Kurumlar sloganlarında, web sayfalarında ya da antetlerinde görülen isimleri ile tanınır. Ancak, böyle kültürler
birçok kuruluşun isteklerini karşılayamamaktadır. Bu nedenle, temel değerlerini ve niteliklerini, kurumlarının
neyi temsil ettiğini ve müşterilerin ne kazanacağını ayrıntılı açıklayabilecek dil bilimsel kısa içerik hamleleri
oluşturarak yaymaktadır. Bu çalışma seçilen kurumların, kitlelerin devamlı müşterileri olmalarını sağlayacak
sloganlarını açıklamaktadır. Sloganları açıklamak için gramer dizisi sırası kullanılmıştır. Nominal grup ve
onların karmaşıklıkları müşterileri etkilemek için kullanılan öncelik verilmiş yapılar olarak gözlemlenmiştir. Bu
çalışma, (i) kurumların ürünlerini birbirinden dilbilimsel kalıplar aracılığıyla ayırt etme konusunda umutsuz
olduğunu, (ii) müşterileri için sayısız ürün arasında güvenilir bir ürün yapmak için farkındalık yarattığını, (iii)
dil yapılarının seviyelerini ve reklamcılar fikirlerini müşterilerine satmak için sözcük türetebildiği seçimlerini
gösterdiğini, (iv) kurumların müşterilerini etkilemek için kelimelere verdiği değeri ortaya çıkardığını, (v)
kurumların daha kaliteli ürünleri üretmesi için yarışma ortamı yarattığını,(vi) satışları ve piyasa ortamını
arttırdığını ve (vii) yeni firmalara, diğer firmalarının sloganlarını hakkında bilgi edinerek, kalıplarını yeni
gösterişli tarzda tasarlamalarına zemin hazırladığını ortaya çıkarmıştır. Sloganları müşterileri kral olarak
yüceltmenin işareti olarak görmenin yanında, dilbilimcileri sözlükbirim yapılarındaki dinamikliği araştırmaya
mecbur bırakmaktadır.
Institutions are known through the names-cum-titles shown on their signboards, internet websites, letterheads, etc. However, it seems that such cultures could not satisfy the yearning of most organizations. So, they further propagate their core values and traits by constructing short linguistic bursts-cum-contents that can expatiate on what the institutions really stand for and what the consumers situate to gain. This study has explained selected institution’s shibboleths that serve as convincing phrases in order to facilitate the audience’s patronage. The grammatical rank sequence is employed to analyze the catchword. Nominal group and their complexes are observed as prioritized structures deployed to influence consumers. The study characterizes its socio-economic benefits to humanity thus: (i) it shows that institutions are desperate in differentiating their products one from another through linguistic clichés; (ii) it creates awareness for consumers to make a reliable product among the numerous ones in the market; (iii) it indicates the level of language constructs and choices that advertisers can coin to sell their ideas to consumers; (iv) it reveals the value that institutions place on words to influence consumers; (v) it enhances competitiveness that will propel institutions to produce quality products; (vi) it boosts sales and market share; and (vii) it could pave way for new firms to fashion their clichés in new grand styles, having obtained the knowledge of some institutions’ shibboleths. Beside viewing shibboleths as a mark of exalting consumers as kings; it compels linguists to investigate the dynamisms in the lexemic constructs of advertising professionals.
Audience branding differentiation grammatical rank scale shibboleth
Diğer ID | JA35HM49YE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |