This study aims to report the basic tendencies at the presentations made at international conferences about Turkish language education, which are regularly carried out in Turkey. This report will enable discussing basic tendencies and points open to further development in Turkish language education, which is an interdiciplinary topic of science. This study is a descriptive research and a literature survey restricted by the database constructed. In this research, conducted by document analysis technique, which is a qualitative research method, content analysis has been carried out on conference books, abstract booklets and programmes in the frame of predefined categories. In the database, there are 1523 presentations, 837 being about Turkish language education and 686 in other fields. The findings obtained from the 837 presentations were primarly on the first level speakers of Turkish. In terms of content, the studies on material (tool) evaluation (especially textbook evaluation) and skill development (especially writing and reading skills) outnumbered other studies. Finally, the majority of studies were descriptive; therefore studies offering innovative ideas and solutions were lacking
Turkish language education literature review research trends
Bu çalışmada, Türkçenin eğitimi-öğretimi alanında -Türkiye’de düzenli olarak yapılan- uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan bildirilerdeki temel eğilimlerin raporlaştırılması amaçlanmaktadır. Bu rapor yoluyla disiplinlerarası bir bilim alanı olan Türkçenin eğitimi-öğretiminde temel eğilimler ve geliştirilmesi gereken alanlar tartışılabilecektir. Çalışma, betimsel bir araştırmadır ve oluşturulan veritabanı sınırlılığında bir tür alanyazını taramasıdır. Nitel araştırma yöntemlerinden “belge inceleme tekniği” ile yürütülen bu araştırmada, kurultay kitaplarından, özet kitapçıklarından ve kurultay programlarından elde edilen veritabanı üzerinde, belirlenen ulamlar çerçevesinde içerik çözümlemesi yapılmıştır. Veritabanında Türkçenin eğitimi-öğretimiyle ilgili 837 ve alan dışı konularda 686 olmak üzere 1523 bildiri bulunmaktadır. Alanla doğrudan ilgili 837 bildiri üzerinden elde edilen bulgular, söz konusu bilimsel toplantılarda çalışmaların hedeflediği konuşucu düzleminin büyük oranda birinci dil (anadili) olduğu, konu alanı bakımından materyal (araç) değerlendirme (özelikle ders kitabı incelemeleri) ve beceri geliştirme (özellikle yazma ve okuma becerileri) çalışmalarının sayıca üstün olduğu; araştırmaların çoğunlukla durum belirleme ve değerlendirme türünde yapıldığı ve dolayısıyla yenilik getiren/öneren çalışmaların oldukça az görüldüğü sonuçlarına işaret etmektedir.
Türkçenin eğitimi-öğretimi alanyazını değerlendirmesi araştırma eğilimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2015 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research