Bu araştırmanın amacı, kamu
ve özel hastanelerin kalite direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartları
(SAS) Hastane Seti konusundaki bakış açısını değerlendirmek ve hastane setinin
etkili ve verimli uygulanması için önerilerde bulunmaktır.
Araştırma 10 hastanenin
kalite yönetim direktörleriyle nitel araştırmanın mülakat yöntemiyle çalışma
yapılmıştır. Araştırmada veri toplama süreci Kasım-Aralık 2018 tarihleri
arasında tamamlanmıştır. Görüşmeler, katılımcılarla yüz yüze olacak şekilde
planlanmış̧ ve katılımcıların izni dâhilinde ses kaydı yapılarak görüşme
yapılmıştır. Araştırmada elde edilen ses kayıtları bilgisayarda yazıya
dökülmüştür.
Araştırma sonucunda SAS
Hastane Setinin, hastanelerce sürekli takip edildiği, devletçe akredite
edilmenin, güvenirlilik açısından özelden akredite edilmeye göre avantaj
sağlayacağı ve setinin uygulanmasında gönüllük olması gerektiğini ve sürekli
iyileşmeye katkısı olacağı belirlenmiştir
Akalın, E. (2008). Antibiyotik Kontrolünde Kalite ve Denetleme. www.gata.edu.tr/infkom/dosyalar/26SUBAT_SUNULARI/Antibiyotik%20Kontrolünde%20Kalite%20ve%2 (Erişim Tarih 15.10.2018)
Bayram, L., & Şen, Ş. (2013). Laboratuvarda Kalite Yönetim Sistemi ve Akreditasyon. Ankara: Egm-Kirminal Dairesi Başkanlığı Yayını.
Güdük, Ö., & Kılıç, C. (2017). Sağlık Hizmetleri Akre-ditasyonu ve Türkiye’de Gelişimi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 104-106.
Kargın, F., & Bakmaz, T. (2007). "Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Akreditasyon Çalıştayı". Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilim-leri Fakültesi Yayınları.
Kavak, D. (2016). Sağlıkta Akreditasyon Standartları (Hastane). https://tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/yuklemeler/yayinlar/saglikta-akreditasyon-standartlari-hastane.pdf (Erişim Tarih 13.11.2018)
Kavak, D. (2018). Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü Sağlıkta Akreditasyon Stan-dartları. Sağlıkta Kalite veAkreditasyon Dergisi, 1(1), s. 14-20.
Kömürcü, N., Durmaz, A., Bayram, N., & Genç, R. (2014). Sağlık Hizmetlerinde Kalite Standartları ve Modelleri. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi, 7(1), s. 95-114.
Kurtulmuş. S. (1998). Sağlık Ekonomisi ve Hastane Yönetimi. İstanbul: Değişim Dinamikleri Yayınları.
Shaw. C.D. (2004). Developing hospital accreditation in Europe. Division of Country Support WHO Regional Office for Europe, Denmark.
Yurtsever, S. (2013). Hastanelerin Hizmet Kalitesinin Hasta Tatmin Ölçeği İle Ölçülmesı: Karabük Devlet Hastanesinde Yatan Hastalar Üzerinde Bir Araştırma. Uluslararası İşletme ve Yönetim Dergisi, 1(1), s.100-126.
Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı https://www.tuseb.gov.tr/hakkimizda (ErişimTarihi 07.11.2018)
https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/uploads/sas_egitim_setleri/sas_hastane_seti(v2.0-2017)TR.pdf (Erişim Tarih 05.06.2019)
https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/tuska-hakkinda (Erişim Tarih 05.11.2018)
https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/tuskadan-akredite-kuruluslar. (Erişim Tarih 06.01.2019)
Akalın, E. (2008). Antibiyotik Kontrolünde Kalite ve Denetleme. www.gata.edu.tr/infkom/dosyalar/26SUBAT_SUNULARI/Antibiyotik%20Kontrolünde%20Kalite%20ve%2 (Erişim Tarih 15.10.2018)
Bayram, L., & Şen, Ş. (2013). Laboratuvarda Kalite Yönetim Sistemi ve Akreditasyon. Ankara: Egm-Kirminal Dairesi Başkanlığı Yayını.
Güdük, Ö., & Kılıç, C. (2017). Sağlık Hizmetleri Akre-ditasyonu ve Türkiye’de Gelişimi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 104-106.
Kargın, F., & Bakmaz, T. (2007). "Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Akreditasyon Çalıştayı". Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilim-leri Fakültesi Yayınları.
Kavak, D. (2016). Sağlıkta Akreditasyon Standartları (Hastane). https://tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/yuklemeler/yayinlar/saglikta-akreditasyon-standartlari-hastane.pdf (Erişim Tarih 13.11.2018)
Kavak, D. (2018). Türkiye Sağlık Hizmetleri Kalite ve Akreditasyon Enstitüsü Sağlıkta Akreditasyon Stan-dartları. Sağlıkta Kalite veAkreditasyon Dergisi, 1(1), s. 14-20.
Kömürcü, N., Durmaz, A., Bayram, N., & Genç, R. (2014). Sağlık Hizmetlerinde Kalite Standartları ve Modelleri. Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi, 7(1), s. 95-114.
Kurtulmuş. S. (1998). Sağlık Ekonomisi ve Hastane Yönetimi. İstanbul: Değişim Dinamikleri Yayınları.
Shaw. C.D. (2004). Developing hospital accreditation in Europe. Division of Country Support WHO Regional Office for Europe, Denmark.
Yurtsever, S. (2013). Hastanelerin Hizmet Kalitesinin Hasta Tatmin Ölçeği İle Ölçülmesı: Karabük Devlet Hastanesinde Yatan Hastalar Üzerinde Bir Araştırma. Uluslararası İşletme ve Yönetim Dergisi, 1(1), s.100-126.
Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı https://www.tuseb.gov.tr/hakkimizda (ErişimTarihi 07.11.2018)
https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/uploads/sas_egitim_setleri/sas_hastane_seti(v2.0-2017)TR.pdf (Erişim Tarih 05.06.2019)
https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/tuska-hakkinda (Erişim Tarih 05.11.2018)
https://www.tuseb.gov.tr/enstitu/tuska/tuskadan-akredite-kuruluslar. (Erişim Tarih 06.01.2019)
Maimaitireyimu, N., & Arslanoğlu, A. (2019). Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, 2(1), 1-14.
AMA
Maimaitireyimu N, Arslanoğlu A. Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma. SKAD. Haziran 2019;2(1):1-14.
Chicago
Maimaitireyimu, Nadire, ve Ali Arslanoğlu. “Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi 2, sy. 1 (Haziran 2019): 1-14.
EndNote
Maimaitireyimu N, Arslanoğlu A (01 Haziran 2019) Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 2 1 1–14.
IEEE
N. Maimaitireyimu ve A. Arslanoğlu, “Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma”, SKAD, c. 2, sy. 1, ss. 1–14, 2019.
ISNAD
Maimaitireyimu, Nadire - Arslanoğlu, Ali. “Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma”. Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Dergisi 2/1 (Haziran 2019), 1-14.
JAMA
Maimaitireyimu N, Arslanoğlu A. Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma. SKAD. 2019;2:1–14.
MLA
Maimaitireyimu, Nadire ve Ali Arslanoğlu. “Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma”. Sağlıkta Kalite Ve Akreditasyon Dergisi, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 1-14.
Vancouver
Maimaitireyimu N, Arslanoğlu A. Kalite Direktörlerinin Sağlıkta Akreditasyon Standartlarına Bakış Açısı Üzerine Nitel Bir Araştırma. SKAD. 2019;2(1):1-14.
Dergimize
gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan
katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına
yazının son halinin sorumluluğunu taşır.
Yazar/lar
tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını
koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına
bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent)
alınmalıdır.
Eğer
makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren
kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari
hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu
(konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.
Makalede
“Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı
aldıklarını beyan etmelidir.