Gasoline engines have been widely used because of operating with stoichiometric ratio and lower exhaust emissions compared to compression ignition engines. However, thermal efficiency is less than diesel engines due to lower compression ratio. In the present study, the influences of methyl ethyl addition were researched on engine performance, CO, CO2 and HC emissions in a single cylinder spark ignition engine. For this purpose, the test engine was run at wide-open throttle, engine speeds of 2400, 2800, 3200, 3600, 4000 rpm and the variations of engine torque, effective power, specific fuel consumption (SFC), thermal efficiency, CO, CO2 and HC emissions were investigated. It has been observed that engine power and torque increase and SFC decreases as methyl ethyl ketone is added to gasoline. It was observed that the thermal efficiency at 2800 rpm increased by 6.47%, 13.81% and 19.51%, respectively, with MEK20, MEK30 and MEK40 test fuels compared to gasoline. As the methyl ethyl ketone ratio in the blended fuels increased, HC and CO emissions reduced compared to gasoline. As a result, it was seen that methyl ethyl ketone additive can be utilized easily in a spark ignition engine without making any modification.
Engine performance Exhaust emissions Methyl ethyl ketone Gasoline
Buji ile ateşlemeli motorlar stokiyometrik oranda çalışmaları, egzoz emisyonlarının sıkıştırma ile ateşlemeli motorlara göre düşük olması avantajlarından dolayı yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Ancak sıkıştırma oranları çok fazla arttırılamadığından dizel motorlara göre termik verimleri düşüktür. Bu çalışmada, metil-etil keton katkısının motor performansı, CO, CO2 ve HC emisyonları üzerindeki etkileri tek silindirli, buji ile ateşlemeli bir motorda araştırılmıştır. Bu amaçla deney motoru tam gaz kelebeği açıklığında 2400, 2800, 3200, 3600 ve 4000 d/d motor devirlerinde çalıştırılmış, motor torku, gücü, özgül yakıt tüketimi, termik verim, CO, CO2 ve HC emisyonlarının değişimleri incelenmiştir. Benzine metil etil keton ilave edildikçe motor torkunun ve gücünün arttığı, özgül yakıt tüketiminin azaldığı görülmüştür. 2800 d/d motor devrinde termik verim MEK20, MEK30 ve MEK40 test yakıtları ile sırasıyla benzine göre yaklaşık % 6.47, % 13.81 ve % 19.51 arttığı görülmüştür. Karışım yakıtlardaki metil etil keton oranı arttıkça HC ve CO emisyonlarının benzine göre azaldığı görülmüştür. Sonuç olarak buji ile ateşlemeli bir motorda herhangi bir değişikliğe gidilmeden benzine metil etil keton katkısının rahatlıkla kullanılabileceği görülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Otomotiv Yanma ve Yakıt Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |