Amaç: COVID-19 döneminde oftalmoloji eğitiminde sanal öğrenmenin uygulanmasını klinisyenlerin bakış açısıyla değerlendirmek.
Gereç ve Yöntem: Oftalmoloji ile ilgili eğitimlere aktif olarak katılan hekimler arasında anket yapılmıştır. Uzman görüşü anketi, COVID -19 pandemisi sırasında oftalmolojide klinik ve cerrahi becerileri artırmada sanal öğrenme uygulaması ile web seminerlerinin etkinliğini ele alan toplam yirmi dokuz soru ve iki bölümden oluşmaktaydı.
Bulgular: Çalışmaya toplam 42 göz hekimi katıldı. Pandemi öncesi dönemde, dersler (%92,9), olgu sunumlu toplantılar (%71,4) ve videolar (%61,9) katılımcıların ilk tercihleri arasındaydı. Pandemi sırasında yüklenen eğitim materyalleri ile e-sınıf dışında, e-öğrenme yöntemlerinin kullanımında (tüm tahminler için p < 0,001) istatistiksel olarak anlamlı bir artış tespit edildi. Zoom® sanal öğretim için en çok kullanılan platformdu. Pandemi sırasında cerrahi eğitim için harcanan sürede, istatistiksel olarak anlamlı (p=0.034) bir azalma tespit edildi. Katılımcıların %81’i, web seminerlerinin tanı ve tedavide klinik becerileri güçlendirmede, iyi veya çok iyi olduğunu düşünmekteydi. Katılımcıların %78,6’sı, web seminerlerinin cerrahi becerileri artırma ve komplikasyonların yönetimi konusunda, iyi veya çok iyi olduğunu belirtti. %64,3 katılımcı, web seminerlerinin pandeminin sona ermesinden sonra bile sürdürülmesini destekledi.
Sonuç: Sanal öğrenme yöntemleri, özellikle de web seminerleri ile edinilen önemli tecrübe, geleneksel eğitim uygulamalarını değiştirebilir. Sanal öğrenme, ayrıca gelecekteki olası felaketler sırasında ve hatta ötesinde, öğretim metodolojisinde yeni bir yapılanma oluşmasına hizmet edebilir.
Aim: To evaluate the implementation of virtual learning in ophthalmology training during the time of COVID-19 through the perspective of clinicians.
Material and Method: A survey among physicians, who are actively involved in Ophthalmology-related training, was conducted. The expert survey comprised 29 questions and two parts addressing the application of virtual learning and the efficacy of webinars in increasing the clinical and surgical skills in Ophthalmology during the COVID-19 pandemic.
Results: A total of 42 Turkish ophthalmologists participated in the study. In the pre-pandemic period, lectures (92.9%), grand rounds with case studies (71.4%), and videos (61.9%) were among the first choices of the participants. A statistically significant increase in the use of e-learning modalities (p < 0.001 for all estimates) except for e-class with uploaded educational material was detected during the pandemic. Zoom® was recognized as the most used platform for virtual teaching. A statistically significant (p=0.034) decrease in time spent on surgical training was detected during the pandemic. 81% thought that webinars are good or very good in strengthening clinical skills within diagnosis and treatment. Also, 78.6% stated that webinars are good or very good in increasing surgical skills and management of complications. 64.3% supported webinars to be maintained even after the termination of the pandemic.
Conclusion: A considerable experience provided by virtual learning methods, especially webinars, may change conventional education practices and will also serve to build the foundation for teaching during future disasters and beyond.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Research Articles [en] Araştırma Makaleleri [tr] |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Dergimiz; TR-Dizin ULAKBİM, ICI World of Journal's, Index Copernicus, Directory of Research Journals Indexing (DRJI), General Impact Factor, Google Scholar, Researchgate, WorldCat (OCLC), CrossRef (DOI), ROAD, ASOS İndeks, Türk Medline İndeks, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI) ve Türkiye Atıf Dizini'nde indekslenmektedir.
EBSCO, DOAJ, OAJI, ProQuest dizinlerine müracaat yapılmış olup, değerlendirme aşamasındadır.
Makaleler "Çift-Kör Hakem Değerlendirmesi”nden geçmektedir.
Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Eşdeğerliği: Ulakbim TR Dizin'de olan dergilerde yayımlanan makale [10 PUAN] ve 1a, b, c hariç uluslararası indekslerde (1d) olan dergilerde yayımlanan makale [5 PUAN].
Note: Our journal is not WOS indexed and therefore is not classified as Q.
You can download Council of Higher Education (CoHG) [Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)] Criteria) decisions about predatory/questionable journals and the author's clarification text and journal charge policy from your browser. About predatory/questionable journals and journal charge policy
Not: Dergimiz WOS indeksli değildir ve bu nedenle Q sınıflamasına dahil değildir.
Yağmacı/şüpheli dergilerle ilgili Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) kararları ve yazar açıklama metni ile dergi ücret politikası: Yağmacı/Şaibeli Dergiler ve Dergi Ücret Politikası