Çeşitli Avrupa Birliği ülkelerindeki ulusötesileşme tartışmalarında medyanın rolü ve kamusal
alanın Avrupalılaşması 1990'lardan bu yana devam eden bir araştırma alanıdır. Avrupa Birliği
aday ülkesi olarak Türkiye'nin Avrupalılaşmasında medyanın rolü araştırmacılar ve medya profesyonelleri
tarafından neredeyse tamamen görmezden gelinen bir konudur. Konuya ilişkin az sayıda araştırma ise ulusal medya haberlerine odaklanmıştır. Çalışma çerçevesinde Türkiye'deki
yerel medyanın Ege Bölgesi'ndeki güçlü temsilcisi Yeni Asır Gazetesi'nde 1999-2005 yılları arasındaki
AB haber ve yorumları içerik analizi yöntemi ile ele alınmıştır. Avrupa Birliği ile Türkiye ilişkilerinin yoğun olduğu zaman aralığında Yeni Asır gazetesinde yer alan haber ve yorumların
incelendiği araştırmada yerel medyanın da ulusal medya kadar AB haberlerine sayfalarında yer
verdiğini göstermiştir. Altı yıllık zaman diliminde konunun 345 haberle ele alındığı bunlardan 279'unun olumsuz veya nötr olarak gazetede yer alırken sadece 193 haberin olumlu haber tonuyla ele alındığı saptanmıştır. Bulgulara göre haber tonunda yaşanan negatif yöndeki değişiklik Türk
halkının Avrupa Birliği'ne olan desteğinin azalmasının ana nedeni olmasa bile önemli faktörlerden
biridir.
Yeni Asır Gazetesi; Avrupalılaşma; Türkiye; Avrupa Birliği; haberler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 |