Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MUHASEBE ÖĞRETİMİNDE YENİ YÖNTEMLERİN GEREKLİLİĞİ VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ESNEK ÖĞRETİM MODELLERİNİN UYGULANMASI VE BİGA İİBF ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 45 - 54, 30.04.2018

Öz

Muhasebe öğretiminde genellikle geleneksel yaklaşımlar uygulanmaktadır. Geleneksel yaklaşımlar, öğreticinin aktifliği çerçevesinde kara tahta veya çeşitli sunum araçları kullanımıyla bilgilendirme ve genellikle konu anlatımında örnek olay çözümü ve ödev verme temelinde gerçekleşmektedir. Öğrenci ise dinleme, not alma, anlamadığını sorma ve verilen ödevleri yapma durumunda olup pasif konumdadır. Bu yaklaşımda, öğreticinin başarılı ve etkinliğinden bağımsız olarak, öğrencinin yeni kavram ve bilgilerle karşılaşması ve öğrencinin öğrenme şekli ve bilgiyi algılama düzeyine bağlı olarak muhasebe öğreniminde başarı düzeyi oransal olarak düşüktür. Dolaysıyla geleneksel yöntemlerin uygulanması kolay ve alışık olmasına karşın, başarısının düşük olması nedeniyle bu yaklaşımlarda ısrar etmek çok anlamlı değildir. 


Geleneksel yaklaşım yerine, öğrencinin, önceden belirlenmiş konulara teknolojik araçlar yardımıyla istediği zamanda çalışma ve derslik ortamında anlamadığını sorma, öğreticinin konuyla ilgili sorgulama ve örnek olay çözdürmesi yoluyla öğrendiklerini pekiştirmesi modeli daha etkili, yararlı ve sonuç alıcı olabilir. Bu model, yabancı yazında Flipped veya inverted classroom/teaching ve blended teaching olarak adlandırılmaktadır. Bu modellerin ortak noktası, öğrencilerin öğrenmede kişiselleştirilmiş esnek öğretim modelinin uygulanmasıdır. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitim ve öğretiminde kişiselleştirilmiş esnek öğretim modelinin uygulanmasının gerekliliği ve önemi üzerinde durularak farkındalık yaratmak ve Biga İİBF işletme bölümü genel muhasebe dersinde  kültürel yapı değişikliği ile öğretim modeline yaklaşımının belirlenmesi amacıyla uygulamaktır.

Kaynakça

  • CHEN, Yunglung, Yuping Wang, Kinshuk ve Nian-Shing Chen, (2014), Is FLIP enough? Or should we use the FLIPPED model instead?, Computers & Education, October, v. 79. s. 16-27. DEMİRALAY, Raziye ve Serçin KARATAŞ, (2014), Evde Ders Okulda Ödev, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Ağustos, Cilt: 3 Sayı: 3, DEPPE, Sonderegger. Stıce, Clark, STREULING, (1991), "Emerging Competencies for The Practice of Accounting", Journal of Accounting Education, Vol. 9. KARDAŞ, Ferhat ve Binnur YEŞİLYAPRAK, (2015), Eğitim ve Öğretimde Güncel Bir Yaklaşım: Teknoloji Destekli Esnek Öğrenme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 48, Sayı:2, s. 101-121. KİNG, A. (1993). From Sage on the Stage to Guide on the Side, College Teaching, Volume:41, Number:1, p. 30-35. SÜRMELİ, Fevzi, (2007), Muhasebe Eğitiminde e-Değişimi Yakalamak, MUFAD, Sayı:33, s.30. ŞİMŞEK, N., (1997), Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı, Anıl Matbaa ve Cilt Evi, Ankara. ZAİF, Figen ve Yıldız AYANOĞLU, (2007), Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 9/1.

NECESSITY OF NEW METHODS IN ACCOUNTING TEACHING AND APPLİCATION OF PERSONALIZED FLEXIBLE TEACHING MODELS AND BIGA IIBF SAMPLE

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 45 - 54, 30.04.2018

Öz

Traditional approaches are generally applied in accounting education. Traditional approaches take place on the basis of teacher activity, using blackboard or various presentation tools, and usually on the basis of case analysis and homework. The student is in a passive position, listening, taking notes, asking questions and doing homework giving by teacher. In this approach, regardless of the success and effectiveness of the teacher, the level of achievement in accounting learning is proportionately lower, depending on the student's encounter with new concepts and information, and the level of learning and learning perceptions of the learners. Thus, it is not very meaningful to insist on these approaches because the traditional methods are easy and familiar to apply, but their success is low.


Instead of the traditional approach, the modeling of the learners to working the pre-determined issues with technological tools and understanding them, and by reinforcing through questioning and case solving in the classroom environment can be more effective and conducive. This model is called Flipped or inverted classroom and blended teaching in foreign writing. The common point of these models is the implementation of a flexible teaching model that is personalized to learners. In this context, the aim of this study is to raise awareness by emphasizing the necessity and importance of implementing the personalized flexible teaching model in accounting education and training and to apply in order to determine the cultural structure change and the approach to the teaching model in the general accounting course of the business department of Biga İİBF.

Kaynakça

  • CHEN, Yunglung, Yuping Wang, Kinshuk ve Nian-Shing Chen, (2014), Is FLIP enough? Or should we use the FLIPPED model instead?, Computers & Education, October, v. 79. s. 16-27. DEMİRALAY, Raziye ve Serçin KARATAŞ, (2014), Evde Ders Okulda Ödev, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Ağustos, Cilt: 3 Sayı: 3, DEPPE, Sonderegger. Stıce, Clark, STREULING, (1991), "Emerging Competencies for The Practice of Accounting", Journal of Accounting Education, Vol. 9. KARDAŞ, Ferhat ve Binnur YEŞİLYAPRAK, (2015), Eğitim ve Öğretimde Güncel Bir Yaklaşım: Teknoloji Destekli Esnek Öğrenme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 48, Sayı:2, s. 101-121. KİNG, A. (1993). From Sage on the Stage to Guide on the Side, College Teaching, Volume:41, Number:1, p. 30-35. SÜRMELİ, Fevzi, (2007), Muhasebe Eğitiminde e-Değişimi Yakalamak, MUFAD, Sayı:33, s.30. ŞİMŞEK, N., (1997), Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı, Anıl Matbaa ve Cilt Evi, Ankara. ZAİF, Figen ve Yıldız AYANOĞLU, (2007), Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 9/1.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halis Kalmış Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kalmış, H. (2018). MUHASEBE ÖĞRETİMİNDE YENİ YÖNTEMLERİN GEREKLİLİĞİ VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ESNEK ÖĞRETİM MODELLERİNİN UYGULANMASI VE BİGA İİBF ÖRNEĞİ. Journal of Life Economics, 5(2), 45-54.