BibTex RIS Kaynak Göster

İmalat Sanayinde Hızla Değişen Kavram: Rekabet Edebilen Kalite

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 2, 125 - 136, 01.12.2013

Öz

Yoğun rekabetin yaşandığı günümüzde, ülkemizin dünyadaki ekonomi işbirliğini sağlaması, Avrupa Birliğine girmesi, bu yolda ilerleyip, ekonomisi güçlü bir ülke olması, istenen hedeflere ulaşabilmesi, Küresel pazar koşulların her yönünü tanıması, tüm dünyayı etkileyen değişimin getirdiği çeşitli yapısal önlemleri alması ve gerçekleştirmesi için; “Rekabet edebilen Kalite” kavramını anlamak gerekir. İmalat sanayinde ilk gerçekleştirilen verimliliktir. Daha sonra rekabet ortamının sağlanması ve istenmesidir. Böyle bir durumda gerek ulusal gerekse de uluslararası pazarlarda rekabet şartlarına sahip olmak için üretimde verimliliğin yanı sıra değişim ve kaliteye de önem verilmesi zorunludur. Bu çalışma ile bahsedilen kavramların yanı sıra imalat sanayii işletmelerinde kalite yönetimindeki değişim ve gelişmeleri anlatılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, A.Ş. (2003). “Sanayinin Rekabet Gücü ve Kalite”, TMMOB Makine Mühendisleri Odası III. Kalite Sempozyumu, 6-7 Haziran, Bursa, s.43- 48.
  • Aktan, C.C. (1998). “Türkiye Dünyanın Neresinde?”,EGİAD Yayınları, s.28-29.
  • Aydemir, S. (1999). Kalite Maliyet Muhasebesi (Arçelik A.Ş Örneği), Sakarya Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya, s.212.
  • Berry, H., Thomas, H. (1991). “The Total Quality Transformation”, Mc. Graw-Hillinc.,NewYork, s.180.
  • Bulut, Z.A. (1994). “Küresel rekabet”, Mevzuat Dergisi, 7(75): 4-18.
  • Çiftçi, H. (2003). Rekabetin Gücü: Diamond Modeli, Anahtar Dergisi, MPM Yayınları, Sayı:173.
  • Doğan, Ö.İ., Marangoz, M., Topayan, M. (2003). “İşletmelerin İç ve Dış Pazarda Rekabet Gücünü Etkileyen Faktörler ve Bir Uygulama” Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Dergisi, 5(2): 119.
  • Erkan, C. (1995). “Ulusal Rekabet Üstünlüklerinin Belirleyenleri”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi,Sayı:1, s.85.
  • Ertuğrul, İ. (2006). “Toplam Kalite Kontrol”, Ekin yayınları, s: 365.
  • Esin, A. (2003). “Kobilerin Küresel Rekabetteki Yeri” TMMOB Makine Mühendisleri Odası III. Kalite Sempozyumu, 6-7 Haziran, Bursa, s.120- 121.
  • Etkin Yönetim Liderlik Eğitim Merkezi (2002), Değişen Stratejik Faktörler, Erişim: 28.12.2012. http://www.eylem.com/strateji/wrekabet.htm
  • İlhan, A.M. (2001). “Bilgi Yönetimi ve Kalite”, Erişim: 28.12.2012. http://ab.org.tr/ab01/prog/FTMuratIlhan.html.
  • Menipaz, E. (1994). “Essentials of Production and Operation Management’’, Prentice-hall, NewYork, s.561.
  • Özkara, B., Kurt, M. (2003). Yenilik Stratejisi ile Örgütsel Etkinlik Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Arçelik Örneği, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Afyon, sayı: 2.
  • Sıfır Hata ve Hata Önleme Tekniği Olarak Pokayoke (2007). http://enm.blogcu.com/sifir-hata-ve-hata-onleme-teknigi-olarak- pokayoke-18/2674266, Erişim Tarihi: 31.01.2013
  • Sözer, İ. (2003). Rekabet Dengeleri Değişiyor, Anahtar Dergisi, MPM Yayınları, Sayı:173, s.16.
  • Tan, S.,Peşkircioğlu, N. (1989). Kalitesizliğin Maliyeti, MPM Yayınları, Ankara, s. 26.
  • Topal, Ş. (2000). Kalite Yönetimi ve Güvence Sistemleri, YTU Vakfı Yayınları, İstanbul, s. 206.

Rapidly Changing Concept in Manufacturing Industry: Competitive Quality

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 2, 125 - 136, 01.12.2013

Öz

In those days of intense competition, to provide economy co-operation in the world as a country, to enter the European Union, to be a strong country by this way, to reach the desired goals, to recognize all aspects of global market conditions, to take various structural measures from change affecting all the world, It’s necessary to understand the concept of “Competitive Quality”. The first realized thing in manufacturing ındustry is productivity. The subsequent one is a desire to ensure the competition atmosphere. In this situation like that, not only productivity, but also change and quality must be cared to have competition conditions in both international and national markets. In this study; as well as the concepts mentioned before changes and developments of quality management are explained for manufacturing ındustrial enterprises.

Kaynakça

  • Aksoy, A.Ş. (2003). “Sanayinin Rekabet Gücü ve Kalite”, TMMOB Makine Mühendisleri Odası III. Kalite Sempozyumu, 6-7 Haziran, Bursa, s.43- 48.
  • Aktan, C.C. (1998). “Türkiye Dünyanın Neresinde?”,EGİAD Yayınları, s.28-29.
  • Aydemir, S. (1999). Kalite Maliyet Muhasebesi (Arçelik A.Ş Örneği), Sakarya Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Sakarya, s.212.
  • Berry, H., Thomas, H. (1991). “The Total Quality Transformation”, Mc. Graw-Hillinc.,NewYork, s.180.
  • Bulut, Z.A. (1994). “Küresel rekabet”, Mevzuat Dergisi, 7(75): 4-18.
  • Çiftçi, H. (2003). Rekabetin Gücü: Diamond Modeli, Anahtar Dergisi, MPM Yayınları, Sayı:173.
  • Doğan, Ö.İ., Marangoz, M., Topayan, M. (2003). “İşletmelerin İç ve Dış Pazarda Rekabet Gücünü Etkileyen Faktörler ve Bir Uygulama” Dokuz Eylül Üniversitesi SBE Dergisi, 5(2): 119.
  • Erkan, C. (1995). “Ulusal Rekabet Üstünlüklerinin Belirleyenleri”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Celal Bayar Üniversitesi,Sayı:1, s.85.
  • Ertuğrul, İ. (2006). “Toplam Kalite Kontrol”, Ekin yayınları, s: 365.
  • Esin, A. (2003). “Kobilerin Küresel Rekabetteki Yeri” TMMOB Makine Mühendisleri Odası III. Kalite Sempozyumu, 6-7 Haziran, Bursa, s.120- 121.
  • Etkin Yönetim Liderlik Eğitim Merkezi (2002), Değişen Stratejik Faktörler, Erişim: 28.12.2012. http://www.eylem.com/strateji/wrekabet.htm
  • İlhan, A.M. (2001). “Bilgi Yönetimi ve Kalite”, Erişim: 28.12.2012. http://ab.org.tr/ab01/prog/FTMuratIlhan.html.
  • Menipaz, E. (1994). “Essentials of Production and Operation Management’’, Prentice-hall, NewYork, s.561.
  • Özkara, B., Kurt, M. (2003). Yenilik Stratejisi ile Örgütsel Etkinlik Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Arçelik Örneği, 11. Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Afyon, sayı: 2.
  • Sıfır Hata ve Hata Önleme Tekniği Olarak Pokayoke (2007). http://enm.blogcu.com/sifir-hata-ve-hata-onleme-teknigi-olarak- pokayoke-18/2674266, Erişim Tarihi: 31.01.2013
  • Sözer, İ. (2003). Rekabet Dengeleri Değişiyor, Anahtar Dergisi, MPM Yayınları, Sayı:173, s.16.
  • Tan, S.,Peşkircioğlu, N. (1989). Kalitesizliğin Maliyeti, MPM Yayınları, Ankara, s. 26.
  • Topal, Ş. (2000). Kalite Yönetimi ve Güvence Sistemleri, YTU Vakfı Yayınları, İstanbul, s. 206.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YP46MR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Ertuğrul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ertuğrul, İ. (2013). İmalat Sanayinde Hızla Değişen Kavram: Rekabet Edebilen Kalite. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 125-136.