Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrenciler Tarafından Üretilen İkna Metinlerinde Üstsöylem Belirleyicileri

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 216 - 228, 25.12.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.292927

Öz

Çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin nasıllığını sorgulamaktır. Çalışmada betimsel tarama araştırma deseni kullanılmış; nitel ve nicel yaklaşımlar benimsenmiştir. Çalışmanın veri tabanını Mersin Üniversitesi Türkçe Uygulama ve Araştırma Merkezinde eğitim gören yabancı öğrenci tarafından çeşitli konularda üretilen 30 yazılı ikna metni oluşturmaktadır. Yazılı ikna metinleri Hyland (2005)’ın üstsöylem sınıflamasına göre nitel ve nicel çözümlemeleri yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin kullanımında kimi sorunlu görünümlere rastlanılmıştır. Bu nedenle öğrencilerin iyi yapılandırılmış tutarlı ve bağdaşık bir ikna metni üretemedikleri gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Ädel, A. (2006). Metadiscourse in L1 and L2 English: Annelie Ädel (Vol. 24). John
  • Benjamins Publishing Co.

The Usage of Metadiscourse Markers in the Persuasive Texts Produced by the Students Learning Turkish as A Foreign Language

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 216 - 228, 25.12.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.292927

Öz

Çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler
tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin  nasıllığını sorgulamaktır. Çalışmada betimsel
tarama araştırma deseni kullanılmış; nitel ve nicel yaklaşımlar benimsenmiştir.
Çalışmanın veri tabanını Mersin Üniversitesi Türkçe Uygulama ve Araştırma
Merkezinde eğitim gören  yabancı öğrenci
tarafından çeşitli konularda üretilen  30
yazılı ikna metni oluşturmaktadır.Yazılı ikna metinleri Hyland (2005)’ın  üstsöylem sınıflamasına göre nitel ve nicel
çözümlemeleri yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak
öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem
belirleyicilerinin kullanımında kimi sorunlu görünümlere rastlanılmıştır. Bu
nedenle öğrencilerin iyi yapılandırılmış tutarlı ve bağdaşık bir ikna
metni  üretemedikleri gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Ädel, A. (2006). Metadiscourse in L1 and L2 English: Annelie Ädel (Vol. 24). John
  • Benjamins Publishing Co.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Elçin Esmer

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 19 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Esmer, E. (2018). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrenciler Tarafından Üretilen İkna Metinlerinde Üstsöylem Belirleyicileri. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 4(3), 216-228. https://doi.org/10.31464/jlere.292927

Cited By









________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research