1. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, eğitim bilimleri alanının bütün alt başlıklarıyla ilgili nicel ve nitel araştırmalar veya her iki yöntemin birlikte kullanıldığı araştırmalar başta olmak üzere derleme, çeviri ve özgün yazılara yer veren hakemli bir dergi olup, 4 ayda bir olmak üzere yılda 3 defa (Nisan, Ağustos, Aralık) yayınlanmaktadır. Makaleler Türkçe veya İngilizce dillerinde gönderilebilir.
2. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisine gönderilen makaleler, daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış ve yayınlanmak üzere başka bir basılı/elektronik mecraya sunulmamış olmalıdır. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne sunulan ve/veya hakemlik sürecine alınan makalelerin, başka bir mecraya yollanmış olması ve daha önce tıpkı veya benzerinin yayınlanmış olmasının tespiti halinde süreç iptal edilir.
3. Makaleler “Dergipark Makale Başvuru Sistemi” üzerinden değerlendirilmektedir.
4. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne sunulan makaleler öncelikle şekil ve içerik yönünden ön incelemeye tabi tutulmaktadır. Şekil ve içerik olarak uygun bulunan makaleler hakem tayin edilmek üzere yayın kuruluna sunulmaktadır. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne gönderilen makalelerin hakemlik sürecine girip girmeyeceği 4 hafta içinde sonuçlandırılır. Makalelerin değerlendirme süresi 90 gündür.
6. Yayın Kurulu tarafından anonim olarak incelenen makalelere uygun bulunduğu takdirde hakem/ler tayin edilir. Her makale anonim bir metin olarak toplam iki hakeme gönderilir.
7. Hakem/ler’den gelen raporlar doğrultusunda, makalenin yayınlanmasına, rapor çerçevesinde yazar/lar’dan düzeltme, ek bilgi ve kısaltma istenmesine veya yayınlanmamasına karar verilmekte ve bu karar yazar/lar’a bildirilmektedir. İki hakem raporu olumsuz gelmesi durumunda üçüncü hakemin raporunu beklemeksizin makale reddedilir.
8. Yazardan düzeltme istenmesi durumunda, düzeltmenin en geç 15 gün içerisinde yapılarak yayın kuruluna ulaştırılması gerekmektedir.
9. Gönderilen bütün makalelerin başında, Türkçe başlık, Türkçe özet, İngilizce başlık, İngilizce özet yer almalıdır. Özetler 300 kelimeyi aşmamalıdır. Özetlerde; amaç, yöntem, bulgular ve sonuç bilgilerinin yer almasına özen gösterilmelidir. Özet kısımlarının altında anahtar kelimeler (keywords) İngilizce ve Türkçe olarak yazılmalıdır. Özetlerde kısaltma kullanılmamalıdır. Anahtar kelimeler/keywords tercihen alana ait dizinlerden seçilerek verilmelidir. Öz ve Abstract 10 punto olarak yazılmalı ve tek sayfaya sığdırılmalıdır. Giriş diğer sayfadan başlamalıdır.
10. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi’ne yayınlanmak üzere gönderilen makalelerin iletişim formunda makalenin türü (Araştırma, olgu sunumu, Derleme vb.) belirtilmelidir.
11. Makaleye ait başlık (title) önce makale orijinal dilinde sonra diğer dilde, 12 punto, büyük harfli, bold ve sayfaya ortalı olarak yazılmalıdır. Özet/abstract aynı sırada, 10 punto, ilk harfleri büyük diğer harfleri küçük, bold ve sola dayalı olarak yazılmalıdır. Çalışma daha önce sunulmuşsa, bir projeden veya tezden üretilmişse vs. makalenin başlığının sonuna (*) dipnotu konularak gerekli açıklama yapılmalıdır.
12. “Dergipark Makale Başvuru Sistemine” başvuru yapılırken iletişim formu ve makale başvuru formu doldurulur.
13. “Dergipark Makale Başvuru Sistemine” iletişimden sorumlu yazar, iletişim formunu, makale başvuru formunu ve yazar/ların isimlerinin yer aldığı makale (Microsoft Word 2007 ve üstü (docx) ) dosyalarını ekli olarak göndererek başvuru yapabilir. Makale başlığının altına, sağa dayalı olarak, Yazar/ların ilk harfler büyük diğer harfler küçük olacak şekilde tam adları yazılmalı ve ada dipnot ekleyerek unvan, kurum ve iletişim bilgisine dipnotta yer verilmelidir.
14. Tüm makaleler; dergimiz web sayfasında bulunan “makale yazım Kılavuzu’na uygun olarak hazırlanmalıdır.
15. Makalelerde Türk Dil Kurumu’nun yazım kılavuzu ve yazım kuralları örnek alınmalıdır. Detaylı bilgi için Türk Dil Kurumu’nun web sayfasına bakınız: www.tdk.gov.tr. Yabancı sözcükler yerine olabildiğince Türkçe sözlükler kullanılmalıdır. Türkçe alışılmamış sözcükler kullanılırken ilk geçtiği yerde yabancı dildeki karşılığı parantez içinde verilebilir. Metinde geçen yabancı kelimeler italik olmalıdır.
16. İngilizce dilinde gönderilen makalelerin ve Türkçe gönderilen makalelerin İngilizce yazılmış bölümlerinin, gönderim öncesinde yetkin bir dil kontrolünden geçirilmiş olması gerekmektedir. İçerikten bağımsız olarak, dil yönüyle yetersiz olan makaleler iade/reddedilmektedir. Yazarların bu husussa azami dikkat göstermeleri önemlidir.
17. Makalelerde dile getirilen düşüncelerden yazar/ları sorumludur.
18. Dergide yayınlanması kabul edilen ve yayınlanan yazıların (yazılı ve elektronik ortam) yazarı/ları telif haklarını Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisine devretmiş sayılır.
19. Makale sunum ve değerlendirme süreçlerine ilişkin tüm iletişim e-mail sistemi ile gerçekleştirilir. Telefonla bilgi verilmez.
20. Gönderilen makaleler yukarıda belirtilen şartlara uygun olmadığı takdirde sürece sokulmadan editoryal ret verilecektir.
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education