Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EKONOMİK KRİZ: PANDEMİ DÖNEMİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 129 - 139, 26.12.2022

Öz

Ekonomik kriz, ekonomik durgunluğun ve gerilemenin aşırı düzeyde olması neticesinde ekonomik aktivitede uzun süreli bir yavaşlama ve üretimde önemli bir düşüş olmasıdır. Tipik olarak bir krizin sonuçları olarak şirket iflasları, banka başarısızlıkları, kabul edilebilir düzeyin çok üzerinde işsizlik ve enflasyon ile yoksulluk sayılabilir. Ekonomik krizin sebep olduğu tüm bu negatif şartlardan en çok reel sektör ve tüketiciler etkilenmektedir. Kriz dönemlerinde özellikle tüketicilerin temkinli tüketim davranışları, fiziki sektörde kapasite azalmasına yol açarak işsizliğin artmasına ve gelirin azalmasına yol açmaktadır. Bu bağlamda kriz, tüketim seviyesini olumsuz etkilemekte ve krizin derinleşmesine neden olmaktadır. Covid-19 salgını da dünyayı etkisi altına alan ve ekonomik krizi tetikleyen bir krizdir. Pandeminin tüketime etkisi, hem tetiklediği ekonomik kriz ortamı hem de sosyal yaşamda ortaya çıkan sosyal mesafe, sokağa çıkma yasakları gibi kısıtlamalar sonucu ortaya çıkmaktadır. Pandemiyle birlikte değişen tüketim alışkanlıklarının ortaya konulmasını amaçlayan bu çalışma, tüketim harcamalarının değişen bileşimlerini ele almaktadır.

ECONOMIC CRISIS: CONSUMER BEHAVIORS DURING THE PANDEMIC PERIOD

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 2, 129 - 139, 26.12.2022

Öz

The economic crisis is a long-term slowdown in economic activity and a significant decrease in production as a result of the extreme level of economic stagnation and recession. Typically, the consequences of a crisis include unemployment and inflation far above acceptable levels, corporate bankruptcies, bank failures, and poverty. The real sector and consumers are most affected by all these negative conditions caused by the economic crisis. In times of crisis, especially cautious consumption behaviors of consumers lead to a decrease in capacity in the physical sector, leading to an increase in unemployment and a decrease in income. In this context, the crisis affects the consumption level negatively and causes the crisis to deepen. The Covid-19 epidemic is also a crisis that affects the world and triggers the economic crisis. The effect of the pandemic on consumption arises as a result of both the economic crisis it triggers and the restrictions such as social distance and curfews in social life. This study, which aims to reveal the changing consumption habits with the pandemic, deals with the changing compositions of consumption expenditures.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Neslihan Koç Bu kişi benim 0000-0002-7722-6978

Şeyda Armut Bu kişi benim 0000-0002-0895-3696

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koç, N., & Armut, Ş. (2022). EKONOMİK KRİZ: PANDEMİ DÖNEMİNDE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI. Journal of Management Theory and Practices Research, 3(2), 129-139.