Bu araştırmanın amacı ‘Efes İle İlk Adım Basketbol Okulları’ projesine katılan 9-15 yaş grubu erkek öğrencilerin
rekreasyon etkinliklerine katılımlarını değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini 2006-2007 eğitim-öğretim yılında
30 ilde devam etmekte olan ‘Efes İle İlk Adım Basketbol Okulları’ projesine katılan 9-15 yaş grubu öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinden birer il olmak üzere toplam 7 ilde
(Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Trabzon, Gaziantep ve Erzurum) ‘Efes İle İlk Adım Basketbol Okulları’
projesine katılan, yaşları 9-15 arasında değişen ve her ilden 40’ar öğrencinin katıldığı toplam 280 erkek öğrenci
oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde coğrafi konum, nüfus ve bölgesel farklılıklar göz önünde tutulmuştur.
Çalışmada ‘Efes İle İlk Adım Basketbol Okulları’ projesine katılan öğrencilerin serbest zamanlarını değerlendirme
alışkanlıklarını tespit etmeye yönelik bir anket uygulanmıştır. Anket, konusunda uzmanların görüş ve önerileri
dikkate alınarak hazırlanmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm öğrencilerin kişisel özelliklerini,
ikinci bölüm öğrencilerin serbest zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarını tespit etmeye yönelik sorulardan
oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış ve SPSS.13 (Statistical
Packages for Social Siciences), Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paket Programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Toplanan veriler frekans (f), yüzde (%) ve ki-kare (X2) teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Ki-kare testi
bulgularının yorumlanmasında p<0,05 anlamlılık düzeyi ölçüt alınmıştır. Araştırmada gelir düzeyi ile tiyatroya
gitme alışkanlığı, televizyon izleme alışkanlığı ve sinemaya gitme alışkanlığı arasında istatistiksel olarak 0.05
düzeyinde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Gelir düzeyi arttıkça tiyatroya gitme alışkanlığı, televizyon
izleme alışkanlığı ve sinemaya gitme alışkanlığında artış olduğu görülmektedir. Sonuç olarak; ‘Efes İle İlk Adım
Basketbol Okulları’ projesine katılan 9-15 yaş grubu erkek öğrencilerin coğrafi konum, nüfus ve bölgesel
farklılıklar olmasına rağmen, serbest zamanlarını olumlu etkinliklerle değerlendirdikleri, rekreasyon aktivitelerine
katılmayı sevdikleri, sportif amaçlı rekreasyon etkinliklerini tercih ettikleri tespit edilmiştir. Bununla birlikte
bireylerin serbest zamanlarında sinema ve tiyatro gibi kültür ve sanat etkinliklerine katılmalarını etkileyen en
önemli faktörlerden birinin gelir düzeyi olduğu, özellikle belli bir harcama gerektiren serbest zaman etkinliklerine
katılmanın ön koşulunun harcanabilir gelire sahip olmak olduğu görülmüştür. Bu nedenle öğrencilere kültür ve
sanat etkinlikleri konusunda daha çok maddi ve manevi destek sağlamak, onları bilgilendirmek ve bu faaliyetlere
daha çok katılmaları sağlanarak öğrencilerin çok yönlü yetişmelerine katkıda bulunmanın gerekli olduğu
düşünülmektedir
This project aims to evaluate the participation of 9-15 peer group children in the recreational activities ‘First Step Basketball with Efes Schools’. This research aims to evaluate the recreational activities of 9-15 peer group children who particapate in the project ‘First Step Basketball with Efes Schools’. This research consist of 9-15 peer group children participating in the Project ‘First Step Basketball with Efes School’ from thirty different cities in education years of 2006-2007. Sampling group of this search includes totally 280 children, between 9-15 years old, participating in the project ‘First Step Basketball with Efes Schools’.These children are choosen from seven different towns (Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya, Trabzon, Gaziantep and Erzurum) of seven different in this region. Fourty children participate in this cshools from each town, when the children are choosen, the importance of geopraphic position, population and culture are taken into consideration. A questionnaire is formed by two parts. The first part includes questions about children’s characteristic features with the second one is formed by the questions determining their evauation of their leasure time. The information acquired at the end of the research is transfered to computer environmend and analsed by SPSS.13 (Statistical Packages for Social Sciences). These acquired information is examined with techniques of frequency (f), percentage (%) and chi-square (X2) test. İt is applied that statically there is a meaningful corelation between life standart and some habits such as going to the theatre and cinema and watching tv. İt is shown that the higher life standart you have the more you g oto theatre and cinema and watch tv. Finally, in spite of the geopraphic position, population and culture differences, it is applied that 9-15 peer group children who participate in the Project ‘First Step Basketball with Efes Schools’ loves joining to recreational activities, evaluate their leisure timepositinely and prefere sportive recreational activities. Besides, it is understood that life standart is one of the most significant factors for individuals to attend cutural and art activities like going to cinema and theatre. İf we especially want to participate an activity which needs expenditure we should have a high life standart. Because of this it is thought that the students should be informed and supported economically and morally about cultural and art activities. So we will contribute to their governing in a versatile way.
Diğer ID | JA25CM65JS |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |