BibTex RIS Kaynak Göster

REKLAMIN İKİ YÜZÜNÜN PSİKOLOJİK, EKONOMİK VE TOPLUMSAL ÇERÇEVEDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2000, Cilt: 1 Sayı: 2, 135 - 146, 12.05.2014

Öz

Aynı mal veya hizmetin birden fazla işletme tarafından üretildiği ve piyasaya sürüldüğü günümüzde, bu mal veya hizmetlerin varlığını tüketicilere duyuran ve kendi ürününe karşı avantaj elde etmek süretiyle tüketicileri ikna etmek amacı, reklamı bir iletişim aracı olarak karşımıza çıkarmıştır. Ürün ya da hizmet ile ilgili satış mesajının iletilmesi olan reklamın gündelik hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmesi reklamın ekonomik, psikolojik ve toplumsal etkilerinin neler olduğu tartışmalarını da beraberinde getirmiştir. Üretici ile tüketici arasında bir köprü ve tüketici için rehber olduğu yönündeki olumlu görüşler yanında, suni ihtiyaçlar ortaya çıkararak tüketim arzusunu artırmasından dolayı iktisadi kaynakların boşuna harcandığı yönündeki olumsuz görüşlerin ekonomik, toplumsal ve psikolojik boyut-larının incelendiği bu makalede reklam eleştirel bir bakış açısı ile değerlendirilmiştir. Bu konuda yapı-lan bir araştırmanın sonuçları bu konu çerçevesinde değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Hanife Güz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güz, H. (2014). REKLAMIN İKİ YÜZÜNÜN PSİKOLOJİK, EKONOMİK VE TOPLUMSAL ÇERÇEVEDE DEĞERLENDİRİLMESİ. Selçuk İletişim, 1(2), 135-146. https://doi.org/10.18094/si.36660