Yazım Kuralları

Başlık, on iki Kelimeyi Aşmamalı, 16 Punto İlk Mektuplarında Yazılmalıdır. Büyük, Merkezli ve Kalın olmalıdır.




 




İngilizce Başlığı 16 Punto Büyük Başlangıç Harfleriyle, Orta ve Kalın Yazılacak 


İsim SOYİSİM * İsim SOYİSİM **

Özet

Makale Türkçe ve İngilizce dillerde yazılabilir. Her çalışmanın başında İngilizce ve Türkçe özetler yazılmalıdır. Özet, makalenin amacı, yöntemi ve sonuçları hakkında kısa ve net bilgi içermelidir. 10 punto büyüklüğünde, tek satır aralıklı ve maksimum 250 kelime ile yazılmış olmalıdır. "Özet" te hiç bir atıf yapılmamalıdır. Anahtar Kelimeler: Anahtar kelimeler italik ve 10 puan, en az 3 ve en fazla 5 kelime olmalıdır. Anahtar kelimeler virgül (,) işaretiyle ayrılmalı, küçük harfle yazılmalıdır.

Makale Türkçe ve İngilizce dillerde yazılabilir. Her çalışmanın başında İngilizce ve Türkçe özetler yazılmalıdır. Özet, makalenin amacı, yöntemi ve sonuçları hakkında kısa ve net bilgi içermelidir. 10 punto büyüklüğünde, tek satır aralıklı ve maksimum 250 kelime ile yazılmış olmalıdır. "Özet" te hiç bir atıf yapılmamalıdır.

Anahtar Kelimeler:

Anahtar kelimeler italik ve 10 puan, en az 3 ve en fazla 5 kelime olmalıdır. Anahtar kelimeler virgül (,) işaretiyle ayrılmalı, küçük harfle yazılmalıdır. 

Giriş ve anahtar kelimeler arasında 1 boşluk bırakılmalıdır


GİRİŞ

Çalışmanın ana bölümünün bölümleri, numaralandırma olmaksızın sola dayalı 11 punto, kalın ve büyük harflerle yazılmalı, Makale Giriş, Yöntem, Bulgular, Sonuçlar ve Tartışma bölümlerine sahip olmalıdır.


Paragraf başlıkları çalışmada yapılmamalıdır. Paragraflardaki paragraflar bölümünde; alan öncesi ve sonrası 6 nk, satır aralığı 1. Sorunlu durum giriş bölümünde açıkça belirtilmelidir.

Bu şablon "başlıklar, esanslar, metinler, paragraflar, tablolar, vb. Yapıların" nasıl olması gerektiğini gösteren stilleri içerir (sonunda şablon stil masasının hangi bölümünün hangi bölümde kullanılacağını belirtir). . Yazı tipi ve boyut, satır aralığı, paragraf aralığı, girintiler vb. Gibi tüm ayarların, ayarların bulunduğu yer için değiştirilmesi gerekir. Metni kopyalarken ve yaparken sorun yaşıyorsanız veya stil yazarken bir sorun yaşıyorsanız, şablon tamamlanmış ve son bölümdeki "Stilleri Kullanma" bölümünden yararlanabilirsiniz.

İkinci düzey başlıklar solda, 11 punto, büyük harfle yazılmalı, kalın ve italik olarak numaralandırılmamalıdır. Önceki paragraftaki bir satır, bir boşlukla ayrılmalıdır. Bu bölümü silebilir ve biçimlendirmeyi bozmadan makale metni yazabilirsiniz.

Makaleler Uzantısı Özet bölümü en az 10000 olmalıdır. Makale MS Office Word programında .doc veya docx uzantılı olarak kaydedilmelidir. Metin, A4, üst, alt, sağ ve sol boşluk 2.5 cm. tek satır aralığıyla yazılmalıdır. Cambria yazı karakteri kullanmalı ve tek bir sütun olmalıdır.

YÖNTEM

"Giriş" bölümü "Metodoloji", "Bulgular", "Sonuçlar ve Tartışma" bölümlerini takip etmelidir.

Makaleler Genişletilmiş Özet haricinde en fazla 10000 kelime olmalıdır. MS Office Word programında makale uzantısı. doc veya docx. Metin, A4, üst, alt, sağ ve sol boşluk 2.5 cm. tek satır aralığıyla yazılmalıdır. Times New Roman yazı tipi kullanılmalı ve tek bir sütun olmalıdır. Sayfa numarası verilmemelidir. Paragraf başlığı yapılmamalıdır. Paragraflardaki paragraflar bölümünde; Alan öncesi ve sonrası 6 nk hat aralığı olmalıdır.

Belirlenen yazılı ilkelere uygun olarak hazırlanan ve inceleme kurulunca onaylanan makaleler yayımlanır.

Örnek / Çalışma Grubu / Katılımcılar

Ankette, grubun nasıl oluşturulduğuna bağlı olarak Örnek, Çalışma Grubu veya Katılımcılar kullanılmalıdır. Çalışma grubuyla ilgili bilgi ve örnekleme yöntemi bu bölümde belirtilmiştir.

Veri Toplama Araçları / Veri Toplama Yöntemleri / Veri Toplama Teknikleri

Araştırmada kullanılan veri toplama araçlarıyla ilgili bilgiler bu bölümde belirtilebilir. Tercih edilen üç başlıktan biri kullanılmalıdır.

Üçüncü Dereceden Başlığı 

Solda, 11 punto italik yazılmalı ve sadece ilk kuzunun ilk harfi büyük olacaktı. Önceki paragraftaki bir satır, bir boşlukla ayrılmalıdır.

Görüşme 

Solda, 11 punto italik yazılmalı ve sadece ilk kuzunun ilk harfi büyük olacaktı. Önceki paragraftaki bir satır, bir boşlukla ayrılmalıdır.

Veri Toplama

Anketteki veri toplama süreci ile ilgili bilgiler bu bölümde belirtilebilir.

Verilerin Analizi

Bu bölümde, araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizi ile ilgili bilgiler verilebilir. Bilinen istatistiklerle ilgili tanımlayıcı bilgi içermemelidir. Bununla birlikte, bilinmeyen istatistikler hakkında kısa açıklayıcı bilgiler içermesi faydalı olacaktır.

SONUÇLAR

Kullanılacak referanslar, tablolar ve şekiller APA 6'ya göre hazırlanmalıdır. APA'ya uymayan yazılı kurallar ve makaleler ilk aşamada editör tarafından elenir. Referanslarınızı kontrol etmeniz ve APA 6 uyumluluğunu kontrol etmeniz gerekiyor. Tablo, tablo numarasıyla birlikte metne dahil edilmelidir.

Tablo 1. Gruplara Göre Test Sonuçları



Tablolar numaralandırılmalı ve masa başlığı tablosuna başkent 11 punto ile yazılmalıdır. Tablo başlığı koyu veya eğimli metin olmamalıdır. Tablo numarasından sonra tablo adı nokta işaretiyle yazılmalıdır.


Tablodaki değerler / harfler 9 punto olmalıdır. Tablo başlığı ile tablo arasında boşluk kalmamalıdır. Tablolar, metinde tablo numarası verilerek belirtilmelidir. Tablolar metne veya bir sonraki sayfaya eklenmelidir. İlgili notlar ve kaynaklar, tabloda "Not:" veya "Kaynak:" ifadelerinden sonra belirtilmelidir. Metin ile tablo arasındaki boşluk, tablo öncesinde ve sonrasında 1 satır olmalıdır


Şekil 1. Gruplara Göre Ortalama Başarı Puanları


Şekiller sola ve sayılarla numaralandırılmış olmalı. Rakam altındaki 11 punto rakamı ile kelimelerin baş harfleri büyük solda yazılmalıdır. Kalın veya eğimli metin olmamalıdır. Şekil numarasından sonra nokta işareti koyun ve şekil adını yazın.


Şekildeki rakamlar 9 puan olmalıdır. Şekil ve şekil başı arasındaki boşluk bırakılmamalıdır. Shaklin başlığı şekil altında olmalı. Kaynak kullanılırsa, parantez içinde yazılmalıdır. Metinde her zaman şekiller bulunmalıdır. Şekil ve şekilden önce metin ve şekil arasındaki boşluk 1 satır olmalıdır.

Sonuçlar ve Tartışma

Sonuç: Tartışma ve öneriler burada eklenmeli ve yukarıda verilen yazılı kurallara dikkat edilmelidir.

Metin, 11 punto, tek satır aralığı ve burada verilen stili izleyerek hazırlanmalıdır.

REFERANSLAR

Kaynakça, APA 6 Yayın El Kitabına uygun olarak hazırlanmalıdır. Daha fazla bilgi için; Http://www.apa.org adresine gidiyoruz. Kaynaklar alfabetik sırayla yazılmalı ve başlık dahil olmak üzere 10 puanla tek satır aralığında boşluk bırakılmamalıdır. Paragraf girintisi sağdan asılı 1,16 cm'dir.

Her bir kaynakçının bu metninde gösterilen ikinci ve sonraki hatlar, 1.16 cm girintili olmaya hazırlanmalıdır.

Acar, T. ve Kelecioğlu, H. (2010). Maddenin farklı işlevleri belirleme tekniklerinin derecelendirilmesi: GADM, LR veMTK-OO. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 10 (2), 639-649.


Angoff, W.H. (1971). Ölçekler, normlar ve eşdeğer puanlar. R. L. Thorndike (Ed.) Eğitimde ölçme. Washington, DC: Amerikan Eğitim Konseyi


Bakan Kalaycıoğlu, D., & Kelecioğlu, H. (2011). Öğrenci Seçme Sınavı'nın Yanlılığı Açısından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36, 3-13.


Baker, F. B., & Al-Karni, A. (1991). IRT eşitlik katsayılarının hesaplanması için iki prosedürün karşılaştırılması. Journal of Educational Measuremet, 28 (2), 147-162.


Brennan, R.L. (1998). Ölçüm teorisinin ve uygulamanın kesişiminde yapılan yanlış manevralar. Eğitimsel Ölçüm: Sorunlar ve Uygulama, 17 (1), 5-9.


Kamata, A. (2001). Hiyerarşik genelleştirilmiş doğrusal model ile madde analizi. Eğitimsel Ölçüm Dergisi, 38 (1), 79-93. doi: 10.1111 / j.1745-3984.2001.tb01117.x


Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.


Park, C., Kang, T., & Wollack, J.A. (2007, Nisan). Ortak öğeler sürüklendiğinde, çok düzeyli IRT'nin çoklu form bağlantısına uygulanması. Eğitimde Ölçme Ulusal Konseyi'nin 2007 yıllık toplantısında sunulan kağıt, Chicago, IL.


Thorndike R.L., & Hagen, E. (1961). Psikoloji ve eğitimde ölçme ve değerlendirme. Newyork: John Wiley ve oğulları.


Pastor, D.A. (2003). Uygulamalı araştırmalarda çok düzeyli yanıt teorisi modellemesinin kullanımı: bir illüstrasyon. Eğitimde Uygulanan Ölçüm, 16 (3), 223-243. doi: 10.1207 / S15324818AME1603_4


Turhan, A. (2006). Diferansiyel madde işlevinin varlığıyla eşzamanlı olarak çok düzeyli 2PL eşyaya tepki modeli dikey (Doktora Tezi). ProOuest Tezleri ve Tez veritabanından edinilebilir. (UMI No. 3216552)






Ekler


Yeni bir sayfa ile başlamalı. Araştırmada kullanılan ölçekler gibi ek bilgiler içermektedir. Metne ekler eklenmelidir.


NOTLAR:


Çalışmanız bu şablona uyumlu olmalıdır.

Şablondaki sayfa numaralarını değiştirmeyin.

Makalenin kabulünden sonra sayfanın üstü düzenlenebilir. Çalışmanızı şablonun durumuyla sisteme yükleyebilirsiniz.


Yazarlar, yazılarda dile getirilen düşüncelerden sorumludur.

Yazınızı https://dergipark.org.tr/jier web linkindeki "Makale Gönderme" bağlantısıyla çevrimiçi olarak elektronik ortamda gönderin.

Burada açıklanan yazılı kurallara uymayan makaleler, editörler tarafından reddedilmekte, incelemeleri için hakemlere gönderilmemektedir.

Stilleri Kullanma A:

Başka bir dosyadan yazarken veya kopyalarken metinlerinizi yapıştırırken karşılık gelen stilin uygulanıp uygulanmadığını kontrol edin.

Bu, aşağıdaki adımları izleyerek kolayca yapılabilir.

MS Word 2003'te, "Format" menüsünden "Stiller ve Formatlama" yı seçin.

MS Word 2007, 2010 ve 2013'te, "Giriş" menüsündeyken araç çubuğunda görüntülenen "Stiller" seçeneğini açın (Still kelimesi yanındaki şekle tıklayarak). 

Son Güncelleme Zamanı: 23.04.2019 08:56:25

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education