Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

CONTENT ANALYSIS OF NEWS REFLECTED TO THE MEDIA RELATED TO THE OPERATION OF THE CENTRAL PHYSICIAN APPOINTMENT SYSTEM

Yıl 2018, , 581 - 590, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548670

Öz

Today's
health services are shaped by a professional management perspective and organizational
progress is accelerating. In 2003, with the Health Transformation Program in
Turkey, many new applications were introduced. One of the most important
applications of the Health Transformation Project is the Center Physician
Appointment System.



In
this research, it is aimed to make evaluations about Center Physician
Appointment System by analyzing the news reflected in the media. For this
purpose, 13 news were obtained by entering the keyword about Center Physician
Appointment System into the Google search engine. As a result of the research,
fluctuations are observed in the period of examination of the patients who are
examined in the outpatient clinics and in the intervals of admission to the
outpatient clinics, in order to increase the prevalence of usage, public spots,
posters and activities are prepared.



In the
Contact Center World Awards held in London,Center Physician Appointment System
is chosen as the da best in the world Londra

Kaynakça

  • Akyüz M, Omaç M, Taşlıyan M, Murat E,2010,“Sağlık hizmetlerinde hasta ve çalışan memnuniyet değerlendirilmesi: Malatya Devlet Hastanesinde Bir Alan Çalışması”,11. Uluslararası sağlıkta performans ve kalite kongresi bildiriler kitabı, cilt 1; 389-99.
  • Alagöz M., 2013, Kamu Hastanelerinde Kuyruk, Randevu Sistemleri: Merkezi Hastane Randevu Sistemi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Aydın, T., Aydın, A.Ş., Köksal, Ö., Özdemir, F., Kulaç, S., Bulut, M.,2010, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servisine Başvuran Hastaların Özelliklerinin ve Acil Servis Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Akademik Acil Tıp Dergisi, 163-168.
  • Bostan, S., Çiftçi, F., 2016, Sağlıkta Dönüşüm Programı Uygulamalarının Hastane Hizmetleri Üzerindeki Değişim Etkisi: Sağlık Çalışanlarının Görüşleri. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 1-8
  • Kurşun, A., Kaygısız, E.G.,2018, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) Uygulamalarına Yönelik Memnuniyet Ve Erişilebilirlik Düzeyinin Belirlenmesi, ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(4),401-409
  • Özata, M., 2009, Sağlik Bakanliği ve Sosyal Güvenlik Kurumu Tarafindan Yürütülen E-Sağlik Projelerinin Sağlik Hizmeti Sunumuna Etkileri. Journal of Azerbaijani Studies, 444-464.
  • Şahin Ş., 2013, Merkezi Hastane Randevu Sistemi Uygulamasının Etkinlik, Farkındalığının, Hasta Bekleme Süresine ve Memnuniyetine Etkisinin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Toprak, C., 2013. Özel Sağlık Sektöründe İnovasyon: Özel Sağlık Sektöründe İnovasyon ve Finansal Performans İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yıldızbaşı, E., Öztaş, D., Sanisoğlu, Y., Fırat, H., Yalçın H., Dağ Şeker,E., Doğusan5, A.R., Akçay, M.,2016, Bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Merkezi Hekim Randevu Sistemini Kullanan Hastaların Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülmesi, Ankara Medical Journal, 16(3), 293-302.
  • https://docplayer.biz.tr/568712-Mhrs-projesi-kullanim-kilavuzu-mhrs-projesi-uygulama-kullanim-kilavuzu.html [Erişim Tarihi:28.10.2018]
  • https://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/haberler.xhtml?haberId=8 [Erişim Tarihi:24.10.2018]

MERKEZİ HEKİM RANDEVU SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ MEDYAYA YANSIYAN HABERLERİN İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2018, , 581 - 590, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548670

Öz

Günümüz sağlık hizmetleri profesyonel
işletmecilik bakış açısı ile şekillenmekte, bu çerçevede organizasyonel
ilerlemeler hız kazanmaktadır. Ülkemizde 2003 Sağlıkta Dönüşüm Programı ile
beraber birçok yeni uygulamaya geçilmiştir. Sağlıkta Dönüşüm Projesinin en
önemli uygulamalarından birisi de Merkezi Hekim Randevu Sistemi’dir.



Bu araştırmada medyaya yansıyan haberler
analiz edilerek MHRS ile ilgili değerlendirmeler yapılması amaçlanmıştır. Bu
amaçla Google arama motoruna ‘MHRS’ anahtar kelimesi girilerek elde edilen 13
haber analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda polikliniklerde bakılan
hastaların muayene sürelerinde ve hastaların polikliniklere kabul edilme
aralıklarında dalgalanmalar görülmekte, kullanım yaygınlığını artırabilmek
amacıyla şivesel kamu spotları, afişler ve etkinlikler hazırlanmaktadır.



Londra'da düzenlenen Çağrı
Merkezi Dünyası Ödülleri’nde (Contact Center World Awards) "Dünyanın en
iyisi" seçilen MHRS’nin hasta ve hekim perspektifinden işleyişi ve
saptanan sorunların çözümü konularında daha geniş çaplı araştırmalara ihtiyaç
duyulmaktadır.

Kaynakça

  • Akyüz M, Omaç M, Taşlıyan M, Murat E,2010,“Sağlık hizmetlerinde hasta ve çalışan memnuniyet değerlendirilmesi: Malatya Devlet Hastanesinde Bir Alan Çalışması”,11. Uluslararası sağlıkta performans ve kalite kongresi bildiriler kitabı, cilt 1; 389-99.
  • Alagöz M., 2013, Kamu Hastanelerinde Kuyruk, Randevu Sistemleri: Merkezi Hastane Randevu Sistemi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Aydın, T., Aydın, A.Ş., Köksal, Ö., Özdemir, F., Kulaç, S., Bulut, M.,2010, Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Servisine Başvuran Hastaların Özelliklerinin ve Acil Servis Çalışmalarının Değerlendirilmesi. Akademik Acil Tıp Dergisi, 163-168.
  • Bostan, S., Çiftçi, F., 2016, Sağlıkta Dönüşüm Programı Uygulamalarının Hastane Hizmetleri Üzerindeki Değişim Etkisi: Sağlık Çalışanlarının Görüşleri. SDÜ Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 1-8
  • Kurşun, A., Kaygısız, E.G.,2018, Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) Uygulamalarına Yönelik Memnuniyet Ve Erişilebilirlik Düzeyinin Belirlenmesi, ACU Sağlık Bilimleri Dergisi, 9(4),401-409
  • Özata, M., 2009, Sağlik Bakanliği ve Sosyal Güvenlik Kurumu Tarafindan Yürütülen E-Sağlik Projelerinin Sağlik Hizmeti Sunumuna Etkileri. Journal of Azerbaijani Studies, 444-464.
  • Şahin Ş., 2013, Merkezi Hastane Randevu Sistemi Uygulamasının Etkinlik, Farkındalığının, Hasta Bekleme Süresine ve Memnuniyetine Etkisinin Ağız ve Diş Sağlığı Merkezinde Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Okan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
  • Toprak, C., 2013. Özel Sağlık Sektöründe İnovasyon: Özel Sağlık Sektöründe İnovasyon ve Finansal Performans İlişkisi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Yıldızbaşı, E., Öztaş, D., Sanisoğlu, Y., Fırat, H., Yalçın H., Dağ Şeker,E., Doğusan5, A.R., Akçay, M.,2016, Bir Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Merkezi Hekim Randevu Sistemini Kullanan Hastaların Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülmesi, Ankara Medical Journal, 16(3), 293-302.
  • https://docplayer.biz.tr/568712-Mhrs-projesi-kullanim-kilavuzu-mhrs-projesi-uygulama-kullanim-kilavuzu.html [Erişim Tarihi:28.10.2018]
  • https://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/haberler.xhtml?haberId=8 [Erişim Tarihi:24.10.2018]
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşen Özmen

Kerime Güleç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Özmen, A., & Güleç, K. (2019). MERKEZİ HEKİM RANDEVU SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ İLE İLGİLİ MEDYAYA YANSIYAN HABERLERİN İÇERİK ANALİZİ. Journal of Awareness, 3(5), 581-590. https://doi.org/10.26809/joa.2018548670