Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçede Görünüş Belirteçliklerinin Öğretimi: Görünüş ve Derlem Çalışması

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 18, 24.04.2017

Öz

Kaynakça

  • Smith, C. (2009). Text, time and context. R. P. Meier, H. Aristar-Dry, E. Destruel (eds.) Springer: London.
  • Smith C. (1997). The parameter of aspect. Kluwer Academic: Netherlands.
  • Tremblay, M. ve Yükseker, H. (2000). Piti piti karamela sepeti or how to choose your own adverb in Turkish. A. Göksel ve C. Kerslake (haz) Studies on Turkish and Turkic languages. Wiesbaden: Harrasowitz Verlag.
  • Xiao, R. ve McEnery, T. (2004). A corpus based two level model of situation aspect. Linguistics, 40, 325-363

Türkçede Görünüş Belirteçliklerinin Öğretimi: Görünüş ve Derlem Çalışması

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 18, 24.04.2017

Öz

Bu
çalışmanın amacı Türkçe görünüş belirteçliklerinden yakın anlamlı gibi görünen artık, gayrı ve bundan böyle’nin doğal dil verisiyle görünüş kuramı çercevesine
göre ayırt edici özelliklerini açıklamak ve Türkçe Öğretimindeki kullanımlarına
örnek vermektir. Çözümlemede İlk Öğretim Türkçe Ders Kitapları (İTDK) (Kurtoğlu,
2013) derlemi Kullanılacaktır. Bu belirteçliklerin eylemlerin hal türleri,
görünüş çekim ekleriyle etkileşimiyle ortaya çıkan belirgin sözcüksel yapılar
ve çoksözcüklü birimleri çözümlenecek ve TUD’un yazılı kesitindeki alanlara
(Kurgusal ve Bilgilendirici) göre belirgin kullanım değerleri, sözcüksel yapı
ve örüntüleri sıklık bilgileriyle araştırılacak ve çıkan sonuçlar İTDK’daki
sonuçlarla karşılaştırılacaktır. Belirteçliklerle birlikte görünen yapıların ve
görünüşlerinin belirgin karakteristik yapılarının olduğu gözlenmektedir.
Zamansal özelliklerine göre belirli bir yapı belirli bir görünüşü ve hal türünü
seçmektedir. Görünüş belirteçliklerinin öğretilmesi öğrencilerin bilişsel
düzeyde farkındalık yaratıp dil kullanımlarını geliştirmesine katkı sağlayabilir.

Kaynakça

  • Smith, C. (2009). Text, time and context. R. P. Meier, H. Aristar-Dry, E. Destruel (eds.) Springer: London.
  • Smith C. (1997). The parameter of aspect. Kluwer Academic: Netherlands.
  • Tremblay, M. ve Yükseker, H. (2000). Piti piti karamela sepeti or how to choose your own adverb in Turkish. A. Göksel ve C. Kerslake (haz) Studies on Turkish and Turkic languages. Wiesbaden: Harrasowitz Verlag.
  • Xiao, R. ve McEnery, T. (2004). A corpus based two level model of situation aspect. Linguistics, 40, 325-363
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gülsüm Atasoy

Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 18 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atasoy, G. (2017). Türkçede Görünüş Belirteçliklerinin Öğretimi: Görünüş ve Derlem Çalışması. Journal of Language Education and Research, 3(1), 1-18.

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research