Yazılı anlatımda başarılı olmak,
ifade gücünün yanında imla ve noktalama gibi biçim özelliklerine dikkat etmeye
de bağlıdır. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yazılı anlatımlarında
yaptıkları imla hatalarını tespit etmektir. 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz
yarıyılında gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını Bartın Üniversitesi
Eğitim Fakültesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler
Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği Programlarının 1. sınıfına kayıtlı 160
öğretmen adayı oluşturmuştur. Tarama modelindeki araştırmanın bulguları içerik
analizi ile elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre Türkçe Öğretmenliği
Programındaki katılımcıların diğer programlardaki katılımcılara göre; kız
öğrencilerin de erkek öğrencilere göre imla kurallarını uygulama konusunda daha
başarılı oldukları belirlenmiştir. Öğretmen
adayları tarafından yapılan imla hataları bağlaçlar, ayırıcı işaretler, kelimeler,
harfler, ses olayları, ekler ve hecelere ayırma şeklinde yedi kategoriye
ayrılmıştır. Katılımcılar tarafından en fazla yapılan yanlışların bağlaçlar,
ayırıcı işaretler, kelimeler ve harfler kategorilerine ait olduğu görülmüştür.
Araştırmada ulaşılan sonuçlar tablo ve grafikler yardımıyla sunulmuştur. Öğretmen
adaylarının imla hatalarını gösteren cümle örneklerine bulgular kısmında yer
verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research