Toplumsal hayatta bazı kişilerin hayatlarının belirli bir kesitinde veya hayatları boyunca karşılaştıkları ve bazen kariyerlerini sonlandırabilecek önemli bir sorundur sahne korkusu. Müzisyenler ise, sahne korkusunu en yoğun şekilde yaşayanlar arasındadır ve onlar için en önemli mesleki sorundur. Sahne korkusu (stage fright), hemen hemen tüm müzisyenleri etkileyen bir süreçtir. Sahne kaygısı olarak da literatürde yer almaktadır.
Kaygı, tercih edilmeyen bir durum ile ilgili tasalanma, üzüntü duyma ya da nedeni belli olmayan korku olarak ifade edilebilir. Sahne öncesi veya sahnede yaşanan bu duygu yoğunluk ve etkileri açısından kişiden kişiye değişkenlik gösterebilmektedir. Buna rağmen bu konu ile ilgili literatürde yapılmış çalışma sayısı yeterli değildir.
Bu çalışmanın amacı müzisyenlerin sıkça yaşadığı sahne korkusu konusunun ele alınması ve bu korkuyu yenebilmek adına hangi yöntemlerin kullanılması gerektiğini araştırmaktır.
Stage fright is one of the important problems of social life for people since people always have risk to confront with this problem which may bring their career to a close. The musicians are amongst the people who experience intensive stage fright as the most essential professional problem. Therefore, the stage fright emerges as a process that has impact on almost every musician and takes its place in the literature sometimes as “stage anxiety” as well.
Anxiety can be expressed as anxiety, sadness, or fear of unknown cause related to an unfavorable situation. This emotion experienced before the stage or on stage can vary from person to person in terms of intensity and effects. However, the number of studies conducted in the literature on this subject is not sufficient.
The aim of this study is to address the issue of stage fear that musicians frequently experience and to investigate which methods should be used to overcome this fear.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |