Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Çok Yönlü Bir Öğrenme Aracı Olarak Eğitici Ahşap Oyuncakların Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Kişilik Gelişimine Katkısı

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 199 - 210, 25.12.2020

Öz

Oyun eşliğinde gerçekleşen öğrenme ve keşfetme dönemi olan 0-6 yaş (0-72 ay) arasını kapsayan okul öncesi dönem, (kendini algılama veya kendi farkındalığına varma olgusunun özünü teşkil eden) benlik oluşumu ile bilişsel gelişimin büyük ölçüde tamamlandığı psikoseksüel gelişim açısından oldukça kritik bir süreçtir ve çocuk gelişiminde doğru uyarıcılarla ve/veya yönlendiricilerle deneyimleyerek öğrenme bakımından çok önemlidir. Buna göre, okul öncesi dönem göz önüne alındığında, doğal bir malzeme olan ahşaptan yapılmış eğitici ahşap oyuncaklar, gelişim alanları eşliğinde gerçekleşen gelişim dönemleri itibariyle, çocukları olumlu yönde etkileyen uyarıcılardan ve/veya yönlendiricilerden birisidir. Zira, lifli ve gözenekli yapısıyla doğal ve organik bir malzeme olan ahşaptan imal edilen eğitici ahşap oyuncaklar, çok yönlü ve işlevsel özellikleriyle, motor beceriler ile bilişsel ve sosyal-duygusal yetkinliklere ulaşmaya dayalı çocuk gelişiminde çocukların hem bedensel hem zihinsel hem de kişilik gelişimine önemli katkılarda bulunur. Bu çerçevede, eğitici ahşap oyuncaklar, çok yönlülüğü ve işlevselliği ile kişilik gelişimine olan katkısı itibariyle, bu çalışmada tanıtılmıştır.

Kaynakça

  • Usta, İ. (2013). Eğitici Ahşap Oyuncaklar Ders Notu. Hacettepe Üniversitesi Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği, Ankara. [Türkçe Ders Notu].
  • Usta, İ. (2016). Okul Öncesi Çocukluk Algısında Genç Yetişkinlerin Ahşap Oyuncak Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi, e-dergi, 8 Kasım 2016.
  • Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Her Şeydir). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2017 (260-261), 9-14. [Türkçe Makale]
  • Usta, İ. (2018a). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Soyut ve Somut Etkileyicilik Performansıyla Olağanüstüdür). Yapı Dünyası, Ocak/Şubat /Mart/Nisan 2018 (262-263-264-265), 9-18. [Türkçe Makale]
  • Usta, İ. (2018b). Genç Yetişkinlerin Bakışıyla Okul Öncesi Çocuklar İçin Ahşap Oyuncaklar. Mesleki Bilimler Dergisi, 2018 (7) 2, 99-122.
  • Usta, İ. (2019). Okul Öncesi Çocukluk Dönemi ve Eğitici Ahşap Oyuncaklar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2019 (6) 4, 211-238. [Türkçe Makale]
  • Usta, İ. (2020a). Eğitici Ahşap Oyuncaklar ve Gelişim Dönemleri İlişkisi. Hacettepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (HUZEM) Moddle Uzaktan Eğitim Sistemi. 27 Nisan 2020 tarihinde https://evdekal.hacettepe.edu.tr/ adresinden edinilmiştir. [Türkçe Ders Sunumu]
  • Usta, İ. (2020b). Çocukluk Deneyimi Yaşamış Genç Yetişkinlerin Okul Öncesi Dönem Bağlamında Yeğledikleri Ahşap Oyuncak Çeşitleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda sunulan bildiri, 22-23 Şubat 2020, İstanbul, Bildiri Kitabı: 904-916. [Türkçe Kongre Bildirisi]

Contribution of Wooden Toys to the Personality Development of Preschool Children as A Versatile Learning Tool

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 199 - 210, 25.12.2020

Öz

Preschool period covering the period between 0-6 years (0-72 months), which is the learning and discovery period accompanied by play, is a very critical process in terms of psychosexual development, in which self-formation (that constitutes the core of self-perception or self-awareness) and cognitive development are largely completed, and it is very important for learning by experiencing with correct stimulants and/or guides in child development. Accordingly, considering preschool period, educational wooden toys made of wood, which is a natural material, are stimulants and/or guides that positively affect children in accordance with the developmental periods accompanied by development areas. Because, educational wooden toys made of wood, which is a natural and organic material with its fibrous and porous structure, with its versatile and functional features make important contributions to both physical and mental and personality development of children based on reaching motor skills and cognitive and social-emotional competencies. In this context, educational wooden toys are introduced in this study due to their versatility and functionality and their contribution to personality development.  

Kaynakça

  • Usta, İ. (2013). Eğitici Ahşap Oyuncaklar Ders Notu. Hacettepe Üniversitesi Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği, Ankara. [Türkçe Ders Notu].
  • Usta, İ. (2016). Okul Öncesi Çocukluk Algısında Genç Yetişkinlerin Ahşap Oyuncak Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi, e-dergi, 8 Kasım 2016.
  • Usta, İ. (2017). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Her Şeydir). Yapı Dünyası, Kasım/Aralık 2017 (260-261), 9-14. [Türkçe Makale]
  • Usta, İ. (2018a). Ahşap Üzerine Betimlemeler: Kültürlerarası etkileşim aracı olan ahşabın “Değerli bir Nesne” olarak kabul edilip özümsenmesi (Ahşap Soyut ve Somut Etkileyicilik Performansıyla Olağanüstüdür). Yapı Dünyası, Ocak/Şubat /Mart/Nisan 2018 (262-263-264-265), 9-18. [Türkçe Makale]
  • Usta, İ. (2018b). Genç Yetişkinlerin Bakışıyla Okul Öncesi Çocuklar İçin Ahşap Oyuncaklar. Mesleki Bilimler Dergisi, 2018 (7) 2, 99-122.
  • Usta, İ. (2019). Okul Öncesi Çocukluk Dönemi ve Eğitici Ahşap Oyuncaklar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 2019 (6) 4, 211-238. [Türkçe Makale]
  • Usta, İ. (2020a). Eğitici Ahşap Oyuncaklar ve Gelişim Dönemleri İlişkisi. Hacettepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (HUZEM) Moddle Uzaktan Eğitim Sistemi. 27 Nisan 2020 tarihinde https://evdekal.hacettepe.edu.tr/ adresinden edinilmiştir. [Türkçe Ders Sunumu]
  • Usta, İ. (2020b). Çocukluk Deneyimi Yaşamış Genç Yetişkinlerin Okul Öncesi Dönem Bağlamında Yeğledikleri Ahşap Oyuncak Çeşitleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu’nda sunulan bildiri, 22-23 Şubat 2020, İstanbul, Bildiri Kitabı: 904-916. [Türkçe Kongre Bildirisi]
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlker Usta

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Usta, İ. (2020). Çok Yönlü Bir Öğrenme Aracı Olarak Eğitici Ahşap Oyuncakların Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Kişilik Gelişimine Katkısı. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(2), 199-210.