Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Stratejik Yönetim Kapsamında Küresel Havayolu İşbirliklerinin SWOT Analizi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 74 - 86, 18.12.2017
https://doi.org/10.30518/jav.336347

Öz

Teknolojisi sürekli değişen ve gelişen havayolu
işletmeleri küresel bir oyuncu olarak hayatta kalabilmek ve rekabetçi
avantajını koruyabilmek için güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerini
farkına varmalı ve stratejik analizlerini bu doğrultuda yapmalıdırlar. Bu
çalışmada, küresel havayolu işbirlikleri (Star Alliance, Oneworld, Skyteam)’nin
SWOT analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda küresel işbirliklerinin
havayolu işletmelerinin uçuş ağlarını genişletme, riskleri paylaşma,
karlılıklarını artırma, maliyetleri düşürme gibi birçok güçlü yönünün olduğu
ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra taahhüt edilen kesintisiz seyahati zaman
zaman sağlayamama, bilgi teknolojileri arasındaki uyum sorunları nedeniyle aksaklıklar
yaşama, işbirliğinin gerçek anlamda faydasını ölçememe gibi zayıf yanlar da
ortaya çıkmıştır. Çalışma kapsamında ortaya çıkan diğer bir sonuç ise küresel
işbirliklerinin fırsatlarına yönelik olmuştur. Küresel havayolu işbirliklerinin
havayolu işletmelerine ölçek ekonomisine ulaşmada yardımcı olmak, ortak satın
alım faaliyetleri sayesinde maliyet avantajı elde etmek gibi birçok fırsat
sunduğu belirlenmiştir. Ayrıca, üyeler arasındaki zayıf entegrasyon nedeni ile
tüketici güveninin sarsılabileceği, düşük maliyetli taşıyıcıların her geçen gün
yükselişe geçebileceği gibi tehditler de analizler sonucunda ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aşık, A. N. (2008). Şirket Birleşmeleri ve Sivil Havacılık Sektöründeki Uygulamaları. Mevzuat Dergisi, 11(26), 1-9.
  • Barca, M. (2002). Stratejik Açı: Stratejik Düşünme Düzeyi, Tarzı ve Gerekliliği. (Editör: Dalay, İ., R. Coskun ve R. Altunısık), içinde Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Barca, M. (2015). Stratejik Yönetime Genel Bir Bakış. (Pearce, A. J. ve Robinson, B. R.) Stratejik Yönetim, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Baum, J. A. C., Rowley, T. J., Shipilov, A., ve Chuang, Y. T. (2005). Dancing with Strangers: Aspiration Performance and the Search for Underwriting Syndacate Partners. Administrative Science Quarterly, 50, 536-575.
  • Belobaba, P.; Odoni, A. ve Barnhart, C. (2009). The Global Airline Industry, İngiltere: Wiley
  • Bernroider, E. (2002). Factors in SWOT Analysis Applied to Micro, Small-to Medium, and Large Software Enterprises: An Austrian Study. European Management Journal, 20(5), 562-573.
  • Boeing (2017), http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/commercial/about-our-market/assets/downloads/Boeing_Current_Market_Outlook_2015.pdf (Erişim tarihi: 24.05.2017)
  • CAPA (2011), https://centreforaviation.com/insights/analysis/global-airline-alliances-transformed-by-antitrust-immunity-but-confronted-by-uncertainty--part-1-54369 (Erişim tarihi: 28.05.2017)
  • Chang, H. H. ve Huang, W. C. (2006). Application of a Quantification SWOT Analytical Method. Mathematical and Computer Modelling, 43, 158-169
  • Demirdizen, Ö. (2012). Stratejik Planlama, Stratejik Planlama Süreci, Hukuki Altyapisi ve Kamuda Gelişimi, Akademik Bakış Dergisi, 31, 1-23.
  • Dess, G.G., G.T. Lumpkin ve A.B. Eisner (2005). Strategic Management, Text and Cases, Second Edition, McGraw Hill Companies Inc., New York.
  • Dyson, R. G. (2004). Strategic Development and SWOT Analysis at the University of Warwick. European Journal of Operational Research, 152, 631-640.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. 7. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Garcia-Tugores, A. (2008). Analysis of Global Airline Alliances as a Strategy for International Network Development, (Yüksek Lisans Tezi), Massachusetts Institute of Technology
  • Gerede, E. (2002). Havayolu Taşımacılığında Küreselleşme ve Havayolu İşbirlikleri; THY A.O’da Bir Uygulama. (Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gerede, E. (2015). Havayolu İşletmeciliğine Ait Temel Kavramlar. (Editör: E. Gerede) içinde, Havayolu Taşımacılığı ve Ekonomik Düzenlemeler Teori ve Türkiye Uygulaması, Ankara: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü.
  • Goh, K. ve Uncles, M. (2003). The Benefits of Airline Global Alliances: An Empirical Assessment of The Perceptions of Business Travellers. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 37(6), 479-497
  • Houben, G., Lenie, K. ve Vanhoof, K. (1999). A Knowledge-Based SWOT-Analysis System as an Instrument for Strategic Planning in Small and Medium Sized Enterprises. Decision Support Systems, 26, 125-135.
  • International Air Transport Association (IATA) (2005). Annual Report 2005, Tokyo.
  • IATA (2017a). http://www.iata.org/events/agm/2015/Documents/air-pax-forecasts-executive-summary.pdf (Erişim tarihi: 24.05.2017).
  • IATA (2017b), http://www.iata.org/whatwedo/Documents/economics/Economics%20of%20JVs_ Jan2012L.pdf (Erişim tarihi: 11.05.2017).
  • ICAO (2017). http://www.icao.int/sustainability/pages/eap_fp_forecastmed.aspx (Erişim tarihi: 24.05.2017).
  • İplik, N. F. (2008). Uluslararası Stratejik İşbirlikleri: Türkiye’de Konaklama Sektöründe Faaliyet Gösteren Uluslararası Stratejik İşbirliklerinin Başarı Faktörlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi SBE, Adana.
  • Jones, R. F. (2003). Strategic Management for the Plastics Industry. CRC Press LLC, United States of America.
  • Kajanus, M., Leskinen P., Kurttila M. ve Kangas J. (2012). Making Use of MCDS Methods in SWOT Analysis-Lessons Learnt in Strategic Natural Resources Management. Forest Policy and Economics, 20, 1-9.
  • Kanbur, A. ve Kanbur, E. (2008). İskender Dede’nin 150 Yıllık Markası Kebapçı İskender’in Stratejik Analizi. 3. Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul.
  • Kanbur, E., Çökük, B. ve Sunar, N. O. (2014). Havacılıkta Değer Yaratmak ve Yönetmek: Türkiye ve Dünya'dan Örnekler. II. International Aviation Management Conference, Ankara.
  • Kanbur, A. (2017). Havacılıkta Stratejik Yönetim. (Editör: E. Kanbur ve U. Turhan) içinde, Havayolu Yönetimi, Atatürk Üniversitesi AÖF Yayınları, Erzurum.
  • Kaplan, S. R. ve Norton, P. D. (2006). Strateji Haritaları: Gayrimaddi Varlıkları Maddi Sonuçlara Dönüştürmek. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Karakavuz, H. (2017). Havayolu İşbirlikleri, (Editör: E. Kanbur ve U. Turhan) içinde, Havayolu Yönetimi, Atatürk Üniversitesi AÖF Yayınları, Erzurum.
  • Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği (12. Baskı), Beta: İstanbul.
  • Kuyucak, F. ve Şengür, Y. (2009). Değer Zinciri Analizi: Havayolu İşletmeleri İçin Genel Bir Çerçeve. KMU İİBF Dergisi, 11(16), 132-147.
  • Mintzberg, H., Ahlstrand, B. ve Lampel, J. (1998). Strategy Safari: A Guided Tourthrough The Wilds of Strategic Management. The Free Press, New York.
  • Oneworld (2017). www.oneworld.com, Erişim Tarihi: 12.05.2017.
  • Panagiotou, G. (2003). Bringing SWOT into Focus. Business Strategy Review, 14(2), 8-10.
  • Poister, Theodore H. (2005). Strategic Planning and Management in State Departments of Transportation. International Journal of Public Administration, 28(13), 1035-1056.
  • Porter, E. M. (1985). Competitive advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Nova Publishing Company, New York.
  • Porter, M. (2008). Rekabet Üzerine. Optimist, İstanbul.
  • Sadler, P. (2003). Strategic Management. Kogan Page Limited, Great Britain.
  • Shinho, H., Yoshioka, H., Marpaung, S. ve Hachiga, S. (2006). Quantitative SWOT Analysis on Global Competitiveness of Machine Tool Industry. Journal of Engineering Design, 17, 251-258.
  • Skyteam (2017). www.skyteam.com, Erişim Tarihi: 12.05.2017.
  • Soda, G., Zaheer, A. ve Carlone, A. (2008). Imitative Behavior: Network Antecedents and Performance Consequences. In (J. A. C. Baum ve T. J. Rowley (Eds). Network Strategy: Advances in Strategic Management Vol. 25, Emerald Group Publishing Limited, UK.
  • Star Allianace (2017). www.staralliance.com, Erişim Tarihi: 12.05.2017.
  • Seçkin, N. Ş. ve Deniz, M. (2015). İşletme Analizi. (Pearce, A. J. ve Robinson, B. R.) Stratejik Yönetim. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Terrados, J. A. G. ve Hontoria, L. (2007). Regional Energy Planning Through SWOT Analysis and Strategic Planning Tools, Impact on Renewables Development. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 11, 1275-1287.
  • Uzmanpara (2017). http://uzmanpara.milliyet.com.tr/haber-detay/gundem2/14/25000/25511/ (Erişim tarihi: 24.05.2017).
  • Ülgen, H. ve Mirze, K. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Kitap.
  • Valentine, E. K. (2001). Swot Anaysis From Resource-Based View. Journal of Marketing Theory and Practice, Spring, 54-68.
  • Wright, P., Pringle, O. ve Kroll, M. (1992). Strategic Management Text and Cases. Allyn and Bacon.
  • Yılmaz, K. A. (2016). Hava Taşımacılığı, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları,
  • Yücel, E., İnce, A. R. ve Aras, M. (2013). Türk Sanayi Sektöründe Stratejik Yönetim Yaklaşımları Tercihi: ISO 1000 Firmalarında Bir Araştırma, Business and Economics Research Journal, 4(3), 75-92.
  • Yücel, E. ve Kanbur, E. (2014). Misyon ve Vizyon İfadelerine Göre Türkiye’nin İlk 100 Büyük Şirketinin Girişimcilik Özellikleri. Business and Economics Research Journal, 5(3), 149-165.
  • Yüksel, İ. ve Dagdeviren, M. (2007). Using the Analytic Network Process (ANP) in a SWOT Analysis – A Case Study for a Textile Firm. Information Sciences, 177, 3364-3382.
  • http://www.staralliance.com/documents/20184/680657/Facts+and+Figures/c8797e1f-12d0-46ea-b5ad-28edfa31803c (Erişim tarihi: 01.03.2017)
  • https://www.oneworld.com/documents/10180/61689/Introduction+to+oneworld/4f1a0608-9777-4190-880a-75c38fded253 (Erişim tarihi: 13.04.2017)
  • https://www.oneworld.com/news-information/oneworld-fact-sheets/oneworld-at-a-glance#marketing (Erişim tarihi: 11.05.2017)

A Comparative Swot Analysis of Global Airline Alliances within The Scope of Strategic Management

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 2, 74 - 86, 18.12.2017
https://doi.org/10.30518/jav.336347

Öz

Airline companies whose
technology are constantly changing and evolving should identify their
strengths-weaknesses and opportunities-threats and maintain their strategic
analysis in this direction in order to survive as a global player and protect
their competitive advantage. In this study, SWOT analysis of the global airline
alliances (Star Alliance, Oneworld, Skyteam) are
performed. Results of the analysis show that global airline alliances have lots
of strengths such as, expanding their flight networks, sharing risks,
increasing profitability and reducing costs. However, results also show
that they have weaknesses such as, not providing uninterruptible undertaken travelling
time to time, having difficulties due to compatibility problems between
information technologies, not measuring the benefits of cooperation in a real
sense. Another result emerged in the context of the study is related with the
opportunities of global alliances. It is identified that global airline
alliances provide many opportunities to airline companies such as, helping
airline companies to make them reach economy of scale and gaining cost
advantage by means of shared purchasing activities. Moreover, some threats such
as, reducing consumer confidence due to weak integration among members, rising
low-cost carriers day by day are also emerged as a result of the analysis.

Kaynakça

  • Aşık, A. N. (2008). Şirket Birleşmeleri ve Sivil Havacılık Sektöründeki Uygulamaları. Mevzuat Dergisi, 11(26), 1-9.
  • Barca, M. (2002). Stratejik Açı: Stratejik Düşünme Düzeyi, Tarzı ve Gerekliliği. (Editör: Dalay, İ., R. Coskun ve R. Altunısık), içinde Stratejik Boyutuyla Modern Yönetim Yaklaşımları, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Barca, M. (2015). Stratejik Yönetime Genel Bir Bakış. (Pearce, A. J. ve Robinson, B. R.) Stratejik Yönetim, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Baum, J. A. C., Rowley, T. J., Shipilov, A., ve Chuang, Y. T. (2005). Dancing with Strangers: Aspiration Performance and the Search for Underwriting Syndacate Partners. Administrative Science Quarterly, 50, 536-575.
  • Belobaba, P.; Odoni, A. ve Barnhart, C. (2009). The Global Airline Industry, İngiltere: Wiley
  • Bernroider, E. (2002). Factors in SWOT Analysis Applied to Micro, Small-to Medium, and Large Software Enterprises: An Austrian Study. European Management Journal, 20(5), 562-573.
  • Boeing (2017), http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/commercial/about-our-market/assets/downloads/Boeing_Current_Market_Outlook_2015.pdf (Erişim tarihi: 24.05.2017)
  • CAPA (2011), https://centreforaviation.com/insights/analysis/global-airline-alliances-transformed-by-antitrust-immunity-but-confronted-by-uncertainty--part-1-54369 (Erişim tarihi: 28.05.2017)
  • Chang, H. H. ve Huang, W. C. (2006). Application of a Quantification SWOT Analytical Method. Mathematical and Computer Modelling, 43, 158-169
  • Demirdizen, Ö. (2012). Stratejik Planlama, Stratejik Planlama Süreci, Hukuki Altyapisi ve Kamuda Gelişimi, Akademik Bakış Dergisi, 31, 1-23.
  • Dess, G.G., G.T. Lumpkin ve A.B. Eisner (2005). Strategic Management, Text and Cases, Second Edition, McGraw Hill Companies Inc., New York.
  • Dyson, R. G. (2004). Strategic Development and SWOT Analysis at the University of Warwick. European Journal of Operational Research, 152, 631-640.
  • Dinçer, Ö. (2004). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. 7. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Garcia-Tugores, A. (2008). Analysis of Global Airline Alliances as a Strategy for International Network Development, (Yüksek Lisans Tezi), Massachusetts Institute of Technology
  • Gerede, E. (2002). Havayolu Taşımacılığında Küreselleşme ve Havayolu İşbirlikleri; THY A.O’da Bir Uygulama. (Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gerede, E. (2015). Havayolu İşletmeciliğine Ait Temel Kavramlar. (Editör: E. Gerede) içinde, Havayolu Taşımacılığı ve Ekonomik Düzenlemeler Teori ve Türkiye Uygulaması, Ankara: Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü.
  • Goh, K. ve Uncles, M. (2003). The Benefits of Airline Global Alliances: An Empirical Assessment of The Perceptions of Business Travellers. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 37(6), 479-497
  • Houben, G., Lenie, K. ve Vanhoof, K. (1999). A Knowledge-Based SWOT-Analysis System as an Instrument for Strategic Planning in Small and Medium Sized Enterprises. Decision Support Systems, 26, 125-135.
  • International Air Transport Association (IATA) (2005). Annual Report 2005, Tokyo.
  • IATA (2017a). http://www.iata.org/events/agm/2015/Documents/air-pax-forecasts-executive-summary.pdf (Erişim tarihi: 24.05.2017).
  • IATA (2017b), http://www.iata.org/whatwedo/Documents/economics/Economics%20of%20JVs_ Jan2012L.pdf (Erişim tarihi: 11.05.2017).
  • ICAO (2017). http://www.icao.int/sustainability/pages/eap_fp_forecastmed.aspx (Erişim tarihi: 24.05.2017).
  • İplik, N. F. (2008). Uluslararası Stratejik İşbirlikleri: Türkiye’de Konaklama Sektöründe Faaliyet Gösteren Uluslararası Stratejik İşbirliklerinin Başarı Faktörlerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi SBE, Adana.
  • Jones, R. F. (2003). Strategic Management for the Plastics Industry. CRC Press LLC, United States of America.
  • Kajanus, M., Leskinen P., Kurttila M. ve Kangas J. (2012). Making Use of MCDS Methods in SWOT Analysis-Lessons Learnt in Strategic Natural Resources Management. Forest Policy and Economics, 20, 1-9.
  • Kanbur, A. ve Kanbur, E. (2008). İskender Dede’nin 150 Yıllık Markası Kebapçı İskender’in Stratejik Analizi. 3. Aile İşletmeleri Kongresi, İstanbul.
  • Kanbur, E., Çökük, B. ve Sunar, N. O. (2014). Havacılıkta Değer Yaratmak ve Yönetmek: Türkiye ve Dünya'dan Örnekler. II. International Aviation Management Conference, Ankara.
  • Kanbur, A. (2017). Havacılıkta Stratejik Yönetim. (Editör: E. Kanbur ve U. Turhan) içinde, Havayolu Yönetimi, Atatürk Üniversitesi AÖF Yayınları, Erzurum.
  • Kaplan, S. R. ve Norton, P. D. (2006). Strateji Haritaları: Gayrimaddi Varlıkları Maddi Sonuçlara Dönüştürmek. Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Karakavuz, H. (2017). Havayolu İşbirlikleri, (Editör: E. Kanbur ve U. Turhan) içinde, Havayolu Yönetimi, Atatürk Üniversitesi AÖF Yayınları, Erzurum.
  • Koçel, T. (2010). İşletme Yöneticiliği (12. Baskı), Beta: İstanbul.
  • Kuyucak, F. ve Şengür, Y. (2009). Değer Zinciri Analizi: Havayolu İşletmeleri İçin Genel Bir Çerçeve. KMU İİBF Dergisi, 11(16), 132-147.
  • Mintzberg, H., Ahlstrand, B. ve Lampel, J. (1998). Strategy Safari: A Guided Tourthrough The Wilds of Strategic Management. The Free Press, New York.
  • Oneworld (2017). www.oneworld.com, Erişim Tarihi: 12.05.2017.
  • Panagiotou, G. (2003). Bringing SWOT into Focus. Business Strategy Review, 14(2), 8-10.
  • Poister, Theodore H. (2005). Strategic Planning and Management in State Departments of Transportation. International Journal of Public Administration, 28(13), 1035-1056.
  • Porter, E. M. (1985). Competitive advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Nova Publishing Company, New York.
  • Porter, M. (2008). Rekabet Üzerine. Optimist, İstanbul.
  • Sadler, P. (2003). Strategic Management. Kogan Page Limited, Great Britain.
  • Shinho, H., Yoshioka, H., Marpaung, S. ve Hachiga, S. (2006). Quantitative SWOT Analysis on Global Competitiveness of Machine Tool Industry. Journal of Engineering Design, 17, 251-258.
  • Skyteam (2017). www.skyteam.com, Erişim Tarihi: 12.05.2017.
  • Soda, G., Zaheer, A. ve Carlone, A. (2008). Imitative Behavior: Network Antecedents and Performance Consequences. In (J. A. C. Baum ve T. J. Rowley (Eds). Network Strategy: Advances in Strategic Management Vol. 25, Emerald Group Publishing Limited, UK.
  • Star Allianace (2017). www.staralliance.com, Erişim Tarihi: 12.05.2017.
  • Seçkin, N. Ş. ve Deniz, M. (2015). İşletme Analizi. (Pearce, A. J. ve Robinson, B. R.) Stratejik Yönetim. Nobel Yayınları, Ankara.
  • Terrados, J. A. G. ve Hontoria, L. (2007). Regional Energy Planning Through SWOT Analysis and Strategic Planning Tools, Impact on Renewables Development. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 11, 1275-1287.
  • Uzmanpara (2017). http://uzmanpara.milliyet.com.tr/haber-detay/gundem2/14/25000/25511/ (Erişim tarihi: 24.05.2017).
  • Ülgen, H. ve Mirze, K. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Kitap.
  • Valentine, E. K. (2001). Swot Anaysis From Resource-Based View. Journal of Marketing Theory and Practice, Spring, 54-68.
  • Wright, P., Pringle, O. ve Kroll, M. (1992). Strategic Management Text and Cases. Allyn and Bacon.
  • Yılmaz, K. A. (2016). Hava Taşımacılığı, Anadolu Üniversitesi AÖF Yayınları,
  • Yücel, E., İnce, A. R. ve Aras, M. (2013). Türk Sanayi Sektöründe Stratejik Yönetim Yaklaşımları Tercihi: ISO 1000 Firmalarında Bir Araştırma, Business and Economics Research Journal, 4(3), 75-92.
  • Yücel, E. ve Kanbur, E. (2014). Misyon ve Vizyon İfadelerine Göre Türkiye’nin İlk 100 Büyük Şirketinin Girişimcilik Özellikleri. Business and Economics Research Journal, 5(3), 149-165.
  • Yüksel, İ. ve Dagdeviren, M. (2007). Using the Analytic Network Process (ANP) in a SWOT Analysis – A Case Study for a Textile Firm. Information Sciences, 177, 3364-3382.
  • http://www.staralliance.com/documents/20184/680657/Facts+and+Figures/c8797e1f-12d0-46ea-b5ad-28edfa31803c (Erişim tarihi: 01.03.2017)
  • https://www.oneworld.com/documents/10180/61689/Introduction+to+oneworld/4f1a0608-9777-4190-880a-75c38fded253 (Erişim tarihi: 13.04.2017)
  • https://www.oneworld.com/news-information/oneworld-fact-sheets/oneworld-at-a-glance#marketing (Erişim tarihi: 11.05.2017)
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Engin Kanbur

Harun Karakavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 28 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 28 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kanbur, E., & Karakavuz, H. (2017). A Comparative Swot Analysis of Global Airline Alliances within The Scope of Strategic Management. Journal of Aviation, 1(2), 74-86. https://doi.org/10.30518/jav.336347

Cited By








Havacılıkta SWOT analizi: Türkiye için durum değerlendirmesi
Akıllı Ulaşım Sistemleri ve Uygulamaları Dergisi
Büşra ŞAHİN
https://doi.org/10.51513/jitsa.903416

Journal of Aviation - JAV 


www.javsci.com - editor@javsci.com


9210This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence