Günümüzde eğitim odaklı yatırımlar, ülkelerin gelişmişlik düzeylerini belirlemede ve ekonomik hedeflerini gerçekleştirmede temel unsurlar içerisinde yer almaktadır. Eğitim amaçlı yapılan yatırımlar, bireye ve topluma fayda sağlamakla birlikte verimlilikte meydana getirdiği olumlu etkiler nedeniyle büyümenin ana unsuru olarak görülmektedir. Eğitim harcamaları, ülke milli gelir düzeyi ile üretim seviyesini doğrudan etkilemekte, hayat standartlarını yükseltmekte ve bilgi, buluş gibi faktörleri teşvik etmektedir. Çalışma Türkiye’de son on yıllık süreç içerisinde eğitime verilen önem ve yeterliliği OECD ülkeleriyle karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla çalışmada öncelikli olarak OECD internet sitesinden elde edilen eğitim istatistiklerinden yararlanılmış olup daha sonra eğitim düzeyi ve harcamaları açısından Türkiye ile OECD ülkelerinin karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler değerlendirildiğinde Türkiye’de eğitim harcamalarının yetersiz olduğu, eğitime verilen önemin OECD ülkelerine göre oldukça düşük düzeyde kaldığı ve Türkiye’nin eğitim alanındaki sorunlarının kronikleşmeye başladığı görülmektedir.
As of today, education-based investments are among the basic components for determining the development level of countries and realizing their economic goals. Investments made for educational purposes are perceived as the main elements of growth due to their positive impacts on productivity, as well as providing individuals and society with benefits. Education expenditures directly affect the national income and production levels of the country, enhance the living standards, and stimulate factors such as knowledge and invention. The study aims to compare the importance and competence attached to education in Turkey with other OECD countries within the last decade. To this end, the educational statistics obtained from the OECD website were primarily utilized in the study, and then Turkey and OECD-member countries were compared in terms of education levels and expenditures. Upon evaluating the data obtained as a result of the study, it is seen that education expenditures are insufficient in Turkey, the importance attached to education remains at quite a lower level compared to the OECD-member countries, and Turkey’s problems in the field of education have begun to become inveterate.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |