Dijital teknolojiler artık tüm bilimsel alanlarda olduğu gibi içmimarlıkta da yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bu bağlamda içmimarlık eğitim programları aynı zamanda öğrencileri mesleki ortama hazırlamayı da içermektedir. Ders içeriklerinde değişiklikler yapılarak dijital teknolojileri barındıran dersler eklenmiştir. Ancak içmimarlık eğitiminde geleneksel tasarım kâğıt üzerine çizim, maket yapımı gibi uygulamalar devam etmekte ve dijital teknolojiler destek olarak kullanılmaktadır. Günümüzde de devam eden hibrit eğitim şekli dijital teknolojiye geçiş süreci olarak görülmektedir. “İçmimarlık-İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Eğitiminde Dijital Tasarım” başlıklı bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki sayısal ve eşit ağırlık puan türüne göre içmimarlık lisans programlarında dijital tasarım ve program derslerini araştırıp durum değerlendirmesi yapmaktır. Bu amaçla tüm Türkiye üniversitelerinin içmimarlık bölümleri çalışmaya dahil edilmiş ve bu bölümlerdeki ders ve ders içerikleri incelenerek bu dersler ve teknoloji arasında bağlantı kurulması incelenmiştir. Çalışmada Türkiye’deki tüm lisans içmimarlık bölümlerinde dijital tasarım konulu dersler seçmeli ve zorunlu, AKTS, yarıyıl, teorik-uygulama kriterlerince incelenmiştir. İçmimarlık lisans müfredatında yer alan dijital tasarım ile ilgili dersler içerik analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’de dijital tasarım teknolojisinin içmimarlık eğitimine dahil edilmesiyle ilgili mevcut durum ortaya konuldu.
Dijital Tasarım İçmimarlık Eğitimi Mimari Tasarım Bilgisayar Destekli Tasarım Tasarım Araçları ve Teknolojisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 1 |