Bu araştırmanın amacı
Gaziantep ili Merkez ilçede yaşayan tüketicilerin tavuk eti tüketim durumları
ve tüketimlerinde etkili olan faktörleri belirlemektir. Araştırmanın ana
materyalini Gaziantep ili Merkez ilçelerinde yaşayan oransal örnekleme
yöntemine göre belirlenmiş 270 tüketici ile yüz yüze yapılan anketlerden elde
edilen veriler oluşturmaktadır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler,
f testi ve ki-kare analizinden yararlanılmıştır. Araştırma bulgularına göre
tüketicilerin %93,36’sının tavuk eti tükettiği, kişi başına yıllık ortalama
18,04 kg tavuk eti tüketildiği ve aylık gıda harcamasının %9,66’sının tavuk eti
tüketimine ayrıldığı tespit edilmiştir. Tüketicilerin %84,19’unun
market-süpermarketlerden tavuk eti alışverişi yaptığı, %56,32’sinin yalnızca
markalı ürünleri tercih ettiği ve tavuk etini satın alırken en çok sırasıyla
son kullanma tarihi, sağlıklı olması ve kalitesine önem verdikleri
belirlenmiştir.
Tavuk eti Tüketim Tüketici davranışları Gaziantep Marka tercihi
The aim of this study is to determine the
condition of chicken meat consumption and the factors affecting consumption of
chicken in central district of Gaziantep. The main material of the study is
constituted the data obtained from the face-to-face survey conducted with 270
consumers determined by the method of proportional sampling of the central
district of Gaziantep province. Descriptive statistics, F test and chi-square
analysis were used to analyse the data. According to the research findings, it
was determined that the percentage of the consumers consuming chicken meat is
93.36% and 18.04 kg of chicken meat were consumed per person per year. In
addition, the share of chicken meat expenditure in the monthly food expenditure
is 9.66%. It is found that 84.19% of the consumers buy chicken meat from
supermarkets and 56.32% of the consumers prefer buying branded products.
Moreover, it is determined that consumers give importance to expiry date,
healthy and quality respectively when buying chicken meat.
Chicken Consumption Consumer behaviour Gaziantep Brand Preference
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat Mühendisliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
204x63
This work is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International License
Print ISSN:1302-3209 - Online ISSN:2147-9003
Journal of Poultry Research is indexed by the following national and international scientific indexing services