Doç Dr. İbrahim Seçkin Aydın ve Dr. Ömer Yahşi’nin editörlüğünü yaptığı bu çalışma PISA değerlendirmesine yönelik bir kitaptır. Kitabın yayınlanma amacı ülkemizdeki eğitim koşullarının durumunu, başarılı ülkelerin eğitim anlayışlarını ve PISA’nın niteliklerini “Okuma” çerçevesinde ele alarak sorunların saptanması ve çözümüne yönelik bir adım atabilmektir. Uluslararası düzeyde başarı gösteren ülkelerin okuma odaklı eğitim yaklaşımlarını inceleyen, metni anlamlandırmayla ilgili çeşitli kuramsal bilgilere yer verilerek PISA çerçevesinde değerlendirmeler yapan, okuryazarlık kavramından, öğretim programlarına varana kadar geniş bir bakış açısıyla ele alınan eser çeşitli program geliştirmecilerine, özellikle okuma kültürü ve PISA sınavına yönelik araştırma yapan eğitimcilere bilgiler sunmaktadır. Kitap, bölüm yazarları ile konularından sonra editörlerin kaleme aldığı kısa bir ön söz ve içindekiler bölümüyle başlamaktadır. Bunun ardından gelen yirmi ana bölümü kapsamaktadır. Her bölümün sonunda “Kaynakça” kısmı yer almaktadır.
Bu yazının bilimsel ölçüt ve ilkelerine uygun biçimde hazırlanmış olduğunu beyan ederim.
ÖZ: Doç Dr. İbrahim Seçkin Aydın ve Dr. Ömer Yahşi’nin editörlüğünü yaptığı bu çalışma PISA değerlendirmesine yönelik bir kitaptır. Kitabın yayınlanma amacı ülkemizdeki eğitim koşullarının durumunu, başarılı ülkelerin eğitim anlayışlarını ve PISA’nın niteliklerini “Okuma” çerçevesinde ele alarak sorunların saptanması ve çözümüne yönelik bir adım atabilmektir. Uluslararası düzeyde başarı gösteren ülkelerin okuma odaklı eğitim yaklaşımlarını inceleyen, metni anlamlandırmayla ilgili çeşitli kuramsal bilgilere yer verilerek PISA çerçevesinde değerlendirmeler yapan, okuryazarlık kavramından, öğretim programlarına varana kadar geniş bir bakış açısıyla ele alınan eser çeşitli program geliştirmecilerine, özellikle okuma kültürü ve PISA sınavına yönelik araştırma yapan eğitimcilere bilgiler sunmaktadır. Kitap, bölüm yazarları ile konularından sonra editörlerin kaleme aldığı kısa bir ön söz ve içindekiler bölümüyle başlamaktadır. Bunun ardından gelen yirmi ana bölümü kapsamaktadır. Her bölümün sonunda “Kaynakça” kısmı yer almaktadır.
Anahtar kelimeler: PISA, Okuma Kültürü, Okuduğunu Anlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Kitap/Makale İncelemeleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research