Fotoğraf hem görsel ifade hem de düşünsel analiz bağlamında iç mekânların ve mekânsal bileşenlerin etkili biçimde sunulmasında ve tasarım süreçlerinin desteklenmesinde önemli bir araçtır. Fotoğrafın ortaya çıkışıyla beraber mimarlık ve fotoğraf sürekli etkileşim içinde olmuş ve zaman içerisinde birbirini besleyen, geliştiren ve tamamlayan bir birlikteliğe dönüşmüştür. Çünkü mimarlık pratiği temsil ve ifade araçlarının kullanım biçimleriyle kendi üretimini gerçekleştirir. Bu makale kapsamında fotoğrafın iç mimarlık disiplininde bir öğreti ve analiz aracı olarak kullanılma potansiyeli tartışılmış ve bu potansiyelin güncel iç mimarlık eğitiminde nasıl kullanıldığına ilişkin analizler öğrenci projeleri üzerinden yürütülmüştür. Bu kapsamda önerilen yaklaşıma göre her bir öğrenci grubundan mekânın algısal niteliklerinden olan doku, renk, aydınlatma ve donatıdan birini tema olarak seçmeleri ve mekânı, seçtikleri tema üzerinden analiz etmeleri beklenmiştir. Böylelikle mekân analizi yaparken fotoğrafı araçsallaştıran iç mimarlık lisans öğrencilerinin iç mekâna bakışının, iç mekânı görme ve kavrama becerilerinin pozitif yönde etkilenmesi hedeflenmekte ve önerilen yaklaşımın güncel içmimarlık müfredatına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu araştırmanın 12.02.2025 tarihli 17 toplantı sayılı ve 49 karar nolu etik çalışma onayı Antalya Belek Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar ve Etik Kurulu tarafından alınmıştır.
Photography is an important tool in presenting interiors and spatial components effectively and supporting design processes in the context of both visual expression and intellectual analysis. With the emergence of photography, architecture and photography have been in constant interaction and have turned into an association that feeds, develops and complements each other over time. Because the practice of architecture realises its production through the use of representation and expression tools. Within the scope of this article, the potential of photography as a teaching and analysis tool in the discipline of interior architecture is discussed and analyses on how this potential is used in current interior architecture education are carried out through student projects. According to the approach proposed in this context, each student group was expected to choose one of the perceptual qualities of the space such as texture, colour, light and equipment as a theme and to analyse the space through the theme they chose. In this way, it is aimed to positively affect the interior architecture undergraduate students' view of the interior space, their ability to see and comprehend the interior space, and it is thought that the proposed approach will contribute to the current interior architecture curriculum.
Space interior architecture education photo representation perception perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 21 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 2 Sayı: 1 |