Halkla ilişkilerde etkili bir araç olarak kullanılan sponsorluk köklerini geçmişteki uygulamalarda bulmaktadır. Geçmişte koruma ve destekleme faaliyeti olarak gelişen sponsorluk, günümüz ticaret ortamında halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama karmasının ihtiyaçlarına cevap veren bir faaliyet olarak görülmektedir. Sponsorluk faaliyeti spor, kültür-sanat, sosyal ve macera-seyahat alanlarında gerçekleşmekte, kuruluşlar hedef kitleleri ve amaçları doğrultusunda kendilerine uygun olan alanlarda sponsor olmaktadırlar. Buradan hareketle çalışmada, sponsorluk kavramının anlam ve kapsamı üzerinde durularak sponsorluk faaliyetinin gerçekleştirildiği alanlar örneklerle açıklanmaya çalışılacaktır. Ayrıca sponsorluğun toplum ve kuruluşlar açısından yararları incelenerek, kuruluşların sponsor olmadan önce dikkat etmesi gereken unsurlar ve beklentiler ele alınacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 2 Sayı: 1 |