Bu
çalışmanın amacı Türkçe görünüş belirteçliklerinden yakın anlamlı gibi görünen artık, gayrı ve bundan böyle’nin doğal dil verisiyle görünüş kuramı çercevesine
göre ayırt edici özelliklerini açıklamak ve Türkçe Öğretimindeki kullanımlarına
örnek vermektir. Çözümlemede İlk Öğretim Türkçe Ders Kitapları (İTDK) (Kurtoğlu,
2013) derlemi Kullanılacaktır. Bu belirteçliklerin eylemlerin hal türleri,
görünüş çekim ekleriyle etkileşimiyle ortaya çıkan belirgin sözcüksel yapılar
ve çoksözcüklü birimleri çözümlenecek ve TUD’un yazılı kesitindeki alanlara
(Kurgusal ve Bilgilendirici) göre belirgin kullanım değerleri, sözcüksel yapı
ve örüntüleri sıklık bilgileriyle araştırılacak ve çıkan sonuçlar İTDK’daki
sonuçlarla karşılaştırılacaktır. Belirteçliklerle birlikte görünen yapıların ve
görünüşlerinin belirgin karakteristik yapılarının olduğu gözlenmektedir.
Zamansal özelliklerine göre belirli bir yapı belirli bir görünüşü ve hal türünü
seçmektedir. Görünüş belirteçliklerinin öğretilmesi öğrencilerin bilişsel
düzeyde farkındalık yaratıp dil kullanımlarını geliştirmesine katkı sağlayabilir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research