Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PISA ve Okuma Kültürü

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 684 - 692, 29.10.2024
https://doi.org/10.31464/jlere.1537689

Öz

Doç Dr. İbrahim Seçkin Aydın ve Dr. Ömer Yahşi’nin editörlüğünü yaptığı bu çalışma PISA değerlendirmesine yönelik bir kitaptır. Kitabın yayınlanma amacı ülkemizdeki eğitim koşullarının durumunu, başarılı ülkelerin eğitim anlayışlarını ve PISA’nın niteliklerini “Okuma” çerçevesinde ele alarak sorunların saptanması ve çözümüne yönelik bir adım atabilmektir. Uluslararası düzeyde başarı gösteren ülkelerin okuma odaklı eğitim yaklaşımlarını inceleyen, metni anlamlandırmayla ilgili çeşitli kuramsal bilgilere yer verilerek PISA çerçevesinde değerlendirmeler yapan, okuryazarlık kavramından, öğretim programlarına varana kadar geniş bir bakış açısıyla ele alınan eser çeşitli program geliştirmecilerine, özellikle okuma kültürü ve PISA sınavına yönelik araştırma yapan eğitimcilere bilgiler sunmaktadır. Kitap, bölüm yazarları ile konularından sonra editörlerin kaleme aldığı kısa bir ön söz ve içindekiler bölümüyle başlamaktadır. Bunun ardından gelen yirmi ana bölümü kapsamaktadır. Her bölümün sonunda “Kaynakça” kısmı yer almaktadır.

Etik Beyan

Bu yazının bilimsel ölçüt ve ilkelerine uygun biçimde hazırlanmış olduğunu beyan ederim.

Kaynakça

  • Aydın, İ. S.& Yahşi, Ö. (2021). PISA ve Okuma Kültürü. Nobel Akademik Yayıncılık.

PISA ve Okuma Kültürü

Yıl 2024, Cilt: 10 Sayı: 2, 684 - 692, 29.10.2024
https://doi.org/10.31464/jlere.1537689

Öz

ÖZ: Doç Dr. İbrahim Seçkin Aydın ve Dr. Ömer Yahşi’nin editörlüğünü yaptığı bu çalışma PISA değerlendirmesine yönelik bir kitaptır. Kitabın yayınlanma amacı ülkemizdeki eğitim koşullarının durumunu, başarılı ülkelerin eğitim anlayışlarını ve PISA’nın niteliklerini “Okuma” çerçevesinde ele alarak sorunların saptanması ve çözümüne yönelik bir adım atabilmektir. Uluslararası düzeyde başarı gösteren ülkelerin okuma odaklı eğitim yaklaşımlarını inceleyen, metni anlamlandırmayla ilgili çeşitli kuramsal bilgilere yer verilerek PISA çerçevesinde değerlendirmeler yapan, okuryazarlık kavramından, öğretim programlarına varana kadar geniş bir bakış açısıyla ele alınan eser çeşitli program geliştirmecilerine, özellikle okuma kültürü ve PISA sınavına yönelik araştırma yapan eğitimcilere bilgiler sunmaktadır. Kitap, bölüm yazarları ile konularından sonra editörlerin kaleme aldığı kısa bir ön söz ve içindekiler bölümüyle başlamaktadır. Bunun ardından gelen yirmi ana bölümü kapsamaktadır. Her bölümün sonunda “Kaynakça” kısmı yer almaktadır.
Anahtar kelimeler: PISA, Okuma Kültürü, Okuduğunu Anlama

Kaynakça

  • Aydın, İ. S.& Yahşi, Ö. (2021). PISA ve Okuma Kültürü. Nobel Akademik Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Kitap/Makale İncelemeleri
Yazarlar

Nur Kaya 0009-0008-9992-5148

Erken Görünüm Tarihi 29 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2024
Gönderilme Tarihi 23 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 5 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, N. (2024). PISA ve Okuma Kültürü. Journal of Language Education and Research, 10(2), 684-692. https://doi.org/10.31464/jlere.1537689

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research