Son on yıl içerisinde üretilen, Hollywood sinema filmlerinin çoğunda, sayısal ortamlarda üretilen karakterlerle karşılaşılmaktadır. The Abyss (1989), Terminator 2: Judgement Day (1992), Jurassic Park (1993), Starship Troopers (1998), The Hollow Man (2000), The Lord of the Rings (2001), Shrek (2001), Star Wars: Episode II (2002) filmlerinde olduğu gibi. Tüm bu yapımlar hayal gücünün sınırlarını zorlayan birer 'gerçek dünya', simülasyonlarıdır. Bu filmler sinemanın ana sorunsalı olan ve sıkça tartışılan 'gerçek' ve 'gerçeklik' kavramlarını başka bir boyuta taşıdılar. Bu filmlerdeki sanal karakterler, sinema dünyasının yeni yıldızları olarak öyküsel uzayın içerisinde yerlerini almışlardır. Bu çalışmada sanal karakterlerin sinemadaki gelişim süreci incelenerek sayısal sinemanın geldiği aşama irdelenmeye çalışılmıştır.
Sanallık; simülasyon; hiper-gerçeklik; sanal karakter; hareket yakalama; performans yakalama.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3 |