Bu çalışma, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin, muhasebe öğrenmeye
ilişkin algılarını, metaforlar vasıtası ile değerlendirmek amacı ile
yapılmıştır. Çalışma verileri, metafor tekniği ile elde edilmiştir. Metafor
formunda, muhasebe eğitimi alan 156 katılımcıdan aşağıdaki cümleyi
tamamlamaları istenmiştir. “Muhasebe öğrenmek ……........ gibidir. Çünkü
..............”. Analiz edilen veriler sonucunda, muhasebe eğitimi alan
öğrenciler arasında 129 metafor oluşturulmuş ancak bunlardan 3 tanesi herhangi
bir anlam taşımadığından iptal edilmiştir. Bu sebeple geçerli metafor sayısı
126 olarak tespit edilmiştir. Tespit edilen
metaforlar incelendiğinde 9 farklı kategori başlığı ortaya çıkmıştır
Muhasebe eğitimi muhasebe öğrenme metafor analizi metaforik yaklaşım
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |