BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE SOSYAL MEDYA

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 1, 5 - 15, 19.11.2013

Öz

Makale sosyal medyayı kamu yönetiminde halkla ilişkiler uygulamaları açısından ele almaktadır. Sosyal medya, diyaloga dayalı, iki-yönlü iletişime izin veren yapısıyla halkla ilişkilerin iki-yönlü simetrik modeline en yakın kitle iletişim araçlarını sunmaktadır. Makalede, sosyal medyanın dört uygulaması olan bloglar, mikro-bloglar, sosyal ağlar ve forum incelenmiş, kamu yönetimindeki uygulamalar ortaya koyulmuştur. Halkla ilişkilerin sosyal medyaya yönelik olarak kullanabileceği yöntemler olarak, sosyal medya haber bülteni, sosyal medya uygulamaları, forum ve blogların takibi çalışmaları kamu yönetimindeki uzmanlara öneri olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aaron S (2010) Government Online: The Internet Gives Citizens New Paths to Government Services and Information Pew Internet & American Life Project, Washington.
  • Akıncı-Vural B ve Coşkun G (2006) Yeni Teknoloji ve Halkla İlişkiler: Halkla İlişkiler Alanında İnternet Kullanımı Üzerine Bir Araştırma, II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, 21.Yüzyılda Halkla İlişkilerde Yeni Yönelimler, Sorunlar ve Çözümler, 27-28 Nisan 2006, Kocaeli, 179-194, http://siyasaliletisim.org/pdf/internetvehalklailiskiler.pdf
  • Berkowitz E N (2007) The Evolution of Public Relations and the Use of the Internet: The Implications for Health Care Organizations, Health Marketing Quarterly, 24 (3/4), 117-130.
  • Brown R (2009) Public Relations and the Social Web, Kogan Page, London.
  • Grunig J E ve Grunig L A (2005) Halkla İlişkiler ve İletişim Modelleri, Grunig, James (ed.) Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yayınları, İstanbul, s. 307-348.
  • Görpe S ve Mavnacıoğlu K (2010) The Most Admired Companies of Turkey‟ Resarch: How They Use Social Media? An Analysisi of Their Social Media Strategy, Euprera Spring Symposium, Feb, 25-27 2010, Ghent. http://www.google.com.tr/search?sourceid=navclient&hl=tr&ie=UTF-8&rlz=1T4SUNC_trTR356TR356&q=the+mostr+admired+gorpe+mavnacioglu
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0nternet_forumu 15.08.2010
  • http://www.alexa.com/topsites 3.05.2011
  • http://www.alexa.com/topsites/countries/TR3.05.2011
  • http://www.briansolis.com/2008/02/definitiveguide-to-social-media/10.08.2010
  • http://www.copyblogger.com/social-mediapress-release/15.08.2010
  • http://www.socialbakers.com/facebookstatistics/3.05.2011
  • http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,2036683_2037183,00.html16.11.2010.
  • http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?tb_id=60&ust_id=2 1.05.2011
  • Kamu Kurumları İnternet Sitesi Kılavuzu (2006) http://www.kakis.gov.tr/files/kilavuzv1.pdf
  • Kent M L (2008) Critical Analysis of Blogging in Public Relations, Public Relations Review, 34, 32-40.
  • Kocabay H (2007) Bir Dedikodu İletim Mekanı Olarak İnternet Sitelerinin Forumları, Millî Folklor Derg, 75: 121-125. http://www. millifolklor.com
  • Mc Allister-Spooner S M (2009) Fulfilling the Dialogic Promise: A Ten-Year Reflective Survey on Dialogic Internet Principles, Public Relations Review, 35 (3), 320-322.
  • Osimo D (2008) Web 2.0 in Government: Why and How, European Commission Joint Research Centre Institute for Prospective Technological Studies, Luxemburg.
  • Özdemir B P ve Aktaş Yamanoğlu M (2010) Türkiye‟deki Sivil Toplum Kuruluşları Web Sitelerinin Diyalojik İletişim Kapasiteleri Üzerine Bir İnceleme, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Derg, 1 (2), 3-24.
  • Özüpek M N (2010) Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında İnternet Kullanımı: Büyükşehir Belediyeleri Web Siteleri Üzerine Uygulamalı Bir Çalışma, Selçuk İletişim Derg. 6 (3), 196-205.
  • Phillips D ve Young P (2009) Online Public Relations: A Practical Guide to Developing an Online Strategy in the World of Social Media, CIPR, London.
  • Sayımer İ (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Scott D M (2010) The New Rules of Marketing and PR, John Wiley and Sons, New Jersey.
  • Searson E M ve Johnson M A (2010) Transparency Laws and Interactive Public Relations: An Analysis of Latin American Government Web Sites, Public Relations Review, 36 (2), 120-126.
  • Smudde P M (2005) Blogging, Ethics and Public Relations: A Proactive and Dialogic Approach, Public Relations Quarterly, 50 (3), 35-38.
  • Solis B ve Breakenridge D (2009) Putting the Public Back in Public Relations, Pearson Education, New Jersey.
  • Steyn P, Salehi-Sangari E, Pitt L, Parent M ve Berthon P (2010) The Social Media Release as a Public Relations Tool: Intentions to Use Among B2B Bloggers, Public Relations Review, 36 (1), 87-89.
  • Wilcox D L (2006) The Landscape of Today‟s Public Relations, Anàlisi (34), 67-85
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Aslı Yağmurlu Dara

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yağmurlu Dara, A. (2013). KAMU YÖNETİMİNDE HALKLA İLİŞKİLER VE SOSYAL MEDYA. Selçuk İletişim, 7(1), 5-15. https://doi.org/10.18094/si.57021