uçak bakım eğitiminde kullanılabilirliği değerlendirilmiştir.
Milli Savunma Üniversitesi
Bilime katkısı olan, emeği geçen herkese çok teşekkürler.
The Industry 4.0 revolution, which emerges with new technologies today, accelerates digitalization. In addition, the educational demands of the digital generation, which has been growing with the internet since birth and defined as the "Z generation", are rapidly transforming with new opportunities. Z generation prefers digital items to textual items and wants personal learning independent of time and space. Digitalization and learning preferences of the Z generation make the transformation compulsory in education as in every field. Trainings are given more effectively and affordably with virtual reality (VR), augmented reality (AR) and mixed reality (MR) applications that have emerged recently. In this study, especially the applications of AR applications, which emerged with Industry 4.0 in education and especially in aircraft maintenance field were examined. In the last part, the availability of AR applications in aircraft maintenance education has been evaluated within the framework of Directorate General of Civil Aviation (DGCA) recognized school requirements, and a workshop on the initiation of certification studies has been proposed by determining the standards of AR applications in aircraft maintenance.
Augmented Reality Aircraft Maintenance Training Industry 4.0 Education 4.0
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uzay Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 17 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Journal of Aviation - JAV |
This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence