Yıl 2016, Cilt 13 , Sayı 2, Sayfalar 21 - 33 2016-05-05

PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Aslı Korkut [1] , Murat Özyavuz [2]


Bilginin gün geçtikçe önem kazandığı çağımızda, bilginin sistematik bir şekilde toplanması uygun ortamlarda işlenmesi ve kullanıcının istediği biçimlerde sunuma hazır hale getirilmesi ancak bilgi sistemlerini kullanarak mümkün olmaktadır.  Bilgisayar ve teknolojilerinin tüm alanlarda olduğu gibi planlama ve tasarım alanlarında da sağladığı kolaylıklar önemlidir. Bu çalışma ile, tasarım ve planlama bilim dallarını bir arada barındıran Namık Kemal Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi son sınıf ve lisansüstü öğrencilerine yönelik anket çalışmaları yapılmış, öğrencilerin kullandığı ve gereksinim duyduğu teknoloji ve yazılımlara değinilerek, peyzaj mimarlığı ders programı teknolojik yazılımlar açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, farklı bilim dallarının aynı çatı altında yer aldığı bu fakültelerde teknolojiye bağlı altyapının artık bir ihtiyaç değil gereklilik olduğu ortaya çıkmıştır. Anket sonuçları da bu gerekliliği desteklemektedir. 

Tasarım, Eğitim, Teknoloji Altyapısı, Peyzaj Mimarlığı
  • Anonim, 1998. Çağdaş Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Fakültesi, ISBN 975-492-770-7, Eskişehir.
  • Ayaydın, A. 2010. Temel Tasarım Eğitiminde Bilgisayar Teknolojisinin Gerekliliği ve Geleceği, Dice Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15: 52-62.
  • Bölükoğlu, H.İ. 2004. Eğitim Fakültelerinde Grafik Tasarım Eğitiminde Bilgisayar Kullanımının Gerekliliği, The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2): 142-148.
  • Farhad, S. 1991. Development of a distance education assessment instrument”, Educational Technology Research and Development, Springer Boston, 39 (65-77).
  • Miran, B. 2002. Temel İstatistik, Ege Üniversitesi Matbaası, İzmir, 2002.
  • Olgun, R., Yılmaz, T. 2014. Peyzaj Mimarlığında Bilgisayar Destekli Tasarım ve Tasarım Aşamaları, Niğde Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 3(1): 48-59.
  • Uğur, A ve Özgür, E. 2003. İnternet Üzerinde Üç Boyut ve Mimarlıkta Web 3D, IX.Türkiye’ de İnternet Konferansı (INET-TR 2003),İstanbul, 24-30.
  • Yanpar, T. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık, 7.baskı, Ankara.
  • Yıldırım, T., İnan, N., Yavuz, A.Ö. 2010a. Mimari Tasarım Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı ve Etkileri, Akademik Bilişim Konferansı, Muğla.
  • Yıldırım, T., Yavuz, A.Ö., İnan, N. 2010b. Mimari Tasarım Eğitiminde Geleneksel ve Dijital Görselleştirme Teknolojilerinin Karşılaştırılması, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 3(3): 17-26.
  • Yılmaz, A.A. 2011. Peyzaj Mimarlığında Bilgisayar Kullanımı, T. C. Mustafa Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Peyzaj Mimarlığı Anabilim Dalı, Hatay.
  • Zor. A. 2006. Görsel Sanatlar Dersinde Bilgisayar Kullanımının Gerekliliği, A.Ü. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1):111-119
Birincil Dil tr
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Aslı Korkut

Yazar: Murat Özyavuz

Tarihler

Başvuru Tarihi : 27 Ocak 2016
Kabul Tarihi : 8 Aralık 2019
Yayımlanma Tarihi : 5 Mayıs 2016

Bibtex @ { jotaf201692, journal = {Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi}, issn = {1302-7050}, eissn = {2146-5894}, address = {}, publisher = {Namık Kemal Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {13}, pages = {21 - 33}, doi = {}, title = {PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA}, key = {cite}, author = {Korkut, Aslı and Özyavuz, Murat} }
APA Korkut, A , Özyavuz, M . (2016). PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi , 13 (2) , 21-33 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotaf/issue/19063/201692
MLA Korkut, A , Özyavuz, M . "PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 13 (2016 ): 21-33 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jotaf/issue/19063/201692>
Chicago Korkut, A , Özyavuz, M . "PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 13 (2016 ): 21-33
RIS TY - JOUR T1 - PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA AU - Aslı Korkut , Murat Özyavuz Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 21 EP - 33 VL - 13 IS - 2 SN - 1302-7050-2146-5894 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %A Aslı Korkut , Murat Özyavuz %T PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %D 2016 %J Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi %P 1302-7050-2146-5894 %V 13 %N 2 %R %U
ISNAD Korkut, Aslı , Özyavuz, Murat . "PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi 13 / 2 (Mayıs 2016): 21-33 .
AMA Korkut A , Özyavuz M . PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi. 2016; 13(2): 21-33.
Vancouver Korkut A , Özyavuz M . PLANLAMA VE TASARIM EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ ALTYAPISININ GEREKLİLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi. 2016; 13(2): 33-21.