Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri

Yıl 2021, Cilt 6, Sayı 2, 28 - 45, 31.12.2021
https://doi.org/10.24013/jomelips.1020599

Öz

Teknolojinin gelişmesi beraberinde birçok yenilik getirmiştir. Bu yeniliklerinin başında ise kullanımı her geçen gün artan sosyal medya platformları gelmektedir. Ağ toplumu olarak da adlandırılan bu dönemde insanların büyük çoğunluğu sosyal medya platformlarını kullanmaktadırlar. Sosyal medya platformlarının yaygınlaşmasıyla beraber bireyler kendilerine sunulan içeriğin izleyicisi olmaktan çıkmış, içeriklerin üretilmesini sağlayan ve içeriklere katkı sunan aktif kullanıcılara dönüşmüşlerdir. Böylece kendi duygu, düşünce, istek ve beklentilerini anında diğer insanlarla paylaşmaktadırlar. Kullanıcılar tarafından paylaşılan bu içerikler sosyal medyanın temelini oluşturmaktadır. Bireylerin sosyal medya kullanımlarının hangi güdüler tarafından tetiklendiği sorusu birçok araştırmacının dikkatini çekmektedir. Bu bağlamda sosyal medya kullanımının insanların belirli ihtiyaçlarına cevap vermesi ve insanları bir doyuma ulaştırması açısından incelenmesi doğru olacaktır. Bu çalışmanın amacı bireylerin sosyal medya kullanmalarını tetikleyen motivasyonları kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında ele almaktır. Bunu neticesinde bilgiye ulaşmanın ve iletişim kurmanın sosyal medya kullanma üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkisinin olduğu, eğlenmenin ise sosyal medya kullanımı üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Hur, K., Kim, T. T., Karatepe, O. M., Lee, G. (2017), An Exploration of The Factors Influencing Social Media Continuance Usage and Information Sharing Intentions Among Korean Travellers, Tourism Management 63. 170-178. Ilgaz Büyükbakkal, C., Gülden, T., (2019), Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya, International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), 5(2): 434-447.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kamil ÇELİK> (Sorumlu Yazar)
BARTIN UNIVERSITY
0000-0002-4530-1048
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayınlandığı Sayı Yıl 2021, Cilt 6, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { jomelips1020599, journal = {Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi}, eissn = {2547-9512}, address = {Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, publisher = {Bartın Üniversitesi}, year = {2021}, volume = {6}, number = {2}, pages = {28 - 45}, doi = {10.24013/jomelips.1020599}, title = {Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri}, key = {cite}, author = {Çelik, Kamil} }
APA Çelik, K. (2021). Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri . Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi , 6 (2) , 28-45 . DOI: 10.24013/jomelips.1020599
MLA Çelik, K. "Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri" . Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi 6 (2021 ): 28-45 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jomelips/issue/67835/1020599>
Chicago Çelik, K. "Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri". Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi 6 (2021 ): 28-45
RIS TY - JOUR T1 - Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri AU - Kamil Çelik Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.24013/jomelips.1020599 DO - 10.24013/jomelips.1020599 T2 - Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 28 EP - 45 VL - 6 IS - 2 SN - -2547-9512 M3 - doi: 10.24013/jomelips.1020599 UR - https://doi.org/10.24013/jomelips.1020599 Y2 - 2021 ER -
EndNote %0 Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri %A Kamil Çelik %T Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri %D 2021 %J Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi %P -2547-9512 %V 6 %N 2 %R doi: 10.24013/jomelips.1020599 %U 10.24013/jomelips.1020599
ISNAD Çelik, Kamil . "Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri". Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi 6 / 2 (Aralık 2021): 28-45 . https://doi.org/10.24013/jomelips.1020599
AMA Çelik K. Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri. JOMELIPS. 2021; 6(2): 28-45.
Vancouver Çelik K. Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi. 2021; 6(2): 28-45.
IEEE K. Çelik , "Bilgilenme, Eğlence ve İlişki Sürdürme Motivasyonlarının Sosyal Medya Kullanma Niyeti Üzerindeki Etkileri", Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami ve Politik Bilimler Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 28-45, Ara. 2021, doi:10.24013/jomelips.1020599

 Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.

 Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.

            
          cc by nc sa 4.0 ile ilgili görsel sonucu  


            JOMELIPS Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.     

             https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

22687

21102

21101

21103