Teknolojisi sürekli değişen ve gelişen havayolu
işletmeleri küresel bir oyuncu olarak hayatta kalabilmek ve rekabetçi
avantajını koruyabilmek için güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve tehditlerini
farkına varmalı ve stratejik analizlerini bu doğrultuda yapmalıdırlar. Bu
çalışmada, küresel havayolu işbirlikleri (Star Alliance, Oneworld, Skyteam)’nin
SWOT analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda küresel işbirliklerinin
havayolu işletmelerinin uçuş ağlarını genişletme, riskleri paylaşma,
karlılıklarını artırma, maliyetleri düşürme gibi birçok güçlü yönünün olduğu
ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra taahhüt edilen kesintisiz seyahati zaman
zaman sağlayamama, bilgi teknolojileri arasındaki uyum sorunları nedeniyle aksaklıklar
yaşama, işbirliğinin gerçek anlamda faydasını ölçememe gibi zayıf yanlar da
ortaya çıkmıştır. Çalışma kapsamında ortaya çıkan diğer bir sonuç ise küresel
işbirliklerinin fırsatlarına yönelik olmuştur. Küresel havayolu işbirliklerinin
havayolu işletmelerine ölçek ekonomisine ulaşmada yardımcı olmak, ortak satın
alım faaliyetleri sayesinde maliyet avantajı elde etmek gibi birçok fırsat
sunduğu belirlenmiştir. Ayrıca, üyeler arasındaki zayıf entegrasyon nedeni ile
tüketici güveninin sarsılabileceği, düşük maliyetli taşıyıcıların her geçen gün
yükselişe geçebileceği gibi tehditler de analizler sonucunda ortaya çıkmıştır.
Airline companies whose
technology are constantly changing and evolving should identify their
strengths-weaknesses and opportunities-threats and maintain their strategic
analysis in this direction in order to survive as a global player and protect
their competitive advantage. In this study, SWOT analysis of the global airline
alliances (Star Alliance, Oneworld, Skyteam) are
performed. Results of the analysis show that global airline alliances have lots
of strengths such as, expanding their flight networks, sharing risks,
increasing profitability and reducing costs. However, results also show
that they have weaknesses such as, not providing uninterruptible undertaken travelling
time to time, having difficulties due to compatibility problems between
information technologies, not measuring the benefits of cooperation in a real
sense. Another result emerged in the context of the study is related with the
opportunities of global alliances. It is identified that global airline
alliances provide many opportunities to airline companies such as, helping
airline companies to make them reach economy of scale and gaining cost
advantage by means of shared purchasing activities. Moreover, some threats such
as, reducing consumer confidence due to weak integration among members, rising
low-cost carriers day by day are also emerged as a result of the analysis.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Journal of Aviation - JAV |
This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence