When the explanations of the 2018 Secondary Education Chemistry and Science Curricula concerning the assessment and evaluation approach are examined, it is seen that the emphasis is on acting with the understanding of maximum diversity and flexibility in the assessment and evaluation process in both curricula. It is stated that in ensuring the effectiveness of assessment and evaluation practices, the priority is on teachers and educational practitioners. It can be said that the assessment and evaluation approach of both the 2018 Secondary Education Chemistry and Science Curricula are largely based on the alternative assessment and evaluation approach. This study investigates the level of self-efficacy of chemistry and science teachers towards alternative assessment and evaluation tools in terms of different variables. A total of 142 teachers, 97 female and 45 male, participated in the study. 32 of these teachers are chemistry teachers and 110 of them are science teachers. At the end of the study, it was determined that the teachers' self-efficacy levels for alternative assessment and evaluation tools were high. It has been revealed that the variables of gender, branch, and years of service do not have a significant effect on teachers' self-efficacy. In addition, it was concluded that the self-efficacy of teachers with doctoral education is higher than that of teachers with undergraduate and graduate degrees. Suggestions are provided at the end of the study.
Self-Efficacy Chemistry and Science Teachers Alternative Assessment and Evaluation
2018 Ortaöğretim Kimya ve Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının ölçme ve değerlendirme yaklaşımına ilişkin açıklamaları incelendiğinde, her iki öğretim programında da ölçme ve değerlendirme sürecinde maksimum çeşitlilik ve esneklik anlayışıyla hareket edilmesine vurgu yapıldığı görülür. Ölçme ve değerlendirme uygulamaları etkililiğinin sağlanmasında önceliğin öğretmenler ve eğitim uygulayıcılarında olduğu da belirtilmektedir. Hem 2018 Ortaöğretim Kimya hem de Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programlarının ölçme ve değerlendirme yaklaşımının büyük ölçüde alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımına dayandığı söylenebilir. Bu çalışma kimya ve fen bilimleri öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirmeye yönelik öz yeterlik düzeylerini farklı değişkenler açısından araştırmaktadır. Araştırmaya 97'si kadın, 45'i erkek olmak üzere toplam 142 öğretmen katılmıştır. Bu öğretmenlerin 32'si kimya öğretmeni, 110'u ise fen bilimleri öğretmenidir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına yönelik öz yeterlik düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, branş ve hizmet yılı değişkenlerinin öğretmen öz-yeterliği üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Ancak doktora eğitimi almış öğretmenlerin öz yeterliliklerinin lisans ve yüksek lisans mezunu öğretmenlere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmanın sonunda önerilere yer verilmiştir.
Öz Yeterlilik Kimya ve Fen Bilimleri Öğretmenleri Alternatif Ölçme ve Değerlendirme
Balıkesir Üniversitesi, Fen ve Mühendislik Bilimleri Etik Komisyonundan, 17.03.2022 tariinde onay belgesi alınmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Kimya Eğitimi |
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |