Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZEDE MÜZİK UYGULAMALARINA BİR ÖRNEK: BURSA ENERJİ MÜZESİ

Yıl 2018, , 301 - 308, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548640

Öz

Müzelerin ortak bileşenleri, nesneler aracılığıyla geçmişle, şimdi ve gelecek arasında bilişsel ve duyuşsal bağ kurmak; biriktirmek ve korumak; benzerlik ve farklılıkları sergilemek; beğeni ve haz oluşturmak; eğitsel ve kültürel aktarımı kavramak diye sıralanabilir.
Gelişmiş ülkelere oranla gecikmiş de olsa tematik müzecilik, Türkiye’de de yaygınlaşmaya başlamıştır. Bunlardan biri de “Müzik Müzeleri”dir. Az sayıdaki müzik müzelerinin kimilerinde sadece çalgıların sergilendiği, kimilerinde de çalgıların yanı sıra müziğe ilişkin değişik nesnelerin sergilendiği koleksiyonları görmek olasıdır. Bu müzelerin, müzik tarihine, müzik bilimine, müzik eğitimine ve müzik beğenisine ışık tutar nitelikte dağarcık, donanım ve sunum olanakları varlık nedenleridir.
Kültürel ve bilimsel birikimin müzelerden çıkarılıp, yaşamın içine katılmak istendiğinde ise müzelerin eğitsel işlevleri önem kazanmaktadır. Bilginin tek başına yetmeyeceği; uygulama yoluyla işlenmesiyle anlam kazanacağı dikkate alındığında eğitsel işlev, müzelerin öncelikleri arasına girmektedir.
Bu çalışmada müzelerde müzik uygulamaları, müze nesnelerinin müzikal işlevleri üzerinde durulacak ve örnek olarak Bursa Enerji Müzesi’nde yapılan müzik deneyimi anlatılacaktır.

Kaynakça

  • Buyurgan, Serap ve Mercin, Levent (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları (1. Baskı). Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları, Ankara.
  • Öztürk, Ferda, Çakır İlhan, Ayşe (2011). “Türkiye’deki Arkeoloji Müzelerinde Müzik Kültürüne İlişkin Nesnelerin İncelenmesi ve Müzelerde Müzik Eğitimi.”, İlköğretim Online,10(3), 1202-1207, 2011. http://ilkogretim-online.org.tr
  • Pekgözlü, K. Derya (2012). Educational Activities Applicable in Museums, Mediterranean Journal of Humanities, mjh.akdeniz.edu.tr II/1, 2012, 131-138.
  • Şahan, M. (2005) Museum and Educatıon, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 3, Sayı 4.

AN EXAMPLE OF MUSIC PRACTICES IN MUSEUM: BURSA ENERGY MUSEUM

Yıl 2018, , 301 - 308, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548640

Öz

Common components of museums can be listed as, setting up a connection with the past, now and the future through objects; collecting and protecting; exhibiting similarities and differences; creating admiration and pleasure; comprehending educational and cultural transfer.
Compared to the developed countries thematic museology become common in Turkey in spite of a delay. One of the examples of this is “Music Museums”. It is possible to see the exhibition of the instruments in some of these rare museums and it is also possible to see the object collections related to the music being exhibited in some others. Repertoire, equipage and exhibition facilities of these museums are the reason of their existence, enlightening music history, music science, music education and music taste.
Museums’ educational function become crucial when the cultural and educational background is brought out of the museum and transferred into the life. When it isconsidered that the knowledge cannot be enough itself but it will be with the processing of the knowledge through education, educational functions takes its place in the priorities of the museums. This study will focus on the educational functions of the museums. As an example, the musical experience in the energy museum will be explained.

Kaynakça

  • Buyurgan, Serap ve Mercin, Levent (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları (1. Baskı). Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları, Ankara.
  • Öztürk, Ferda, Çakır İlhan, Ayşe (2011). “Türkiye’deki Arkeoloji Müzelerinde Müzik Kültürüne İlişkin Nesnelerin İncelenmesi ve Müzelerde Müzik Eğitimi.”, İlköğretim Online,10(3), 1202-1207, 2011. http://ilkogretim-online.org.tr
  • Pekgözlü, K. Derya (2012). Educational Activities Applicable in Museums, Mediterranean Journal of Humanities, mjh.akdeniz.edu.tr II/1, 2012, 131-138.
  • Şahan, M. (2005) Museum and Educatıon, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt 3, Sayı 4.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Öztürk

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Öztürk, A. (2019). MÜZEDE MÜZİK UYGULAMALARINA BİR ÖRNEK: BURSA ENERJİ MÜZESİ. Journal of Awareness, 3(5), 301-308. https://doi.org/10.26809/joa.2018548640