This study aims to determine middle school students' abilities to define mathematical modeling (MM) problems and their problem-solving processes, and to examine, based on students' perspectives, the contributions provided by MM problems and their performance on skill-based questions (SBQ). The study is a case study involving 8th-grade students. Data were collected at the end of a 10-week period of MM problem applications through semi-structured interview forms and analyzed using content analysis. The results indicate that students believe there are structural and logical similarities between MM and SBQ, and that MM skills help them perform better on SBQ. It can be stated that MM has the potential to strengthen students' 21st-century skills, while enhancing their academic success in both school and national/international exams.
Mathematical modeling mathematical modeling skills skill-based questions 21st-century skills
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematiksel modelleme (MM) problemleri ve çözüm sürecini tanımlama yeterliklerini belirlemek ve MM problemlerinin sağladığı katkılar ve beceri temelli sorulardaki (BTS) performansları üzerine etkisini öğrencilerin görüşleri doğrultusunda incelemektir. Çalışma, 8. sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilen bir durum çalışmasıdır. Veriler 10 hafta süren uygulamanın sonunda yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, öğrencilerin MM ile BTS’lerin yapısal ve mantıksal açıdan ortak yönlerinin olduğu ve MM becerilerinin BTS’lerde daha başarılı olmalarını sağladığını düşündüklerini göstermektedir. MM’nin öğrencilerin 21. yüzyıl becerilerini güçlendirirken okulda ve ulusal/uluslararası sınavlarda akademik başarılarını artırma potansiyeline sahip olduğu söylenebilir.
Matematiksel modelleme matematiksel modelleme becerileri beceri temelli sorular 21. yüzyıl becerileri
Etik Kurul Belgesi Etik Kurul Komisyon Adı: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Etik Kurul Komisyonu Etik Kurul Belge Tarihi ve Sayı No: 13.06.2023 - 12
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Matematik Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 16 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 13 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "