Gelişen küresel dünyada teknolojinin hızlı gelişimi ile birlikte havayolu ulaşımı diğer ulaşım çeşitlerine göre ön plana çıkmıştır. Bu gelişim havacılık sektörünün önemi de artmıştır. Bu sektörde faaliyet gösteren işletmeler, tedarikçileri ve müşterileri ile sürekli iletişim içinde olup müşterilerine hizmetlerini paket halinde sunmaktadırlar ve bu hizmet bileşenini oluşturmak için de birçok tedarikçiye ihtiyaç duymaktadırlar. Her tedarikçiden alınan ya da iç kaynaklardan faydalanılarak sağlanan hizmetler havayolu müşterileri için de büyük önem arz etmektedir. Ancak bazı hizmet bileşenleri havayolu müşterilerini doğrudan etkilerken bazıları ise havayolu müşterilerini dolaylı olarak etkilemektedir. Bu çalışmada havayolu tedarikçilerine yer verilerek havayolu işletmesine verdikleri hizmet neticesinde havayolu müşterilerinin doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenip etkilenmediği araştırılarak havayolu işletmesi, tedarikçi ve müşteri etkileşimi balık-kılçık modeli üzerinde gösterilerek ilişkisel bir modelin ortaya konması amaçlanmıştır
With the development of technology in the developing global world, airway transportation is the most important compared to other transportation types. As a result of the importance of the aviation industry, airline operators are in constant contact with suppliers and customers. Airline operators offer their customers a package of services they offer. They need many suppliers to create this service component. The services provided by internal suppliers from each supplier are also very important for airline customers. However, some service components directly affect airline customers, while others indirectly affect airline customers. In this study, it was researched whether airline suppliers were directly or indirectly affected by airline customers as a result of the services they provide to airline operations. It is aimed to create a relational model by showing the supplier, airline management and customer interaction model
Diğer ID | JA34TR87MH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
The sole purpose of JOEEP is to be a prestigious journal which contributes to scientific knowledge. In order to keep this purpose, JOEEP, adopts and follows the publication policies of world’s prestigious scientific journals. All original and qualified works which may contribute to the scientific knowledge, are evaluated through a rigorous editorial and peer review process. Hereby, JOEEP is a peer reviewed and scientific journal. It strictly depends on the scientific principles, rules and ethical framework that are required to this qualification.
JOEEP is published as two issues per year June and December and all publication policies and processes are conducted according to the international standards. JOEEP accepts and publishes the research articles in the fields of economics, political economy, fiscal economics, applied economics, business economics, labour economics and econometrics. JOEEP, without depending on any institution or organization, is a non-profit journal that has an International Editorial Board specialist on their fields. All “Publication Process” and “Writing Guidelines” are explained in the related title and it is expected from authors to Show a complete match to the rules. JOEEP is an open Access journal.