Havacılığın gelişimi ile doğru orantılı olarak uçaklara ve de pilotlara olan talep artmaktadır. Pilotluk; seyahat imkanı geniş olan, farklı kültürler tanıma ve birlikte çalışma fırsatı veren ve de maddi olarak tatmin edici ücretler kazandıran bir meslek olarak kariyer hedefleyen bireyler arasında cazibesini sürdürmektedir. Pilot olmak isteyen kişi sayısındaki artış uçuş okullarına olan talebi arttırmıştır. Pilot adaylarının uçuş okulu seçimlerini etkileyen kriterleri belirlemeye yönelik yapılan araştırma, eğitimine devam eden ve mezun olmuş pilotlardan oluşan 168 katılımcıdan elde edilen veriler ile yürütülmüştür. Araştırma sonucu uçuş okulu seçimini etkileyen kriterler 4 faktör altında 16 madde ile belirlenmiştir. Pilot adaylarının uçuş okulu seçim kriterleri arasında öne çıkan maddelerin eğitimin içeriği, uçuş öğretmenleri, eğitim uçakları ve eğitimi bitirmek için gerekli süre olduğu tespit edilmiştir. Pilot adaylarının uçuş okulu seçim kriterlerinin tespit edilmesi, uçuş okullarının pazarlama stratejilerini oluşturmada yarar sağlayacaktır. Uçuş okullarına pazarlama stratejileri için önerilerde bulunulmuştur.
Havacılık Pilot Pilot adayı tüketici davranışı Uçuş okulu seçimi
In direct proportion to the development of aviation, the demand for airplanes and pilots is increasing. Piloting; it continues to be attractive among individuals who aim for a career as a profession that has wide travel opportunities, gives the opportunity to get to know different cultures and work together, and earns financially satisfactory wages. The increase in the number of people who want to become pilots has increased the demand for flight schools. The research conducted to determine the criteria affecting the flight school choices of pilot candidates was conducted with the data obtained from 168 participants, who are continuing their education and graduated from pilots. As a result of the research, the criteria affecting the choice of flight school were determined with 16 items under 4 factors. It has been determined that the most prominent items among the flight school selection criteria of the pilot candidates are the content of the training, flight teachers, training aircraft and the time required to complete the training. Determining the flight school selection criteria of the pilot candidates will be beneficial in creating the marketing strategies of the flight schools. Suggestions for marketing strategies were made to flight schools.
Aviation Pilot Pilot candidate consumer behavior Flight school selection
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Journal of Aviation - JAV |
This journal is licenced under a Creative Commons Attiribution-NonCommerical 4.0 İnternational Licence