Gürültü, insan üzerinde fizyolojik ve psikolojik etkileri olan bir durumdur. Birçok yerleşim yerinde büyük bir çevre ve sağlık tehlikesi oluşturur. Farklı türde gürültü kaynakları vardır. Özellikle şehirlerin merkezlerinde ve Dakka şehrindeki trafik gürültüsü son derece etkilidir. Bu durumun önemi, Bangladeş gibi gelişmekte olan ülkelerde, sorun yavaş yavaş büyüyene kadar net olarak anlaşılamamıştır. Günümüzde gürültü kirliliğinin insan sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak için farklı çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Dakka şehrindeki trafik gürültüsü sorununu çözmek ve azaltmak için olası seçenekleri araştırmaktır. Gürültü haritaları bu seçeneklerden birisidir. Bu haritalar, en yoğun (09.00 -11.00) ve yoğun olmayan (12.00-15.00) saatlerin belirli bir alan ve periyodu boyunca, arka plan seviyesi dağılımının kartografik bir temsilidir. Ana yolda ölçülen minimum ve maksimum gürültü yoğunluğu, en yoğun saatlerde 78,1 dB ve 119,7 dB, yoğun olmayan saatlerde ise 57,4 dB ve 89,3 dB'dir.
Gürültü kirliliği Pik saat Pik olmayan saat Binek Araç Eşdeğeri (PCU) Desibel (dB)
Noise may be a phenomenon that has physiological and psychological effects on human. It’s a big environmental as well as health hazards in many suburbs. There are different sorts of noise sources. Traffic noise is extremely effective within the center of cities especially in Dhaka city. This phenomenon has not been properly acquainted until it's gradually growing in developing countries like Bangladesh. Now a day there are different studies to decrease the negative aspects of noise pollution on health of human being. The aim of this research is to work out the traffic noise in Dhaka city and to research possible solutions to scale back the traffic noise. Noise maps are one among these studies. These maps are a cartographic representation of the background level distribution during a determined area and period of your time peak (09.00 -11.00) and off peak (12.00-15.00) hour. The minimum and maximum noise density measured at the main road is 78.1 dB and 119.7 dB respectively in peak hour and 57.4 dB and 89.3 dB respectively in off peak hour.
Noise pollution Peak hour Off peak hour Passenger Car Unit (PCU) Decibel (dB)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İnşaat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2 |