Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMADA ORTAK DEĞER YARATMA SÜRECİNE KAVRAMSAL BİR BAKIŞ

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 93 - 106, 31.12.2024
https://doi.org/10.24013/jomelips.1496496

Öz

Bu çalışmanın amacı; hizmet kavramının altında özellikle kalite ölçülmesinde anahtar niteliğindeki değer kavramının zaman içerisinde boyut değiştirmesine dönük olarak literatüre sonradan giren ortak değer yaratma kavramının tüketiciler ve işletmeler için irdelenmesi ve ortak değer yaratma kavramının pazarlama disiplinindeki uygulamalarının kavramsal bir bakış açısıyla değerlendirmesidir. Çalışmada öncelikle değer kavramı üzerinde durularak, sonrasında ortak değer yaratma kavramı ve bu kavram Prahalad ve Ramaswamy’in geliştirdiği Dart Modeli ile detaylandırılmıştır. Sonuç kısmında işletmelerin ortak değer yaratma üzerinden sağlayacakları üstünlükler üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Albinsson, P. A., Perera, Y. B., & Sautter, P. T. (2016). DART Scale Development: Diagnosing A Firm’s Readiness For Strategic Value Co-Creation. Journal of Marketing Theory and Practice, 24(1), 42-58.
  • Altuntaş, M. H. (1999). Müşteri Tatmininden Müşteriye Değer Sağlama Analizine Doğru Yapılanma ve Bir Analiz Önerisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Yayımlanmamış Doktora Tezi. Bursa: Uludağ Üniversitesi S.B.E.
  • Belliveau, P., Griffin, A., & Somermeyer, S. (2002). The PDMA Toolbook for New Product Development. New York: John& Wiley Sons.
  • Çağlar, Y. (2020, 4). Süpermarket (Hizmet) Sektöründe Satış Personelinin Tavsiye Verme Davranışının Ortak Yaratma (Co- Creation) Etkisi. Ankara.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oğuzhan Kocatürk 0000-0001-5773-2796

Melih Başkol 0000-0002-5257-9160

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 5 Haziran 2024
Kabul Tarihi 3 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kocatürk, O., & Başkol, M. (2024). PAZARLAMADA ORTAK DEĞER YARATMA SÜRECİNE KAVRAMSAL BİR BAKIŞ. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami Ve Politik Bilimler Dergisi, 9(2), 93-106. https://doi.org/10.24013/jomelips.1496496

 Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.

 Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.

            
          cc by nc sa 4.0 ile ilgili görsel sonucu  


            JOMELIPS Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.     

             https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

22687

21102

21101

21103