Okul dışı öğrenme, öğrenme öğretme sürecinde programda hedeflenen kazanımları gerçekleştirmek amacıyla, sınıf dışında yapılan öğretim etkinlikleri olarak tanımlanabilir. Okul dışı öğrenme ortamları öğrencilere kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri ve değerlerle ilgili somut örnekler sunmak veya sınıf içinde yapılan öğretim etkinliklerini genişletmek amacıyla kullanılmaktadır. Bu ortamlar, belli bir plan ve yasal program çerçevesinde ziyaret edilmesi gerekmektedir. Bu amaçla, 2023 Eğitim Vizyon Belgesi doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Okul Dışı Öğrenme Ortamları Kılavuzu hazırlanarak, programın uygulayıcıları için genel bir çerçeve belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada 2018 yılı ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kazanımlarda, kılavuzda yer alan okul dışı öğrenme ortamlarına yer verilme durumu incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemiyle tasarlanan çalışmada, doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Toplanan veriler, betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde; 2018 yılı ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki kazanımlarda yer alan açıklamalarda, kılavuzdaki farklı okul dışı öğrenme ortamlarından doğrudan faydalanılması gerektiği ifade edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak programdaki bazı kazanımlarda ise herhangi bir sınıf dışı öğrenme ortamıyla ilgili açıklamanın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan hareketle çeşitli öneriler geliştirilmiştir.
Out-of-school learning can be defined as teaching activities conducted outside the classroom to realise the program's targeted gains in the learning and teaching process. Out-of-school learning environments are used to provide students with information, skills, and values related to students or expand the classroom's teaching activities. These environments must be visited within the framework of a specific plan and legal program. For this purpose, it is aimed to determine the general framework for the practitioners of the program by preparing the Off-School Learning Environments by the Ministry of Education in line with the Ministry of Education in 2023. In the study, 2018 Primary and Secondary School 4th, 5th, 6th and 7th Grade Social Studies Curriculum, the status of out-of-school learning environments in the manual was examined. In the study designed by qualitative research method, document analysis method was used. The data collected were analyzed by the descriptive analysis technique. As a result of the research; In the explanations included in the achievements of the 2018 primary and secondary school 4th, 5th, 6th and 7th grade Social Studies Curriculum, it was concluded that it was stated that different out-of-school learning environments in the guide should be directly utilized. However, in some achievements in the program, it was concluded that there is no explanation of any class learning environment. Based on these results, various recommendations have been developed.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1 |