Amaç: Kitlesel açık çevrimiçi kurslar, hemşirelik eğitiminde sürekli öğrenme ve bilgi güncelleme süreçlerini kolaylaştıran, kolay erişilebilir ve esnek öğrenme ortamlarıdır. Bu çalışmanın amacı, hemşirelikle ilgili var olan kitlesel açık çevrimiçi kursların özelliklerini incelemektir.
Yöntem: Retrospektif tanımlayıcı yöntem kullanılan araştırmada, online eğitim veren kursların web sitelerinde "nursing" anahtar kelimesi ile tarama yapıldı. Tarama sonunda Edx (n=12), Udemy (n=268), Coursera (n=64), Alison (n=25), Future Learn (n=57), Class Central (n=189), Mooc List (n=35), My Education Path (n=34) ve Skill Share (n=10) platformlarında 694 kurs belirlendi. Dışlama kriterleri uygulanarak, tekrarlayan, hemşirelik bilimi ile ilgisi olmayan, İngilizce dışındaki dillerde olan ve süresi dolmuş kurslar elendi ve nihai örneklem 149 kurs olarak belirlendi. Veriler, Mart-Haziran 2023 tarihleri arasında 19 maddelik veri toplama formu kullanılarak toplandı ve IBM SPSS 25 programı ile analiz edildi.
Bulgular: Taranan 149 kursun %55'inin ücretsiz olduğu, %51,7'sinin 1-3 hafta sürdüğü ve %71,1'inin kurs izlencelerinin bulunduğu tespit edildi. Ayrıca, kursların yalnızca %8,1'inin akredite olduğu, %79,9'unun tamamlayan katılımcılara sertifika verdiği belirlendi. Eğitim materyalleri genellikle çoklu materyal kullanımı (%57) ile sunulmakta olup, kursların %53'ü üniversiteler tarafından organize edilmekteydi. En çok kurs düzenlenen alan ise hemşirelik esasları alanıydı (%32,9).
Sonuç: İncelenen kitlesel açık çevrimiçi kursların çoğunun üniversiteler tarafından organize edilen, kayıtlı ve ücretsiz kurslar olması hemşirelerin erişimini ve sürekli eğitim fırsatlarını artırabilir.
Kitlesel açık çevrimiçi kurslar Hemşirelik eğitimi Online eğitim
Aim: Massive open online courses are easily accessible and flexible learning environments that facilitate continuous learning and knowledge updating processes in nursing education. The purpose of this study is to examine the features of existing massive open online courses related to nursing.
Method: In this retrospective descriptive study, online course websites were searched using the keyword "nursing." The search identified 694 courses on platforms such as Edx (n=12), Udemy (n=268), Coursera (n=64), Alison (n=25), Future Learn (n=57), Class Central (n=189), Mooc List (n=35), My Education Path (n=34), and Skill Share (n=10). Exclusion criteria were applied to eliminate duplicate, courses unrelated to nursing, courses in languages other than English, and expired courses. The final sample consisted of 149 courses. Data were collected between March and June 2023 using a 19-item data collection form and analyzed with IBM SPSS 25.
Results: It was found that 55% of the 149 courses scanned were free, 51.7% lasted 1-3 weeks and 71.1% had course syllabuses. Additionally, it was determined that only 8.1% of the courses were accredited, and 79.9% issued certificates to participants who completed them. Training materials were generally presented with the use of multiple materials (57%), and 53% of the courses were organized by universities. The field where the most courses were held was the field of nursing principles (32.9%).
Conclusion: The fact that most of the examined massive open online courses are organized by universities, registered, and free of charge can increase accessibility and continuous education opportunities for nurses.
Massive Open Online Courses Nursing education Online education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 3 |