Bu araştırmada, bireysel çalgı eğitiminde dijital araç ve materyallerin kullanımına yönelik öğretim elemanlarının görüşleri betimsel yöntemle incelenmiştir. 2024–2025 eğitim-öğretim yılında çeşitli üniversitelerde görev yapan on öğretim elemanı ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler sonucunda; teknolojik ve dijital araçların eğitimdeki işlevleri, kullanım amaçları, sağladığı avantajlar ve karşılaşılan dezavantajlar tematik olarak analiz edilmiştir. Öğretim elemanları dijital araçların öğrenci motivasyonunu, öğrenme kalıcılığını ve iletişimi olumlu yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Bununla birlikte donanım, yazılım, ekonomik sınırlılıklar ve teknoloji okuryazarlığı gibi dezavantajlara da dikkat çekilmiştir. Özellikle çevrilmiş öğrenme (flipped learning) modeli bağlamında dijital araçların potansiyelinin yüksek olduğu ve öğretmenlerin teknolojik donanım konusunda desteklenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmenliği programlarında dijital materyal hazırlama ve kullanmaya yönelik ders içeriklerinin güncellenmesi, teknoloji ve dijital araçlarla ilgili çalışmaların zenginleştirilmesi, bu çalışmalar ışığında üniversiteler ve bilişim sistemleri teknolojileri ile müzik öğretmenliği bölümleri arası iş birliğinin güçlendirilerek yeni araçların geliştirilmesi önerilmiştir.
Bireysel Çalgı Eğitimi Dijital Eğitim Materyali Müzik Teknolojileri Öğretim Elemanı Görüşleri Teknoloji Destekli Eğitim
This study examines music instructors’ views on the use of digital tools and materials in individual instrument education through a descriptive research design. Semi-structured interviews were conducted with ten faculty members from various universities during the 2024–2025 academic year. The collected data were analyzed thematically, focusing on the functions, purposes, advantages, and disadvantages of the use of technological and digital tools in education. Participants emphasized that digital tools positively affect student motivation, learning retention, and communication. However, challenges such as limited access to hardware/software, financial constraints, and insufficient technological literacy were also highlighted. In particular, the potential of the flipped learning model was underlined, alongside the need for professional support for instructors to enhance digital competence. As a result of the research, it was suggested that the course contents related to preparing and using digital materials in music teaching programs should be updated, studies on technology and digital tools should be enriched, and new tools should be developed by strengthening the collaboration between universities and information systems technologies and music teaching departments in light of these findings.
Individual Instrument Education Digital Educational Materials Music Technologies Instructor Opinions Technology-Assisted Learning
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Müzik Eğitimi |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 13 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 13 Kasım 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 21 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 2 Sayı: 2 |