Çalışmada, basının seçim kampanyalarında siyasal partilere yönelik tutumunun saptanması amaçlanmaktadır. Basının bu tutumu, DYP Genel Başkanı Tansu Çiller'in 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri ve 18 Nisan 1999 Genel ve Yerel Seçimleri'nde, Milliyet ve Sabah gazetelerinde yer alan haber ve fotoğrafları bağlamında ortaya konulmaktadır. Bu anlamda, Çiller'in politik pazarlama açısından konumlanışı kategorik olarak haber metinleri, iki gazetenin Çiller'e yaklaşımı da haber başlıkları ve fotoğraf örnekleri üzerinde İncelenmektedir. Çiller'in gazetelerde, başbakan olarak katıldığı 24 Aralık Seçimleri ile muhalefet partisi lideri olarak girdiği 18 Nisan Seçimleri'ndeki konumlanışı arasında farklar bulunmaktadır. Ama daha önemlisi gazetelerin seçimlerde Çiller'e yaklaşımı seçimden seçime değişebilmekte ve açık bir şekilde Çiller destek-lenebilmekte ya da Çiller'in aleyhine bir tutum sergilenebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 1 Sayı: 2 |