Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının
mesleki benlik saygıları ile yaşam doyumlarının çeşitli değişkenler açısından
incelenmesi ve aralarındaki ilişki düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma verileri, Ordu Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümünde
öğrenim gören 66 öğretmen adayından elde edilmiştir. İlişkisel tarama
yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak; “Mesleki
Benlik Saygısı Ölçeği”, “Yaşam Doyum Ölçeği” ile araştırmacı tarafından
oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırmada fen bilgisi
öğretmen adaylarının “Mesleki Benlik Saygısı” ile “Yaşam Doyumu” değişkenleri
arasındaki ilişki düzeyi, basit doğrusal regresyon analizi ve pearson
korelasyon analiziyle incelenmiştir. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde
mesleki benlik saygısı ile yaşam doyumu arasında pozitif yönde istatistiksel
olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Bağlam bağlamsal öğrenme gerçek yaşam problemleri problem çözme matematik eğitimi
Bu çalışma, Ordu Üniversitesi’nden Dr. Öğretim Üyesi Murat ÇETİNKAYA’nın danışmanlığında yürütülen Volkan AKTAÇ’ın yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
The aim of this research is investigated the
professional self-esteem of science teacher candidates with life satisfaction
in terms of various variables and to determine the relationship levels between
them. The research data were obtained from 66 science teacher candidates who
are studying in the Science Teaching Department of Ordu University. In the
research, which uses relational scanning method, as a data collection tool;
“Professional Self-Esteem Scale”, “Life Satisfaction Scale” with together
“Personal Information Form” created by the researcher were used. In
this study, science teacher candidates' the relationship level between
variables of 'Professional Self Esteem' and 'Life Satisfaction' was
investigated by simple linear regression analysis and pearson correlation
analysis. When the results of the research were evaluated, a positive direction
and statistically significant relationship was found between professional
self-esteem and life satisfaction.
Science education professional self-esteem teacher candidates life satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "