BibTex RIS Kaynak Göster

BAE’deki Arap asıllı üniversite öğrencilerinin elektronik posta aracılığıyla yerine getirdikleri rica söz eylemi üzerine bir çalışma

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 1, 194 - 214, 01.06.2017

Öz

Bilgisayar teknolojisindeki gelişmeler okul ve üniversitelerde gerçekleştirilen eğitim faaliyetlerini derinden
etkilemiştir. Ancak ‘dijital yerli’ olarak nitelenen günümüz gençliği bilgisayar becerilerinin gelişmiş olduğunu
sorgusuz kabul edebilmektedir. Bu tür bir aşırı güven, üniversite öğretim görevlileri ile elektronik ortamda
iletişim kurmaları gerektiği zaman olumsuz sonuçlara yol açabilmektedir. Özellikle resmi nitelikli elektronik
posta yazmaya alışık olmayan gençler bu durumdan daha fazla etkilenebilmektedir. Öğrencilerin iletişim
becerilerindeki eksiklikler aynı zamanda öğretim görevlileri için de olumsuz sonuçlar doğurabilmektedir.
Eğitimine yabancı bir dilde devam eden öğrenciler için bu tür durumlar daha ciddi sonuçlara neden olabilir. Bu
durum dikkate alınarak yapılan bu çalışmada, elektronik posta aracılığıyla dile getirilen rica söz eyleminin nasıl
yerine getirildiği incelenmiştir. Araştırmaya BAE’de İngilizce eğitim veren bir üniversiteden 105 Arap asıllı
öğrenci katılmıştır. Aynı zamanda İngilizceyi ana dili olarak kullanan bireylerin de bu söz eylemi nasıl yerine
getirdikleri incelenmiş ve Arap öğrencilerden toplanan verilerle karşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrencilere verilen
elektronik iletişim eğitiminin, rica söz eylemini yerine getirmelerindeki etkisi incelenmiştir. Veriler, bir Söylem
Tamamlama Görevi kullanılarak toplanmıştır. Bu amaçla, araştırmaya katılan bireylerden öğretim görevlilerine
elektronik posta yazarak hazırlamış oldukları ödevler için geri bildirim istemeleri istenmiştir. Elde edilen
sonuçlar, İngilizceyi ana dili olarak kullanan katılımcılar ile öğrenciler arasında söylem yapısı, strateji türü ve
niteleyiciler açısından farklılıkların olduğunu göstermiştir. Ayrıca verilen elektronik iletişim eğitiminin,
öğrencilerin edimbilim yetisi üzerinde olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar tartışılmakta ve öneriler
değerlendirilmektedir.

The request speech act in emails by Arab university students in the UAE

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 1, 194 - 214, 01.06.2017

Öz

Advanced computer technology has transformed the way instruction is designed and delivered at all education levels including college. However, today’s younger ‘digital-native’ generation may often take their computer skills for granted, which impacts their interaction patterns with university professors who often encourage electronic communication when communication is required. This appears to put strain on students who are not accustomed to composing formal emails. The deficiency in students’ skills may also have undesirable effects on their professors. The situation can be even more serious for students studying in a foreign language. Given the significance of requestive emails, the current study investigated how the request speech act set is realized by both native speakers of English and Arab university students in an English-medium university in the UAE, as well as whether or not instruction in formal email writing improves students’ pragmatic competence. Data were collected using a discourse completion task requiring the participants to write an email to their professors requesting feedback. Findings revealed that there were some significant differences between the data sets from native speakers of English and Arab learners of English in terms of discourse structure, strategy type, and modifiers employed. It was also found that teaching email conventions in the context of an academic environment has a significant impact on students’ pragmatic competence. The results are discussed, and recommendations are made

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA32RM48KH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tanju Deveci Bu kişi benim

İkhlas Ben Hmida Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deveci, T., & Hmida, İ. B. (2017). The request speech act in emails by Arab university students in the UAE. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(1), 194-214.
AMA Deveci T, Hmida İB. The request speech act in emails by Arab university students in the UAE. Journal of Language and Linguistic Studies. Haziran 2017;13(1):194-214.
Chicago Deveci, Tanju, ve İkhlas Ben Hmida. “The Request Speech Act in Emails by Arab University Students in the UAE”. Journal of Language and Linguistic Studies 13, sy. 1 (Haziran 2017): 194-214.
EndNote Deveci T, Hmida İB (01 Haziran 2017) The request speech act in emails by Arab university students in the UAE. Journal of Language and Linguistic Studies 13 1 194–214.
IEEE T. Deveci ve İ. B. Hmida, “The request speech act in emails by Arab university students in the UAE”, Journal of Language and Linguistic Studies, c. 13, sy. 1, ss. 194–214, 2017.
ISNAD Deveci, Tanju - Hmida, İkhlas Ben. “The Request Speech Act in Emails by Arab University Students in the UAE”. Journal of Language and Linguistic Studies 13/1 (Haziran 2017), 194-214.
JAMA Deveci T, Hmida İB. The request speech act in emails by Arab university students in the UAE. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13:194–214.
MLA Deveci, Tanju ve İkhlas Ben Hmida. “The Request Speech Act in Emails by Arab University Students in the UAE”. Journal of Language and Linguistic Studies, c. 13, sy. 1, 2017, ss. 194-1.
Vancouver Deveci T, Hmida İB. The request speech act in emails by Arab university students in the UAE. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13(1):194-21.